Nåt att bita i..hjälp!

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Det var därför jag svarade dig, kände igen mig själv, och ja.. det var varit så hela tiden, undantagen var väl i början och när vi skulle skaffa våra två barn, men annars har det varit så.. men som jag skrev, så tryckte jag bort dessa känslor/behov genom att aktivera mig med helt andra saker, vi trivs jävligt bra ihop, har annars ett kanonliv, och kan snacka om allt, förutom sex, och jag önskar idag att jag hade tagit upp detta innan jag tryckte bort känslorna/behoven med annat... antingen hade det tagit slut då, och jag hade inte haft mina två underbara barn, _gud förbjude_detta_, eller så hade vi haft ett helt okej sexliv under dessa år... men det är svårt att ta steget, för man vill ju inte mista det man har... och skaffa en älskarinna utanför hennes vetskap skulle defentivt fixa så att det hade gått åt h-e... så det är inget lätt val du har, men gör inte samma sak som mig, även om ni skulle få helt underbara barn..

TheDonut

Ny medlem
Kön
Man
Nee...barn kan bara va oönskade innan man får dom...hon har sagt att hon vill ha inom ett par år...men vill INTE gifta mig innan detta är löst...har sagt till migsjälv att jag ska ge det några månader..ser jag inte en gnutta förbättring så får det va även fast jag älskar henne å hon älskar mig....men exakt vad sa du till henne...har du tagit upp det ofta tidigare...vilka fel kan du i efterhand se att du gjort?

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Största felet, som jag tror, jag gjorde var att inte ta upp detta med henne tidigare, men å andra sidan vet jag inte heller om det hade hållt om jag hade tagit upp det tidigare, jag kände tidigt att hon var min kvinna i mitt liv, och bara tanken på att riskera henne gjorde nog så att jag valde att trycka bort mina behov, jag tänkte nog mer att "det löser sig" då..

Alltså, jag kommer knappt ihåg vad jag sade, var rätt deppig då, men jag förklarade vad jag kände, att jag inte fixar det här längre, har varit trogen i så många år och dom inviter jag har fått under åren hade jag tackat nej till, av repekt för henne, men förklarade att nästa gång kanske jag inte orkar stå emot behoven.. Jag kan inte säga vad du skall säga, du skall säga vad du känner, och vad som kan hända om ni inte kan lösa detta, det var det jag menade med att du får blotta dig helt, och inte lämna ute något, inte ens du vet att hon inte vill höra, det viktiga här är att hon skall få veta vad just du känner...

Nu är det inte sagt att du skall ta allt på en gång, när hon går och vill vara för sig själv, sårad och ledsen, så skall du låta henne vara, du skall visa henne ömhet och visa vad du känner för henne, vara ärlig med andra ord..

Men om du skall göra detta nu, och riskera henne, kan inte jag svara på... kan bara du..

18 år är en lång tid, och antingen växer man ihop under denna tid, eller så glider man ifrån varandra, men behoven finns fortfarande kvar...

3.5-4 år är lång tid det med, och då bör förälskelsen lagt sig, och man bör känna om detta är kvinna du vill leva ihop med resten av ditt liv... agera efter din känslor..

Ja, jag vet att det är inga svar du vill ha, men jag kan inte ge dig dem, bara du själv kan göra detta... så fundera innan du gör något, flera gånger, och är du villig att riskera henne, så tar du upp detta...

En sak är säker iaf, det löser sig inte av sig själv..

TheDonut

Ny medlem
Kön
Man
Jaa...det är jobbigt att älska nån och ha dessa problem
= ( ...varför kan inte allt va bra för? Men kanske lika bra att ta upp det inom en snar framtid....hon vet att jag är ledsen över detta....är nedstämd ofta å hon vet varför...Det kanske låter dumt...men det betyder en hel del å få prata med nån...speciellt nån som har erfarenhet....finns inteså många man kan prata med sånt här om i bekantskapskretsen....

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Nej, jag vet, dom flesta som jag vet har "löst" deras behov vid sidan om, men det kommer fram, förr eller senare, och då har dom nästan garanterat krashat äktenskapet, för det kanske var bara en "enkel" sak som att hon har fantasier som hon inte vågat tala om, och hade han gjort det så hade dom kanske haft ett kanonsexliv, men pajat det pga en affär...

