På högstadiet var vi fyra killar i klassen som alltid hängde med varandra. Vi brukade alltid sitta längst bak i klassen (inte för att vi var pratiga eller inte orkade hänga med på lektionerna, utan det bara var så att vi alltid satt längst bak). Bänkarna var uppradade två och två, och i ett av klassrummen gick en av bänkraderna som var längs med väggen ett extra steg, så att just de två bänkarna verkligen var de två som var läääängst bak i klassrummet.
Blev lite krånglig beskrivning där, men aja.
I alla fall, han och jag satt just vid dessa två bänkar, och våra två andra polare satt framför. Kommer ihåg att vi höll på med någon uppgift där vi skulle jobba två och två, och medan jag snackade med honom så verkade han lite frånvarande och typ nickade mest som svar på allt jag sa.
Efter lektionen så bad han om ursäkt för att han verkade så konstig. Han sa att han blivit kåt på vår lärare. Klandrade honom inte, eftersom hon hade världens finaste rumpa och nästan alltid hade stringtrosor på sig, så när hon böjde sig ner för att skriva på nedersta raden på tavlan så såg man alltid trosorna - hennes lektioner var några av de få där vi faktiskt ibland satte oss längst fram...
Men så sa min polare att han hade blivit tvungen att runka tills han sprutade, och att det var det han gjorde när jag pratade med honom. Han TACKADE mig dessutom för att jag fick det att se ut som att vi verkligen jobbade.
Nu i efterhand önskar jag att jag hade frågat om han ville göra om det på andra lektioner, men att vi då kunde hållit vakt åt varandra eller runkat tillsammans.