Könshårs struktur?

Flow242

Medlem
Ålder
48
Kön
Man
Hade en het diskussion med några vänner i förmiddags om könshårs struktur. Min ståndpunk baserad på väldigt begränsad empirisk data, är den att kvinnors könshår är styvare än mäns. Eftersom jag inte har för vana att känna på andra mäns könshår, så baserar jag detta på att allt kvinnligt könshår jag känt på har varit styvare än mitt.

Vi kunde inte komma överens om detta påstående var sant eller falskt. Så jag vänder mig till er. Vad är er uppfattning; är det en generell skillnad på mäns och kvinnors könshår?

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Hmmmm......vilken bra fråga!!! Det är något jag aldrig har tänkt på. Ska undersöka saken så fort jag kan. Återkommer i frågan.

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Undrar om inte det kan variera från person till person. Ska också kolla upp detta, kan det bero på att de kvinnor du känt på har ansat och eller rakat sitt könshår??

Rätta mig om jag har fel, men allt hår på kroppen är väl grövre närmast roten. Alltså, är man kortklippt, eller har rakat sig och det sedan växer ut igen, känns det inte grövre då??

Känner efter lite och jag vet inte om jag skulle klassa mitt könshår som grovt, men jag har, tyvärr, ingen mans könshår att jämföra med just nu. Läste i en bok om hur kvinnorna använde balsam i könshåret för att det skulle bli mjukare, funkar det?? Någon som testat? Ska kolla upp det också helt enkelt!

Isdx

Medlem
Kön
Man
Själv har jag alltid undrat över hur mjukt dom flesta kvinnors könshår är, bara ytterst få kvinnor jag varit intimt med har haft styvt hår.
En bredare aspekt på detta med kvinnans könshår är om det är rakt eller lockigt. Här finns det betydligt mer variation, både dom som har rakt och dom som har lockigt könshår. Från min erfarenhet skulle jag ändå säga att lockigt är en aning mer vanligt.
Färgen på håret igen är en tredje aspekt, svart o brunt tycks vara den dominerande färgen. Men jag har också vart med kvinnor som haft rött könsår. Det ser faktiskt ganska vackert ut, tycker jag i alla fall.

----------------
[green]Runkar varje dag[/green]

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Ingen större skillnad på manligt och kvinnligt könshår i det här huset i alla fall. Möjligen att mitt är lite, lite mjukare.

flenkille

Medlem
Kön
Man
Ni vet väl att kroppshåren är trekantiga till skillnad mot huvudhåren?
Det lär vara därför håret på kroppen och snoppen är krulligt.
Och jag har då aldrig sett någon med stripigt hår på kroppen.
Kommentar önskas. Detta är något jag snappat upp någonstans.

Flow242

Medlem
Ålder
48
Kön
Man
Mitt urval är som sagt var begränsat, bara träffat tre som haft tillräckligt långt för att kunna avgöra. Som rödluvan säger så går det ju inte att avgöra om det är för kort. Av dessa så har tre av tre haft betydligt styvare strån än vad jag har. Kanske helt enkelt är så att det är jag som har silkeslent könshår :).

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Hmm, jag är nästan beredd att hålla med med en gång faktiskt... Har iofs inte känt på andra tjejers könshår förutom mitt eget, men alla killars jag känt på har varit väldigt mjukt (och ljust) trots att en del varit mörkhåriga och haft tjockt hår på huvudet. Iofs har ingen av dem haft mörkare könshår än jag och mörkt hår ser ju alltid tjockare ut än ljust så det kanske har lite med saken att göra också... Märkligt iallafall.

hot_rod

Ny medlem
Kön
Man
Min erfarenhet säger att det inte har med könstillhörighet att göra. Det är mer skillnad från person till person, oavsett kön. Tror att Rödluvans ansningsteori ovan stämmer bra.

/Just your average horny little devil

avve

Medlem
Kön
Man
Jag har tydligt ljusare och mjukare könshår genfört med dom tjejer jag kan minnas.
Empirisk data ?

Flow242

Medlem
Ålder
48
Kön
Man
Originally posted by avve

Jag har tydligt ljusare och mjukare könshår genfört med dom tjejer jag kan minnas.
Empirisk data ?
Empirisk == något som grundar sig på erfarenhet och iaktagelse. Används nog mest i statistik för att förtydliga att det är information man fått från en undersökning, inte något man gissat eller räknat sig fram till.

Empirisk data är väl allt du sett och upplevt :).

shack

Aktiv medlem
Kön
Man
Ögonbryn och könshår brukar vara samma färg. Och det är ju vanligare att tjejer blonderar sig eller på annat vis manipulerar sin hårfärg än att de ger sig på ögonbrynen. Däremot vet jag inte om det finns ett samband mellan plockning och rakning. Helrakade tjejer brukar väl åtminstone ha kvar ögonbryn?

/Shack

jojo

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Rödluvan

Undrar om inte det kan variera från person till person. Ska också kolla upp detta, kan det bero på att de kvinnor du känt på har ansat och eller rakat sitt könshår??

Rätta mig om jag har fel, men allt hår på kroppen är väl grövre närmast roten. Alltså, är man kortklippt, eller har rakat sig och det sedan växer ut igen, känns det inte grövre då??

Känner efter lite och jag vet inte om jag skulle klassa mitt könshår som grovt, men jag har, tyvärr, ingen mans könshår att jämföra med just nu. Läste i en bok om hur kvinnorna använde balsam i könshåret för att det skulle bli mjukare, funkar det?? Någon som testat? Ska kolla upp det också helt enkelt!
Möjligt du har rätt Rödluvan. Balsam kan kanske hjälpa till att göra håret mjukare. Själv föredrar jag att ansa rejält och raka valda delar helt. Skulle va kul surra med dig lite mer på messenger.;)

jojo

fhqwgads

Medlem
Kön
Man
Hmm... jag har "bara" två att jämföra med, och förstas var nog jämförbart med mitt. Andra tjejens var fasen så mjukt, kändes knappt mot läpparna!

Toppen