Så, grabbar och tjejer. Från kiosklitteratur och pulp till litteraturens klassiker, från subtil antydan till hardcore, från roman och sexnovell till erotisk poesi... var har ni stött på den bästa onaniscenen? Så vad menar jag med "bäst" hör jag vän av ordning fråga. Tja, mest upphetsande, mest tankeväckande, vackrast återgivna...
Mina förslag
Manligt:
D.H. Lawrence har återgett en ångerstladdad onaniupplevelse på ett skrattretande
och pekoralt, men ändå ömsint vis i Virgin Youth:
http://www.kalliope.org/downloadvaerk.p ... derinter
Kvinnligt:
1. Lily Briscoe i Virginia Woolfs To the Lighthouse.
2. Och i egenskap av litteraturnörd kan jag väl likaväl erkänna att jag har onanerat till skåpscenen i Clelands Fanny Hill. En tjej som är på väg att bli "initierad" i ett "house of ill repute" har krupit in i ett skåp med dörren på glänt för att lära sig hur det hela går till; hon onanerar samtidigt som hon storögt betraktar madamen med en välutrustad löjtnant. Det blir ett slags dubbelvoyeurism för läsaren som betraktar betraktaren. Till mitt försvar får jag väl *host* tillägga att det var något av en "man tager hvad man hafver"-situation.
Jag har fler kandidater, men lämnar gärna över ordet till er andra.
Mina förslag
Manligt:
D.H. Lawrence har återgett en ångerstladdad onaniupplevelse på ett skrattretande
och pekoralt, men ändå ömsint vis i Virgin Youth:
http://www.kalliope.org/downloadvaerk.p ... derinter
Kvinnligt:
1. Lily Briscoe i Virginia Woolfs To the Lighthouse.
2. Och i egenskap av litteraturnörd kan jag väl likaväl erkänna att jag har onanerat till skåpscenen i Clelands Fanny Hill. En tjej som är på väg att bli "initierad" i ett "house of ill repute" har krupit in i ett skåp med dörren på glänt för att lära sig hur det hela går till; hon onanerar samtidigt som hon storögt betraktar madamen med en välutrustad löjtnant. Det blir ett slags dubbelvoyeurism för läsaren som betraktar betraktaren. Till mitt försvar får jag väl *host* tillägga att det var något av en "man tager hvad man hafver"-situation.
Jag har fler kandidater, men lämnar gärna över ordet till er andra.