Byte av sexleksaker

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag borde kanske skriva denna i en av leksakstrådarna, men samtidigt berör det båda könen så jag skriver här istället,

Var egenligen Icka som födde idéen som ett skämt kanske? Men det här med ett bokbord där man kan lämna en bok och ta en ny med sig hem. Ibland köper man ju en sexleksak som inte passar en, vibrationerna är för svaga, kanske för stor, kanske för liten. Ja inget fel på den men att den helt enkelt inte passar ens tycke och smak. Kontentan är att den då ligger där i lådan och samlar damm trots att det är en helt funktionell leksak och kanske knappt använd.

Min tanke var om det går att starta någon byta-leksaks-tråd här på forumet. Nu förstår jag det här med hygien och det kanske inte är möjligt därför. Samtidigt köper ju folk använda trosor så då är i leksaker långt mindre ohygieniskt. Vi här hemma tar också hand om våra med rengöring och de som skulle vara aktuellt för byte är ju de som knappt är använda i så fall. Det är på dessa premisser jag också skulle vilja att byte sker. Menar, inte gör i oss av med de leksaker som är bra här hemma! ;)

Så, någon som har en åsikt?

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Jag har inte så många som inte används men jag är i leksaksköpartankar och så klart hoppas jag ju att jag kommer att gilla mina köp men annars tycker jag att idén är lysande. (Det vore för övrigt lite porrigt och sexigt att leka med något som någon annan har använt).

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har inte så många som inte används men jag är i leksaksköpartankar och så klart hoppas jag ju att jag kommer att gilla mina köp men annars tycker jag att idén är lysande. (Det vore för övrigt lite porrigt och sexigt att leka med något som någon annan har använt).

Ibland tror man ju att det ska vara bra men visar sig istället vara en besvikelse. Det innebär ju inte att den leksaken är värdelös, utan snarare att den kanske inte bara passar mig eller ja frugan. Vi har ju en rabbit-variant som är riktigt bra, men för stor för frun så den går inte använda annat än utvändigt...och då har hon bättre leksaker för det. Var ju rätt dyr sak som nu ligger i det stora orörd.

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Ibland tror man ju att det ska vara bra men visar sig istället vara en besvikelse. Det innebär ju inte att den leksaken är värdelös, utan snarare att den kanske inte bara passar mig eller ja frugan. Vi har ju en rabbit-variant som är riktigt bra, men för stor för frun så den går inte använda annat än utvändigt...och då har hon bättre leksaker för det. Var ju rätt dyr sak som nu ligger i det stora orörd.

Jag gillar konceptet. Återbruk, leva reko och hela kitet är bra men... Säg att jag vill ha er rabbit, kanske byta eller köpa, hur skulle det gå till utan att man röjer sin identitet totalt?

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag gillar konceptet. Återbruk, leva reko och hela kitet är bra men... Säg att jag vill ha er rabbit, kanske byta eller köpa, hur skulle det gå till utan att man röjer sin identitet totalt?

Ja det är också ett problem...skulle vara någon mellanhand man kan skicka till som sköter allt. Eller så får man lita på varandra....ta kommunikationen om adresser och dyligt i PM eller något.

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Ja det är också ett problem...skulle vara någon mellanhand man kan skicka till som sköter allt. Eller så får man lita på varandra....ta kommunikationen om adresser och dyligt i PM eller något.

Jag har inte jättemycket att byta med. En lelo hula beads? Använd kanske 5 gånger.

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag tycker också om tanken men är för privat för att skicka/ta emot något. Annars har vi en We-Vibe III och en Lelo Gigi 2 som samlar damm. Skitdyra båda två, så det är synd att de inte kommer till glädje, men för oss funkar de inte.

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Jag tycker också om tanken men är för privat för att skicka/ta emot något. Annars har vi en We-Vibe III och en Lelo Gigi 2 som samlar damm. Skitdyra båda två, så det är synd att de inte kommer till glädje, men för oss funkar de inte.

En we-vibe har jag också som inte är använd många gånger och den passade nog inte oss. Jag har faktiskt tittat lite på en lelo gigi 2. Varför funkar den inte för er?

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Vet inte. Jag tror min hustru uppfattade den som för hård. Den är ju inte hård egentligen men det är något vi inte kan sätta fingret på. Vår Lelo Soraya funkar dock jättebra!

Toppen