Hårbortagnings gel ?

flashpoint

Ny medlem
Kön
Man
Tjena. Går det att använda hårborttagningsgel runt kuken ? läste att man inte skulle använda det på intima ställen men det borde väll vara lungt iom att det sitter mer på magen änn på kuken, sen stod det att man kunde använda det i armhålan och där är man ju ganska känslig. Så om nån har testat kan ni väll skriva hur resultatet blev. Älskar att ha det rakat men hatar att det kliar när man får stubb. //Runkas

pantieboy

Ny medlem
Kön
Man
hej, jag har använt det ett par gånger. Kommer inte ihåg namnet. Det funkade bra men fick lite problem på kuken. Dels sved det rejält ibland och fick lite småsår.
Ta inte direkt på kuken utan håll dig ifrån den. Svårt att säga här :)

norpan

Ny medlem
Kön
Man
Jag har gjort det ett par gånger. Man får småsår i grenen och ibland på pungen. Det svider som fan ibland. Småsåren kan till och med blöda.

Ovanför kuken går det bra, men krämen tar inte bort riktigt allt tyvärr.

Jag får dock mer problem när jag rakar med hyvel. Rakar man medhårs så försvinner inte håret... Rakar man mothårs så får man klåda.

totte

Medlem
Kön
Man
Huden är så tunn just där, därför är det ingen bra idé. Som pantieboy och norpan säger gör det ont.

Vaxa, plocka med pincett eller använd en epilator är mitt råd! Plocka med pincett tar lång tid, men är skonsammast. Epilator eller vax kan göra ganska ont och ge små blödande sår... Jag antar att det är en kombination av den tunna huden och de grova håren som sitter som berg.

Men trägen vinner, som det heter! Jag har epilerat typ pung och bak (då och då) i åratal och hårväxten är inte alls lika tät som den var och sitter inte lika bergfast. Om jag låter håret växa ut en del kan jag faktiskt ta tag i det och dra loss det... Det gör inte ens ont, det bara känns att det lossnar liksom.

norpan

Ny medlem
Kön
Man
Huden är så tunn just där, därför är det ingen bra idé. Som pantieboy och norpan säger gör det ont.

Vaxa, plocka med pincett eller använd en epilator är mitt råd! Plocka med pincett tar lång tid, men är skonsammast. Epilator eller vax kan göra ganska ont och ge små blödande sår... Jag antar att det är en kombination av den tunna huden och de grova håren som sitter som berg.

Men trägen vinner, som det heter! Jag har epilerat typ pung och bak (då och då) i åratal och hårväxten är inte alls lika tät som den var och sitter inte lika bergfast. Om jag låter håret växa ut en del kan jag faktiskt ta tag i det och dra loss det... Det gör inte ens ont, det bara känns att det lossnar liksom.

Vad är epilator? Är det något som drar ut håren?

Jag provade förövrigt att vaxa en gång. Helvete vad ont det gjorde. Provade att vaxa på en "provbit" ovanför snorren. Ytan kanske var 1cm2. Det började blöda och huden svullnade ordentligt. Jag fick även se att mina hårsäckar var 2-3 mm långa just där.

totte

Medlem
Kön
Man
Just det, rycker ut håren. Braun och Philips har sådana, brukar heta något med "Satin" eller "Soft", typ.

[:cool:]

flashpoint

Ny medlem
Kön
Man
stod och kollade på oliha hårbortagnings geler men jag köpte alldrig nån, gick hem och ryckte av allt med pincett istället blev grymt bra resultat även om det gjorde lite ont i början. Men den som vill bli fin får ligga pin. :p

Baller

Aktiv medlem
Kön
Man
Har anvät gel och fick det lite för myket upp på kuken. Visst sved det, men inte ändå så förfärligt. Är säkert individuellt. Raka på kuken är nog säkrast, men busken går det bra att ta med gel. Fast jag tyckte det är mera upphetsande att raka.

andreasson6

Ny medlem
Kön
Man
använder också hyvel,men har börjat använda en laddbar trimmer från philips som heter bodygroom, tvekade i början om den verkligen funka, men det gör den, t.o.m pungen blir len o fin!

måstejaghetanåt

Ny medlem
Kön
Man

Philips Bodygroom är mitt tips! det är både trimmer o rakapparat o jag har inte haft några problem med hudutslag eller annat efter att jag skaffade den. En epilator vågar jag inte använda; rädd för att det gör ont...

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag håller med "totte" använd en epilator det har jag gjort. Lite ont i början men man nänjer sig. Resultatet blir bäst och så varar det lite längre än att raka

:p:):p

G

Guest

Gäst
Har testat gel några gånger. Funkar bra till håret ovanför kuken, dock inte om du vill ha något av det kvar. Råkar man kladda i det man vill ha kvar så trillar det av när man tvättar ur gelen. Att använda det på pungen verkar funka för en del. Jag fick klåda och pungen var röd och irriterad ett bra tag efteråt.

Så hyvel är det som funkar bäst för mig. Har inte heller några problem att raka mothårs.

Lycka till!

Nuder

Ny medlem
Kön
Man
hur effektiv är en hårborttagningsgel? försvinner allt hår eller bara det mesta? och hur länge är det borta? Jag tycker det är så jobbigt att behöva raka mig varannan dag.

Toppen