Omskärelse......

jomari

Medlem
Ålder
49
Kön
Man
Hallå alla ni som har gjort omskärelse, har ni haft för trång förhud eller har ni bara velat bli hav med förhuden?? :)
Var opererade ni er, på sjukhus eller hos en plastikkirurg?? :D

Har ni bekostat detta själva eller har det gått på vård garantin ochom ni bekostade det själva, avad kostade det?? :cool:

Jag funderar på att operera bort förhuden och den är inte för trång, men jag tycker att det är besvärligt att ha den där, får dessutom ganska ont efter sex. ;)

Vad tycker ni att jag ska göra och vart ska jag vända mig?? Är snart 31 bast och nu börjar det bli dax att göra nåt åt saken.

//Jonas

Leo Kall

Medlem
Kön
Man
Börja med att kolla hos närmaste vårdcentral. Kan inte dom hjälpa dej vet dom säkert vart du kan vända dej.

newbadboy

Medlem
Kön
Man
Har ni bekostat detta själva eller har det gått på vård garantin ochom ni bekostade det själva, avad kostade det??
Jag lät omskära mig av medicinska skäl och behövde därför inte pröjsa för det, dock kostar det 250 kr vid receptionen liksom inför varje läkarbesök (som på urologmottagningen exempelvis). Ska du omskära dig för "skojs skull" så lär det kosta en del...

Vad tycker ni att jag ska göra och vart ska jag vända mig?? Är snart 31 bast och nu börjar det bli dax att göra nåt åt saken.
För det första är väntetiderna långa, fast det beror mycket på var du bor. Först bokar du tid på vårdcentralen, därifrån blir du remitterad till en urolog, som i sin tur skickar dig till en kirurg (om det skulle bli nödvändigt).

Toppen