För att vara motvals kärring till ovanstående svar, tycker inte jag att det är vidare sexigt med mat som skaldjur. Det är kladdigt och luktar inte det minsta upphetsande och sexigt.
Att göra mat till den partner behöver ju inte vara "sexigt" i den bemärkelse, minst lika sexigt är det om den som lagar och bjuder har lagt ner stor energi för att antingen göra din favoriträtt eller bara gjort något oväntat som du inte provat förut, det tycker jag är mer "upphetsande" och "sexigt"!
Kram!
-------------------------------------det finns mat som är afrodiskum & det finns mat som ökar prestationen
skaldjur, 'seafood'.... är en grupp en annan är Choklad, chili osv
sånt som höjer lusten.
bönor, ärtor, lök, nötter, tomator o s v är prestationshöjande
kan man hitta en gyllene medelväg genom detta så har man en skön kväll
att se fram emot.
sååå en meny_
förrätt: räkor & skaldjurstoast, sallad, humus & tomater
Lax i pesto lr soltorkadetomater -sås, bulguri/ cous cous, kidneybönor
chokladmouse (hög chokladhalt 72%) med Chili i
dricka till torrt vit vin & vatten.
lite & lagom mättande...
För att vara motvals kärring till ovanstående svar, tycker inte jag att det är vidare sexigt med mat som skaldjur. Det är kladdigt och luktar inte det minsta upphetsande och sexigt.
Att göra mat till den partner behöver ju inte vara "sexigt" i den bemärkelse, minst lika sexigt är det om den som lagar och bjuder har lagt ner stor energi för att antingen göra din favoriträtt eller bara gjort något oväntat som du inte provat förut, det tycker jag är mer "upphetsande" och "sexigt"!
Kram!
haha lät inte så gott..
men kanske funkar
själv älskar jag ju choklad...det är sexigt..
Vilken tid ska jag komma???
Fast vill ha rött vin...tack raring
använd din fantasi...
Tänk på vad man kan göra med maten om inte annat...smeta kladda..slicka
På tal om ostron...
"- Jag har så ont i magen. Kan det vara ostronen jag åt igår?
- Ja, de kanske var dåliga, men det brukar man se när man öppnar dem.
- Öppnar dem????"
Annars är jag inte så förtjust i konsistensen på just ostron.