Långfredag

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Idag är det långfredag. Förr var ju långfredan en dag som levde upp till sitt namn. Har hört alla historier från äldre om hur tråkig den var. Ingen bio, inga affärer öppna, bara sk seriös musik på radion. Fördelen med det tror jag var att det fanns åtminstone en dag på året där människor faktiskt kopplade av på riktigt. Ingen stress, inga måsten, inga krav. En dag för kontemplation och rekreation.

Tror jag skall införa det igen. Nästa år blir dagen före påskafton "knullfredag" alternativt "onanifredag" Låsa dörren, stänga av telefonen och bara leva.

Vad tror ni om det? Kan man få det inskrivet i almanackan? :)

Själv gör jag så lite som möjligt idag i alla fall. Någon "knullfredag" lär det inte bli heller, vi är på varsitt håll idag.:( Tänkte kompensera med ett juste påskägg imorgon! :p

Vad gör ni själva idag?

C

Cocafreaken (under 18 år)

Gäst
Just nu längtar jag BARA till middag ! Ska bli lax, potatis och gooood rom sås !! Detta är min Långfredag, läntar till middan :D, nämen jag visste inte ens att denna fredan var lång fredag förens du nämde de :) hehe. Annnars så sitter jag vid datan som alltid.

oscarboy

Medlem
Kön
Man
[red]Knulla e det som gäller på långfredag eftersom allt annat är stängt...det är dessutom GRATIS :p:p:p[/size=2][/red]

G

Guest

Gäst
Yes plus underbart att häda religionens påbud om långfredagen som sorgens och avhållshamhetens dag genom att knulla... haha :D

Blev ett skönt knull i går med tjejen... [}:)]

Benster112

Medlem
Kön
Man
Tror jag skall införa det igen. Nästa år blir dagen före påskafton "knullfredag" alternativt "onanifredag" Låsa dörren, stänga av telefonen och bara leva.

Vad tror ni om det? Kan man få det inskrivet i almanackan? :)

Låter som ett bra förslag. :D

Toppen