Ollonet okänsligt - kräm??

Snafft

Medlem
Kön
Man
De flesta har problem med att komma för lätt - men om det är tvärtom? ;) Någon som har tips på t ex nån kräm som kan göra att känseln ökar?

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Jag brukade pumpa kuken ofta i yngre år. Gjorde jag det för mycket kunde jag märka av en viss förlust av känsel i ollonet. Den brukade komma tillbaka efter ett par veckors paus.

Det ska också sägas att om jag runkar för ofta och utan att vara naturligt kåt (t.ex av ren rutin, om jag har tråkigt, osv) kan känslan sitta rätt långt inne. Spontan kåthet med runk eller sex som påföljd leder till de skönaste och snabbaste spruten.

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Runkar du snabbt och håller hårt? Jag gjorde det förut och det fick till följd jag fick svårare att komma när jag hade sex. Till den mån att tjejerna lessnade...liksom kunde pumpa på hur länge som helst.

Men ändrade runkrutinerna...började runka med olja eller glidmedel och ett mycket lättare grepp runt kuken, även drog jag ned på hastigheten. Är svårt i början då kåthjärnan vill ta över. Men låt det ta den tid det tar...du kommer tillslut även om det kan dröja 1 h.

Efter några veckor så började jag kunna komma snabbare av lösa greppet och det mer snälla tempot.

Idag så har det blivit så att jag nästan mentalt kan välja om jag ska komma snabbt eller hålla ut längre. Kan i princip spruta på kommando, min fru tycker det är coolt att köra nedräkning från 10 och se mig spruta precis när hon säger 0. :p

Snafft

Medlem
Kön
Man
Jo men det kan nog ligga nåt i det där med att runka när man har tråkigt. Tänkte mer om det fanns nån kräm el liknande, så vore de nice att prova.

Trosklädd

Välbekant medlem
Kön
Man
Själv har jag nog det mer vanliga problemet att mitt ollon är alldeles för känsligt. Både vid runk och andra lekar, men allra speciellt vid samlag. Det är ju bara så skönt, och det mjuka, våta får mig att komma nästan för snabbt.
Så om trådskaparen inte misstycker så skulle jag gärna kapa tråden med att fråga om tips på att få ollonet mindre känsligt också.

Toppen