Ni som var tonåringar innan internet fans

Cumbaths

Välbekant medlem
Det kan inte ha varit lätt för dig på den tiden. När jag var i 11-årsåldern i slutet på 60-talet tyckte min mor att jag behövde få lite insyn i vuxenvärlden och den uppgiften hamnade hos min far. Hans sätt att hantera detta var att visa sin porrtidningssamling som han hade i ett skåp och säga att jag kunde läsa allihop så ofta som jag ville. Det lustiga var att jag naturligtvis redan hittat de där tidningarna och läst dem i smyg men nu behövde jag inte smussla längre. Det var i alla fall skönt att sex inte stigmatiserades i mitt barndomshem.
Haha…nu inser jag att jag fickdet att låta som om jag växte upp i ett frikyrkligt hem där gammaltestamentlig moral gällde. :LOL: Far from it. Men porr var aldrig något som återfanns någonstans i vårt hem annat än i mitt rum (och tro mig jag letade!). Min mamma var rödstrumpa och porr, de få gånger det kom på tal i något sammanhang, det ansåg hon vara ”fläskpress” och kvinnoförtryck. Det du beskriver med ett skåp fullt med porrtidningar som du erbjöds att låna….ja, det hade helt klart gjort mig grön av avund i den åldern! Kloka föräldrar!(y)
 

Rickenibba

Medlem
Kön
Man
Hobbex var nog det första jag runkade till. De hade ”pinupbilder”, som jag tror var meningen att fästa på/i bilar? De fanns iaf i sektionen med dekaler med budskap som ”Bättre en back i hallen än ett hack i ballen” och ”Den bästa kvinnorörelsen är den i sängen” som var menade att fästa i bakrutor, främst på EPA-traktorer får man förmoda. Fanns speciellt en bild där på en blond tjej på knä som drog upp någon rödvitrandig t-shirt och visade brösten - henne kom jag nog till ett 100-tal gånger. Härliga minnen.
Bläddra till sid 32. Där är hon. ;)
https://www.tmfk.org/antikrundan/hobbex44 1982/hobbex82.html
 
Toppen