dra tillbaka förhuden?

Prima

Ny medlem
Kön
Man
<font face="Verdana">Hejsan!

Denna tråd är skriven i största blygsamhet, men då jag känner att ett svar är viktigt för mig så ska jag försöka mig på detta så bra som möjligt.

Om jag ens befinner mig i rätt forum är jag osäker på, och om tråden låses/raderas så har jag full förståelse för detta. Men nu ska jag försöka komma till sak.

Jag är en kille på 16 år, nämnas bör att jag är oskuld. Själva tanken som plötsligt dök upp inom mig beror på att jag uppmärksamat en sak i porrfilmer. Jag la märke till att precis varenda kille i dessa filmer har dragit tillbaka förhuden såpas långt att hela ollonet sticker fram.

Jag testade detta på mig själv, och drog snabbt och enkelt slutsatsen att detta är för mig totalt omöjligt vid full erektion. Annars går det utmärkt men när jag har stånd så går det helt enkelt inte.

Pga. Detta sökte jag mig till ett ställe där jag kunde få ett svar. Försökte först på ungdomsmotagningens hemsida men det gav mig inte speciellt mycket, letandet fortsatte och nu har jag hittat hit.

Jag hoppas att ni kan svara på följande frågor:

» Borde jag kunna dra tillbaka förhuden helt och hållet?
» Är det nödvändigt med tillbakadragen förhud för att ha sex?
» Borde jag göra någonting åt detta?

--------

Vore hemskt tacksam om tråden fick stanna och om någon snäll själ kunde hjälpa mig ur dessa funderingar. Kanske är dags för debuten snart och då är det bra om man kunde vara någorlunda förberedd ;)

Tack på förhand

//Prima
</font id="Verdana">

S

stone_hard [spärrad - ej 18]

Gäst
Det kunde inte jag heller göra förut, men öva på att försöka dra tillbaka förhuden. Varje gång du pinkar typ, så ska det gå. :)

Krister

Medlem
Kön
Man
» Borde jag kunna dra tillbaka förhuden helt och hållet? Ja det tycker jag.
» Är det nödvändigt med tillbakadragen förhud för att ha sex? Nej men det underlättar.
» Borde jag göra någonting åt detta? Ja det tycker jag.

Javisst borde du nog kunna dra tillbaka förhuden. Viktigast är väl dock att du inte har ont vid stånd för att det spänner och att du kan hålla rent. Har träffat på killar i din ålder och vuxna män som inte heller kan dra tillbaka, knappt att det blir en öppning. Personligen så tycker jag de borde ha gjort något åt detta. Därför tycker jag även att du bör besöka en läkare. Det är inget konstigare för en läkare att kolla in din förhud än att kolla på ditt finger. Det blir kanske ett mindre ingrepp s åvida inte läkaren bedömmer att du borde kuna tänja ut förhuden. Svårt att säga utan att ha sett den. Vet ju inte hur du gör när du runkar. De felsta drar ju upponer, andra liksom snurrar förhuden fram och åter på ollonet. Varje gång du runkar eller badar. Dra försiktigt tills det tar emot och spänner. Smörj gärna dig med lite hudsalva så att huden är extra mjuk när du gör det.

Hör av dig om du vill prata.

Prima

Ny medlem
Kön
Man
Nja, spänner gör det ju inte... Och det går väl ungefär halvägs tillbaka sen tar det emot. Hygienen är inga problem eftersom jag kan dra tillbaka i princip hur mycket jag vill när jag inte har stånd.

Läkarbesök är jag inte så mycket för, då blir det ju en jävla massa tjaffs med föräldrar och dessutom är jag inte en sån som slänger upp dasen hur som helst för att få den undersökt :/

Måste man ha det helt tillbaka när man har sex? För det är ju inte så jätte trevligt när det väl är dags också funkar det inte pga trång förhud liksom. Om det fungerar ungefär likadant som när man runkar lär det ju inte vara några problem eftersom jag inte har några besvär när jag gör det.

tombola

Medlem
Kön
Man
Tjena Prima,

Jag ar omskuren just pga det du beskriver (ca 10 ar sedan). Ga till lakare. Det kan du val gora utan att du maste bestamma dig for nagot. Jag tror dessutom att det finns mojligthet att inte blanda in foraldrar, aven om detta i och for sig ar ett medicinskt problem, sa det borde inte vara "pinsamt"...men jag forstar vad du menar.

