Musikminnen?

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Har ni någon låt som ni förknippar med någon särskild person eller något speciellt minne?

Själv tänker jag genast på min första pojkvän när jag hör Meat-Loaf och Ellen Foley i Paradise by the dashboard light.

Hörde den i fredags och det var härligt att minnas...

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Har ni någon låt som ni förknippar med någon särskild person eller något speciellt minne?

Själv tänker jag genast på min första pojkvän när jag hör Meat-Loaf och Ellen Foley i Paradise by the dashboard light.

Lustigt sammansträffande!

Min första "riktiga" flickvän kommer till mig i tankarna när jag hör just den låten! Mycket speciella minnen till den...

Annars ger Alphaville "forever young" en skön flashback till sensommaren 1984 och vidstäckta sandstränder och ljumma nätter inte långt från Halmstad.

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna

Min första "riktiga" flickvän kommer till mig i tankarna när jag hör just den låten! Mycket speciella minnen till den...

Annars ger Alphaville "forever young" en skön flashback till sensommaren 1984 och vidstäckta sandstränder och ljumma nätter inte långt från Halmstad.

Förlåt en elak hemsk människa som vet att man inte skall skämta om kära minnen. Men det jag minns av Paradise by the dashboardlight är att den slutar med texten: So now I´m praying for the end of time, so I can end my time with you...

Förlåt igen - men jag måste få skratta lite efter en tröttsam konferens:oops:

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Jaaaaaaaaaaa Låten "LADY" med Wayne Wade---
Härliga petting minnen :D med en pojkvän när jag var........15-16 typ...:D

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna

Förlåt en elak hemsk människa som vet att man inte skall skämta om kära minnen. Men det jag minns av Paradise by the dashboardlight är att den slutar med texten: So now I´m praying for the end of time, so I can end my time with you...

Förlåt igen - men jag måste få skratta lite efter en tröttsam konferens:oops:

Men - glöm inte bort början på låten: Visst kan lusten till sex få oss att begå de mest förödande handlingar;)

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
So now I´m praying for the end of time, so I can end my time with you...

Vem sa att det inte var den raden jag tänkte på?
Nej det var faktiskt inte det, men det kunde ju ha varit det...alla minnen till musik är kanske inte bara rosa, även om de rosa överväger.

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
So now I´m praying for the end of time, so I can end my time with you...

Vem sa att det inte var den raden jag tänkte på?
Nej det var faktiskt inte det, men det kunde ju ha varit det...alla minnen till musik är kanske inte bara rosa, även om de rosa överväger.

Alla minnen är verkligen inte bara "rosa". Always on my mind med Pet Shop Boys t ex, är den låt jag förknippar med min skiljsmässa.

Mitt ex mer eller mindre trakasserade mig med den låten - inte ett dugg rosa med andra ord. Men ändock starka minnen...

Hugin71

Ny medlem
Kön
Man
Lördag morgon, har skönt sex med min blivande fru. Är just på väg att nå klimax då klockradion startar och "Marseljäsen" strömmar ur högtalarna. Till råga på allt börjar hon [}:)] att sjunga med :D.

När vi skrattat klart och stängt av radion började vi om, men minnet kommer tillbaka varje gång Frankrike står överst på en prispall.

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Lördag morgon, har skönt sex med min blivande fru. Är just på väg att nå klimax då klockradion startar och "Marseljäsen" strömmar ur högtalarna. Till råga på allt börjar hon [}:)] att sjunga med :D.

När vi skrattat klart och stängt av radion började vi om, men minnet kommer tillbaka varje gång Frankrike står överst på en prispall.

:D:D Obetalbar:D

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Just idag har jag spelat "Bad case of loving you" om och om igen;)

Doctor, doctor... :cool:

Bad case! Really bad case...

No pills...but I´ve got the cure;)

E ni typ 100 år lr? Ja har typ inte hört talas om en ända av låtarna ni snackar om.

Ja tänker typ på låter av BSB o Christina Aguilera när ja myser alltså.

:D Nä bara 99:oops:eller 39 menar jag:love: Jag hoppas att jag inte chockar dig nu men jag kan till och med njuta av gamla 50-talslåtar:)

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Just idag har jag spelat "Bad case of loving you" om och om igen;)

Doctor, doctor... :cool:

Bad case! Really bad case...

No pills...but I´ve got the cure;)

E ni typ 100 år lr? Ja har typ inte hört talas om en ända av låtarna ni snackar om.

Ja tänker typ på låter av BSB o Christina Aguilera när ja myser alltså.

Nu är det väl typ ganska bra att man kan mysa till olika låtar typ. Christina Aquilera är typ 4 år yngre än mig och jag känner typ igen varenda låt som det pratas om i den här tråden typ...

Jag känner typ igen många låtar typ som inte alls tillhör min generation typ...

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Toppen