För mycket onani?

chrisbb

Ny medlem
Kön
Man
Jag är en nittonårig kille som hittills haft sex ett fåtal gånger. Under dessa gånger har jag inte kunnat komma utan att själv hjälpa till och det känns ju väldigt skumt.. Kan det ha att göra med att jag runkar ofta? Förr var det i snitt 2 gånger om dagen men nu har jag skurit ner på det till ungefär 5 i veckan.. Kan det hjälpa att skära ner på runkandet ännu mer och inte runkar lika länge varje gång?

Jag vet att det kan bero på flera saker t.ex. att jag inte alla gånger varit helt nykter, men just nu är det onanin jag funderar på.

mvh chrisbb

KristerE

Medlem
Kön
Man
Jag är en nittonårig kille som hittills haft sex ett fåtal gånger. Under dessa gånger har jag inte kunnat komma utan att själv hjälpa till och det känns ju väldigt skumt.. Kan det ha att göra med att jag runkar ofta? Förr var det i snitt 2 gånger om dagen men nu har jag skurit ner på det till ungefär 5 i veckan.. Kan det hjälpa att skära ner på runkandet ännu mer och inte runkar lika länge varje gång?

Jag vet att det kan bero på flera saker t.ex. att jag inte alla gånger varit helt nykter, men just nu är det onanin jag funderar på.

mvh chrisbb

Som sagt kan finnas många orsaker.
Känslan att runka själv är inte alls samma som när någon annan göra det. Takten, greppet mm är olika. Så självfallet känns det annorlunda när du har sex, nervositet och pressen som du sätter på dig själv att du MÅSTE få utlösning. Nästa gång så tänker du bara på hur det var förra gången o känner ännu större press. Jag har upplevt samma sak.

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna

mvh chrisbb

Klart att det kan vara svårt med utlösningen när du har sex på tu man hand istället för på egen hand, som du är van med.
För mig tog det flera år innan jag kunde komma, när jag var tillsammans med min partner. Det sitter i huvudet & måste övas fram. Fundera istället om det kan vara andra faktorer som stör, tex telefoner som ringer etc & försök att ta bort såna störningsmoment.
Jag tycker inte att du ska ha några betänkligheter hur ofta/länge du har sex på egen hand utan bara försöka slappna av då du är med en partner, ha kul & öva mkt, så kommer ditt problem att lösa sig så småningom.

Toppen