Jag tycker att du ska fixa detta sa fort som mojligt. Jag lovar att du inte kommer att angra dig. Jag tycker ibland att det var synd att jag inte forstod detta langt tidigare an jag gjorde, dvs innan jag forlorade oskulden.

Krister

Medlem
Kön
Man
Tror som så att eftersom du är 16 så görs detta utan föräldrarnas vetskap. Skillnad om du varit under 15. Det är nog inte många av oss som bara så där kastar fram dasen. Jag tycker väl att jag numera är ganska oblyg men skulle nog också tycka att det var lite småpirrigt att ta fram den för inspektion. Troligen lite pga man är rädd att få stånd trots att det är högst naturligt o visar att man fungerar. Desutom var väl det lite av ditt problem att du inte kunde dra ner dennär du har stånd. Kan du dra ner den när den är slak o sen få stånd och låta ollonet vara bart?? Stannar förhuden nedanför ollonet då?? Vid sex så är ju kvinnan blöt och det glider bra. Vet ju heller inte hur mycket din förhud kan röra sig. Är ingen läkare men nog borde du kunna ha sex även om du inte kan dra tillbaka den helt. Tala ev om för tjejen hur det ligger till när ni ska ha sex. Dessutom är det sällan någon är expert o en gud i sängen första gången. Om du inte kan samla mod o gå till en läkare nu, testa med en tjej o se hur det fungerar. Ev kanske du kan ringa till sjukvårdsupplysningen eller ungdomsmottagningen o få tala med en läkare om ditt problem.

Prima

Ny medlem
Kön
Man
Vill börja med att tacka för alla svar!

Krister:
Jag provade detta du sa att dra tillbaka förhuden när den var slak, jovisst, förhuden stannar bakom ollonet när jag får upp den. Det spänner lite grann men det är nog för att jag är lite ovan. Det gick över efter en liten stund.

Provade också att runka med det så. Även detta funkade, men jag vet inte hur ni andra gör riktigt. Jag kunde inte dra med handen över ollonet, det var typ för tort eller nåt så det gled ingenting. provade att glida in ollonet med glidmedlet från en kondom, saken blev inte mycket bättre dock.

Sen var det en sak som jag reagerade starkt på när jag provade detta. Det kändes inte som att det var förhuden det var problem med utan snarare ollonet :/ När det liksom var helt framme kändes det så överdrivet....eh...stort :S

Vettefasen om mitt problem beror på förhuden eller ollonet, men visst känns det konstigt att det skulle bero på ollonet? :S Hoppas inte det är någon sjukdom eller nåt! Läste på någon broschyr till en tidning att killar alltid tror att det är fel på deras kroppar, men detta känns aningen suspekt.

Tror dock inte att detta skulle stå ivägen för ett lyckat samlag i och med att jag kunde runka med det framme - och även för att tjejens slida blir blöt precis som du säger. Trots detta vill man ju såklart veta lite hur läget ser ut.

Isdx

Medlem
Kön
Man
Hej Prima, jag tror att en del beror på det att du försöker dra förhuden bakom ollonet då huden ännu är torr o inte så smidig? Ett bra sätt att få förhuden att mjukna upp, är att fukta en handduk rejält med hett vatten och sedan linda in hela kuken i den. Låt den vara där i sådär en kvarts timma, vore bra om du gjorde det då kuken din är hård, då är ju förhuden mest spänd. Efter det, kunde du ta nån fet hudsalva och smörja in både ollonet och förhuden, gör det länge så att salvan verkligen går in i huden. Efter det borde gå lättare att dra förhuden över ollonet. Det hjälper inte med en gång tror jag, samma behandling får du nog göra om några gånger tills det går bra utan. Lycka till!

Toppen