Kvinnor,Män!!??

pax345

Ny medlem
Kön
Man
<font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">
Hej på er!
Tycker det e såååå kul med tjejer,killar.
Varför ser alltid ni tjejer på en annan kvinna som en rival? eller vad det kallas, ni kollar in från topp till tå. E hon snyggare eller har större bröst, så snackas det om den lilla tösen.
Vi killar kollar in nån ny kille som kommer in på stället i ögonen alltid, sen kollar vi resten, men vi snackar inte skit om den personen som kommer in!
Hade varit såååå kul med ett shjysst svar! kramar på er alla. O framförallt KRAMAS

Ålder
43
Kön
Kvinna
jag har extremt svårt för den här mentaliteten...sysslar inte alls med sådant, fast jag är tjej. Jag orkar inte hålla på med sånt trams. Därmed så kan du plocka bort alla "alltid" i din text, för det faktiskt inte så. Jag tycker det är rätt ohyggligt att skriva som du och en del andra gör på det här forumet, om oss tjejer. Som om vi lever på svartsjuka och inte tål att se någon annan av kvinnokön.

all you need is love

erotique

Aktiv medlem
Kön
Man
Originally posted by redheaded_girl

jag har extremt svårt för den här mentaliteten...sysslar inte alls med sådant, fast jag är tjej. Jag orkar inte hålla på med sånt trams. Därmed så kan du plocka bort alla "alltid" i din text, för det faktiskt inte så. Jag tycker det är rätt ohyggligt att skriva som du och en del andra gör på det här forumet, om oss tjejer. Som om vi lever på svartsjuka och inte tål att se någon annan av kvinnokön.

all you need is love

Håller helt med dig! Den här typen av generaliseringar kan vi klara oss utan på det här forumet. Visst finns det tjejer och killar som är som pax345 beskriver. Men det finns också raka motsatserna.

Hur vi är som människor är individuellt mer än det är könsrelaterat. Sedan finns det förstås egenskaper som generellt sett är mer kvinnliga/manliga än andra, hur mycket ultrafeministerna än försöker övertyga oss om motsatsen.

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Det är klart att vi inte ska generalisera, men det är nog mer vanligt än ovanligt med det kvinnliga beteendet som pax345 beskriver. Dom som går på så där har antagligen ganska taskig självkänsla och försöker hävda sej. Om man är trygg i sin person så behöver man ju inte klanka ner på andra för att ställa sej själv i bättre dager.

Ludde 79

Ny medlem
Kön
Man
Hej alla
JAg kan tycka att Pax 345 har rätt när det kommer till själva frågan.Men man ska jau inte dra alla över en kant.
Jag tror att just det beteendet tillhör en viss ålder hos både tjejer och killar och det sker oftast på krogen och i klädaffärer.

Man vet inte vad man har förrän man har förlorat det

Volle

Ny medlem
Kön
Man
dra alla över en kant

Inte för att gå ifrån ämnet här va, men jag är riktigt allergisk mot folk som skriver uttrycket "dra alla över en kant". Jag skulle bra gärna vilja veta vem det var som började med det. Säkert samma lirare som började säga "egenkligen" istället för "egentligen"... :)
Inte för att jag är nån svenska språkets väktare precis, men det är några saker som stör mig, och jag är precis tillräckligt irriterad idag för att klaga på det... :)
Inget ont mot dig Ludde, jag vet att det är många börjat säga så. Men använd en kam nästa gång va? ;)

Toppen