Homosexuell eller inte?

alexis

Ny medlem
Kön
Man
Hej
Jobbar i ett invandrartätt område. När homosexualitet kommer på tal så säger de flesta invandrarkillar så här! (13-15 år)
Om man är aktiv så är man inte bög, alltså blir man avsugen av någon så räknas man inte som bög...Hur kan det komma sig???:D

C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Jag umgås för lite med invandrarkillar (eller ungdomar över-huvud-taget) för att veta hur de tänker, men de flesta av oss tänker på sexuell läggning som ett tre-kategori-system; Man är antingen hetero, bi eller homo. I verkligheten är det mer komplicerat än så och det finns många olika sätt att försöka beskriva en komplex verklighet på, se tråden Off Topic -> Sexualiteter - alla dessa ord. Tydligen har dessa killar hittat en gränsdragning som fungerar för dem. Dessutom måste man ju själv få känna efter hur det känns. Känner man sig inte som bög så är man inte det.

Goboy

Medlem
Kön
Man
Hej
Jobbar i ett invandrartätt område. När homosexualitet kommer på tal så säger de flesta invandrarkillar så här! (13-15 år)
Om man är aktiv så är man inte bög, alltså blir man avsugen av någon så räknas man inte som bög...Hur kan det komma sig???:D
Attraheras man av samma kön, dvd man blir kär i det motsatta könet och man blir upphetsad av att se en av samma kön då är man homosexuell och då man inte alls dras till det motsatta könet, då man är bi. Är inte så insatt i det hela riktigt. Jag kan bli avsugen nu och inte vara bög även om tanken aldrig skulle falla in i mig.

Toppen