Litteraturens onaniskatter

Shelley

Ny medlem
Kön
Man
Så, grabbar och tjejer. Från kiosklitteratur och pulp till litteraturens klassiker, från subtil antydan till hardcore, från roman och sexnovell till erotisk poesi... var har ni stött på den bästa onaniscenen? Så vad menar jag med "bäst" hör jag vän av ordning fråga. Tja, mest upphetsande, mest tankeväckande, vackrast återgivna...

Mina förslag

Manligt:
D.H. Lawrence har återgett en ångerstladdad onaniupplevelse på ett skrattretande
och pekoralt, men ändå ömsint vis i Virgin Youth:

http://www.kalliope.org/downloadvaerk.p ... de:printer

Kvinnligt:

1. Lily Briscoe i Virginia Woolfs To the Lighthouse.

2. Och i egenskap av litteraturnörd kan jag väl likaväl erkänna att jag har onanerat till skåpscenen i Clelands Fanny Hill. En tjej som är på väg att bli "initierad" i ett "house of ill repute" har krupit in i ett skåp med dörren på glänt för att lära sig hur det hela går till; hon onanerar samtidigt som hon storögt betraktar madamen med en välutrustad löjtnant. Det blir ett slags dubbelvoyeurism för läsaren som betraktar betraktaren. Till mitt försvar får jag väl *host* tillägga att det var något av en "man tager hvad man hafver"-situation. :)

Jag har fler kandidater, men lämnar gärna över ordet till er andra.

Fango

Aktiv medlem
Kön
Man
Att ha onanera till Fanny Hill är väl inget att skämmas för. Jag minns tydligt garderobsscenen också, och har nog kommit till den fler gånger än jag minns. Första kvällen i bordellen, när hon ska sova ihop med Phoebe läste jag nog om ett par gånger också.

Tyvärr har jag inga exempel att komma med så här på rak arm, men kommer jag på något återkommer jag definitivt.

runkfantom

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag runkade mycket på sin tid till Gustav Sandgrens "Som havets nakna vind". En märklig bok skriven av en etablerad författare och som bland annat innehöll incest. Men ändå något att runka till. Boken filmades också 1968 och det är också en film som man kan runka till, även om det finns bättre i den vägen.

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Det finns ju flera:

D.H Lawrences "Lady Chatterleys älskare" har ett par scener jag läste med extra stor noggranhet som ung.

Anaïs Nin har skrivit "Venusdeltat", en samling erotiska noveller

Henry Miller har flera passager i sina böcker, bla "Kräftans vändkrets", "Stenbockens vändkrets" och "Sexus"

Jean M Auels böcker om grottkvinnan Ayla blir ju "porrigare" för varje ny del.

Bengt af Klintbergs "Svenska folksägner" innehåller en del rätt grovkorniga berättelser.

Ja - det finns ju en hel uppsjö att ösa ur, helt och hållet beroende på hur pass "kräsen" man är :)

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Det finns ju massor:

D.H Lawrences "Lady Chatterleys älskare" har ett par passager jag uppskattade som ung rodnande viol...

Anaïs Nin har skrivit "Venusdeltat", en samling erotiska noveller.

Hennes bekant Henry Miller har författat "Stenbockens vändkrets", "Kräftans vändkrets" och "Sexus" som också betraktas som erotisk litteratur.

Jean M Auels serie om grottkvinnan Ayla blir mer och mer intrikata för varje bok som kommer.

Bengt af Klintbergs "Svenska folksägner" har en del grovkorniga berättelser.

Ja,det finns en uppsjö att ösa ur, allt beroende på hur "kräsen" man är!

Toppen