Min Penis.

DenOrolige

Ny medlem
Kön
Man
Jag har fått oranga prickar på min snopp. Jag har ingen aning vad det är. Har haft det i en månad eller mer. Jag är bara 13 år gammal och fattar noll vad det är. Hoppas ni svara på denna fråga. Hemskt tacksam. MvH : DenOrolige ;)

Hjälp snabbt

jonte82

Ny medlem
Kön
Man
Skulle inte tro att det är nåt farligt. Har hört fler här på forumet som har det. Kommer inte ihåg vad "fenomenet" kallades, men det är säkert ofarligt. Om du nu förstås inte fick det efter att ha legat med någon utan skydd. Gör det ont eller känner du nån skillnad när du runkar?

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
Hej DenOrolige,

Skär av snoppen med en gång så att det inte sprider sig !

Förlåt, jag skämtar bara. Jag tror inte de är några bekymmer om det inte gör ont. Det kan ju vara en pigmentförändring i huden t.ex. När man är tretton så är det mycket som händer med kroppen. Kuken brukar bli större och mörkare och så vidare, och så vidare.....
Är du riktigt orolig så kanske du ska gå till skolsköterskan/skolläkaren.

Ha det bra så länge

<center>Hälsningar,[/size=3]</center><center>http://i7.photobucket.com/albums/y273/skinnfri/skinnfri6.jpg</center> <center>Skinnfri[/size=3]</center>

Kingen

Medlem
Kön
Man
Det är talgkörtlar, små förändringar i snoppen man får när man kommer in i puberteten, inget konstigt alls. Jag fick såna när jag var 12-13 år och det är inget farligt.

Men kläm inte på dom, det gör bara ont. Dom försvinner antagligen om några år, fast jag har några kvar fastän jag är 28.

Prata med ungdomsmottagningen eller prata med skolsköterskan ifall du undrar eller är orolig, det kanske känns pinsamt men dom är vana.

Kingen

Medlem
Kön
Man
Alltså, talgkörtlar på undersidan av snoppen är helt normalt - vissa har mer, andra mindre, eller inga alls. Jag har några märken kvar i alla fall, själva talgkulorna är borta, dom försvinner under puberteten för de flesta tror jag. :D

Toppen