kk & vän?

Sexxxy

Medlem
Kön
Man
Har en schysst tjejkompis som nu vill bli min KK, vilket jag absolut inte har något emot, men jag undrar om det kan förstöra vår vänskap?
Gillar henne mycket som vän, men jag har inga andra känslor för henne. Jag är inte helt säker på om hon har känslor eller ej för mig. Därför undrar jag om detta kan skada vår vänskap.
Ska jag bli hennes kk eller ej? Vad tror ni?[:0]

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Har en schysst tjejkompis som nu vill bli min KK, vilket jag absolut inte har något emot, men jag undrar om det kan förstöra vår vänskap?
Gillar henne mycket som vän, men jag har inga andra känslor för henne. Jag är inte helt säker på om hon har känslor eller ej för mig. Därför undrar jag om detta kan skada vår vänskap.

Har funderat en del på hur man ska svara på det här. Bästa är nog om du seriöst pratar med henne om det ordentligt. Bästa tips jag kan ge, men du ska veta att risken alltid finns att ni förstör vänskapen.

Sexxxy

Medlem
Kön
Man
mm.. :/ tror jag skippar att bli kk med henne. Skulle gärna bli det, men det skulle kännas jobbigt om hon fick känslor för mig när jag inte har några för henne. Skulle nog sabba all vänskap..

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Eller så upptäcker du att även du har känslor för henne så blir ni ett par. Man vet ju aldrig hur det kan gå. :) Men jag personligen är väldigt sträng, för mig är man antingen eller och det ska vara tydligt.
En kille ville vi skulle vara vänner och kk, men jag sa att det fick inte vara så, antingen är vi vänner eller så är vi kk. Inte båda två. Han försökte väldigt länge få mig till att ha sex med honom ändå, vilket jag tyckte visade på väldigt lite respekt. När jag sen flyttade tillbaka efter sommaren till studieorten så slutade vi träffas, även kort innan det för jag ville inte träffa honom längre ens som vän för att han var så jobbig mot mig. Frågan "Ska vi ha sex?" kom upp alldeles för ofta, även fast han påstod det var på skämt. Iaf så sa vi upp kontakten helt för inte så länge sen.
Så där förstördes en vänskap, bara pga oenighet om hur det skulle vara. Tänk då om man går in och blir kk från att ha varit vänner länge. Skulle också komplicera en del om inte båda är helt på det klara vad som gäller. Men som sagt, det kan ju gå åt båda hållen, tänk om du faller för henne? ;)

Sexxxy

Medlem
Kön
Man
hehe, jo det är klart. Sex kan ju ändra bilden helt, både till det positivt och negativt :) men som det känns nu så stannar jag nog vid vänskap :) tack för svaren Issa! puss:oops:

Dexter

Medlem
Kön
Man
1. En kk ska vara en bra kompis
2. En bra kompis ska inte nödvändigtvis var en kk

Alltså, jag ser ingen anledning till varför er vänskap per automatik skulle förstöras för att ni legat med varann. Jag tycker snarare stärker vänskapen ännu mer. Fysisk närhet ger också psykisk närhet efter ett tag. Många av mina bästa vänner är nuvarande eller föredetta knullkompisar.

Så kör på!!

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Men du skrev ju just själv att en bra kompis ska inte nödvändigtvis vara en kk. De är ju redan väldigt bra vänner. De är bra kompisar, då ska de ju inte nödvändigtvis vara kk.

Att man sen efter att man knullat med nån blir kompisar och bra sådana så är det ju en annan sak.

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna

Jag tror att Issa har helt rätt när hon svarar att det bästa är att prata med tjejen ifråga.

Dels att du berättar helt öppet om dina känslor för henne och dina farhågor med att bli kk(precis som du skriver här) och dels att hon berättar om sina känslor för dig.

Det är självklart en risk att den ena parten får starkare känslor än den andra. Men det kan ju hända även om man inte har sex med varandra...

Dexter

Medlem
Kön
Man
Nej men båda vill ju uppenbarligen ligga med varandra så det vore ju synd att att inte ge det en chans. Bra vänskap förstörs inte av sex. Man kan ju gå varsamt fram och testa annan närhet än sex först och känna hur det funkar...

Men du skrev ju just själv att en bra kompis ska inte nödvändigtvis vara en kk. De är ju redan väldigt bra vänner. De är bra kompisar, då ska de ju inte nödvändigtvis vara kk.

Att man sen efter att man knullat med nån blir kompisar och bra sådana så är det ju en annan sak.

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Nej, han vill ju inte om risken finns att deras vänskap förstörs. Vilket den mest troligt gör om den ena får mer känslor än den andre och vill mer än bara sex. Det är ju inte lätt att bara vara vänner efter att man haft sex med en kille och man har inte varit vänner tidigare och man har mer känslor för personen.
Tänk då hur svårt det är att återgå till att vara vänner från att ha haft sex och man var vänner tidigare och den andra har mer känslor. Det blir nog aldrig något direkt avslut då.

Toppen