Ensam

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
..ja...nyårsafton....kraftigt förkyld.....vara hemma........ensam...:(

Ibland har jag funderat på hur det skulle vara att fira nyårsafton helt ensam. Då är det aldrig förknippat med några negativa tankar, utan enbart en slags meditativ tillvaro, där man får möjlighet att landa i sig själv.

Men hittills har jag aldrig haft mod att berätta för släkt och vänner hur jag känner. Mest av rädsla för att inte göra dem ledsna.

Jag blir lite avundsjuk på dig som har varit ensam... Fast jag pratar ju om självvald ensamhet förstås...

Om du var ledsen i slutet av 2008 så är det kanske skönt att det börjar ett nytt år nu... med nya möjligheter;):)

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Ibland har jag funderat på hur det skulle vara att fira nyårsafton helt ensam. Då är det aldrig förknippat med några negativa tankar, utan enbart en slags meditativ tillvaro, där man får möjlighet att landa i sig själv.

Självvald ensamhet kan vara ljuvlig. Det året jag separerade, flyttade och blev arbetslös under hösten firade jag nyår i min ensamhet, av egen vilja. Orkade het enkelt inte med andra människor runt mig, varken glada eller ledsna och mådde toppen av friden och tystnaden, en möjlighet att summera året för mig själv och avsluta det stillsamt.

Att känna sig/ vara ensam mot sin vilja är naturligtvis inte alls lika trevligt och till dig/ er som känner det så skickar jag en värmande kram!

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Håller med Misswet där!
Påtvingad ensamhet kan vara jobbig men det kan vara djuvligt att få vara ensam ibland med!
Inget går upp mot att gå ensam i skogen för att plocka svamp eller så, så många tankar man hinner bearbeta då och speciellt om man "glömt" telefonen i bilen! *L*

Gorman

Medlem
Kön
Man
..ja...nyårsafton....kraftigt förkyld.....vara hemma........ensam...:(

Men hittills har jag aldrig haft mod att berätta för släkt och vänner hur jag känner. Mest av rädsla för att inte göra dem ledsna.

Jag blir lite avundsjuk på dig som har varit ensam... Fast jag pratar ju om självvald ensamhet förstås...

Om du var ledsen i slutet av 2008 så är det kanske skönt att det börjar ett nytt år nu... med nya möjligheter;):)

Du är go´ du Snäckan.........det har faktiskt hänt någon gång att jag valt att vara helt ensam, så var det ju inte nu,.......God fortsättning på året ! och hoppas att Du, och alla andra med förstås får ett fint 2009. Kramiz!....;)

Toppen