Livet är inte enkelt, livet består hela tiden av vägval, både små och stora, det svåra är att försöka välja rätt väg...

Nej, jag tycker inte det är dumt, jag är fortfarande nedstämd ibland, och ibland är livet på topp, det går mycket upp och ner just nu, jag vill inte förlora min kvinna och förstöra för mina barn, men något måste göras, för att ha denna känsla i 18 år till ger mig krypande panik känslor, och som jag känner... så är jag hellre singel än det..

Men som det ser ut nu, så verkar det gå vägen iaf, hon har börjat tänka och vi kan prata om det, och det känns lite bättre nu, men vi har nog lång väg kvar innan vi hittat någon lösning, vad lösningen blir... det har jag ingen aning om idag... bollen är i rullning nu iaf..

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
och ja, man behöver snacka med andra likasinnade, man måste lufta och ventilera frågor, åsikter, påståenden, det är skitviktigt!

Det var kul att snackas vid här, sällan jag går in här, men händer då och då, men nu måste jag till bingen och sova, skall upp och jobba om ett par timmar..

Ha det bra!
Och jag hoppas det löser sig på bästa sätt för dig, och för din kvinna givetsvis.

G

Guest

Gäst
Har haft liknande problem själv med min tjej, och jag kan bara instämma med mcw67. Det enda som gäller är att våga blotta hela sin 'själ' och förhoppningsvis förstår ens respektive. Jag gjorde detta för min sambo för ungefär ett år sedan, det är fortfarande inte lika mycket sex som jag vill ha, men nu vill vi båda ha sex med varandra iaf och jag märker att hon vill ha det. Men sånt här kan vara en konsekvens av depression, efter att min tjej och jag samtalat ett par gånger om problemet så beslutade hon sig för att gå och prata med psykolog. Nu ett år senare så är allt otroligt mycket bättre och hon går inte till psykolog och jag är nästan helt nöjd med det vi har.. äsch jag hinner inte skriva mer, får återkomma!

-------------------------------------
För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras..

TheDonut

Ny medlem
Kön
Man
Kände du också att det liksom va hopplöst?...Det är väl kanske bara det att man får blotta sig...hon märker ju att jag är nere ofta...även fast jag sagt varför verkar hon inte förstå

G

Guest

Gäst
Tja... alltså man försöker ju typ få sin respektive intresserad genom flera olika handlingar.. man försöker ju vara sexig rent sagt. När det inte funkar upplevde jag det som att hon inte tyckte om min kropp och inte tyckte att jag var sexig.. vilket visade sig vara helt fel senare.. men tja det jag tror att du måste göra är att ta mod till dig redan ikväll och försöka förklara hur det ligger till, hur du känner och verkligen blotta dig. Bära eller brista är bättre än att bara dra ut på det. Lycka till.

-------------------------------------
För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras..

G

Guest

Gäst
En sak jag undrar.. Vet du hur hennes "privata" sexliv är?
Alltså onanerar hon? Hur ofta? Hur?

G

G-mannen [adjö]

Gäst
TheDonut: Jag har verkligen inga patentrecept. I mitt förhållande är det bra nu tycker jag även om sex hargått upp och ner över tiden. Med risk för att verka okänslig utan att vilja vara det: Vad händer om hon dricker sprit? Vad går hon igång på? Och som Lena Handén säger - hur ser hennes privata sexliv ut om du får veta det?

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
TheDonut, jag tror mer och mer att prata med henne kommer ge rätt resultat, det gör så hos mig iaf, jävligt skönt!:)

I början var det totalt kalla handen, och jag trodde länge (veckor) att det inte skulle gå att snacka om detta, men som hon sade senast idag, så har hon fått sig en tankeställare, och vi (mest jag) börjar t.o.m snacka om vad som skulle kunna skapa ett litet mer spännande och kryddande sexliv, både för henne och mig.

Men det märks att det är jobbigt för henne att prata om det, och man får ta upp ämnet igen när det känns att det förra samtalet inte ger något resultat, mycket känslor, och det tar lång tid verkar det som, men hon är värd den tiden, utan tvekan!

Jag tror att man måste ställa in sig på att det blir sämre innan det börjar bli bättre, det känns så när jag tänker tillbaka lite..

Toppen