På ålderdomshemmet

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Ja, att många/de flesta berättelser är friserade och lite överdrivna, det märker man lätt, men ger ju lite krydda åt läsningen. Annars föredrar jag att man håller sig till sanningen. Handlar det om egna erfarenheter så vill man ju tänka sig in i händelsen att den verkligen har ägt rum så som berättaren skriver. Det tycker jag är mest upphetsande. Äkta verklighetsskildringar!
Den här tråden börjar krypa iväg mot novellforumet... :D

martindalarna

Aktiv medlem
Alltså det händer saker på äldreboenden. Jobbat i vården i över 30 år. Saker i historian här som är helt orimliga, men 50+ på äldreboende har jag sett. Tänker på en snubbe med frontallobsdemens och så ett antal placeringar för att kommunen inte har annat att erbjuda. Sen så har jag självt hjälp en del, men aldrig på ett äldreboende. För riskabelt. Har jobbat många år i hjemmesykepleien i Norge och ta uridom som exempel. Man lär ju få till ett stånd på kuken för att få till det och en del gubbar säger det är skönt, att de gärna fått lite hjälp och då kan jag ibland hjälpa till. Beror på hur det känns. Pullat en dam efter ganska många besök, bland annat med dusch. Typen jag gillar, fet, hårig fitta, tunga pattar. Hände ibland det blev stånd och hon såg det och kommenterade lite på kul. Speciellt när man skulle hjälpa lyfta på brösten ibland och tvätta/torka under. Sen skulle hon ha vagifem om kvällarna och i början var det ett helvete gräva fram fitthålet i världens buske och alla veck. Blev bättre med tiden och till slut sa hon en gång att det var skönt, sluta inte. Sen så har jag hört massa historier från kollegor men det blir anekdotiskt.

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Är på ett ny boende nu när de hjälpte mig gör rent i rumpan, pungen och sedan drog ner förhuden var en yngre kvinna jag fick halv resning. Hon brydde sig inte det minsta var nog rätt vanligt, på kvällen runkade jag med henne i fantasin kom snabbt. I min fantasi hade hon stora bröst och en mörk hårig fitta. Brösten är väl normala och har ju bara sett henne i sina arbetskläder. På hennes fötter är naglarna rödmålade det är ett plus, ingen aning om hur hon ser ut naken men i min fantasi är hon underbar. Undrar varför många inom vården är från utlandet, hon var född i Iran men pratade perfekt svenska.

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Bor på ett nytt ställe nu, får fortfarande hjälp med duschande. Sist igår en kvinna rätt kort med stora bröst till den kroppen, ser iallafall så ut. De hjälper mig med ryggen och även baken, hon var fullt påklädd med ett plastförkläde och gummistövlar. Fick inte full resning men lite regerade jag, han sade ingenting vet inte om hon upptäckte det men är väl inte helt ovanligt i hennes arbete. På kvällen tänkte jag på henne och i mina fantasier var det som vanligt en vacker kvinna med ibland rakad även om jag föredrar en buske.
Kom två gånger med hjälp av min vänster hand. Är högerhänt i vanliga fall men har i mina ca45 års runkade använt vänster handen. Det finns även några andra patienter här men är inte så vackra och nästan alla sitter i rullstol. Eftersom jag själv behöver en rullator så skulle det nog bli svårt att ha sex när vi båda två har problem med rörligheten. Skulle väl vara att hon kunde kravla över och ligga på mig eller kanske på sidan. Men får nog nöja mig med tankarna och fantasien, kanske någon film eller sexnovell ibland.

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Ofta är det någon kvinna som hjälper mig inte precis med duschen de brukar bytta sängkläder. Det får se mig naken men är väl inget och stånd har jag inte och det är nog vanna att se nakna män. Sedan finns det väl några som någon gång hjälpt lite mer, men att någon lyfter på kjolen och grenslar någon man händer nog bara i en porrfilm.

tjockpiercadkuk

Aktiv medlem
När min farmor var vid liv och jag var en ung viril pojk så berättade farmor gladeligen till vänninor hur bra jag var på att hjälpa med saker som inte hemtjänsten fick göra. Klättra på stolar för att byta gardiner etc. Det var många som fick det lilla extra om man säger så efter ett tag. Även en riktigt sjuk gubbe som betalade bra.

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Allt jag skriver är till 99% sant på den här tråden men jag erkänner att någongång så brer jag på lite
men en novell vill jag inte kalla det, i mina noveller finns det en uns sanning men det mesta är till skarvat och ofta grövre än i verkligheten,

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Vad som händer verkar vara olika i världen.
I tex Nya Zeeland finns det vad de kallar sexarbetare på ålderdomshem. I några andra länder finns det bidrag. Vet inte men det är väl bättre än prostituerade på gatan eller via nätet.
Min svägerska städade hotell rum tidigare hon utryckte det att även om hon aldrig gjorde något fick hon se många hårda stånd. Själv så finns de några sköterskor speciellt tre stycken men de är bara i mina fantasier, skulle gärna göra det på riktigt men kommer med all sannolikhet aldrig att hända.

BlackVelvet1

Välbekant medlem
Frugan får se en och annan kuk var dag på hennes jobb(undersköterska) på äldre boende och även hemtjänst,när det är dusch dags så är det viktigt att allt blir rent även männens kuk,ibland så får dom såklart stånd enligt min fru har sagt till mig,i min fantasi så runkar hon av dom och suger deras hårda kukar

Storpo

Välbekant medlem
Hem för demensboende inte ålderdomshem, jag är själv inte dement min fick plats här iallafall.
Innan jag gick i pension arbetade jag drygt 30 år inom äldreomsorgen varav drygt 20 inom demensvården. Precis som många andra i denna tråd ifrågasätter jag din historia på flera punkter:
1. Du verkar inte vara dement. I Sverige idag diagnostiseras allt fler för sjukdomar som faller under begreppen demens och Alzheimers (samlingsnamn för en mängd demenssjukdomar). Köerna till demensvården är långa, många får gå hemma innan de får plats på ett hem. Att du skulle ha fått en plats verkar högst osannolik (VARFÖR bor du på ett demenshem???)
2. Bli duschad av en kvinnlig personal med bar överkropp?? För det första strider det mot arbetssättet, man riskerar, i värsta fall, avsked om man agerar på det sättet. Men framför allt; att ha plastförklädet direkt mot huden är bland det mest obehagliga man kan utsätta sig för!! Klibbigt och svettigt. Arbetskläderna skyddar en aning men man blir svettig ändå efter att ha duschat en boende.
Jag kan inte säga att du ljuger, jag ifrågasätter bara sannolikheten att det du skriver stämmer utifrån min mångåriga erfarenhet av arbete inom äldreomsorg/demensvård.

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Innan jag gick i pension arbetade jag drygt 30 år inom äldreomsorgen varav drygt 20 inom demensvården. Precis som många andra i denna tråd ifrågasätter jag din historia på flera punkter:
1. Du verkar inte vara dement. I Sverige idag diagnostiseras allt fler för sjukdomar som faller under begreppen demens och Alzheimers (samlingsnamn för en mängd demenssjukdomar). Köerna till demensvården är långa, många får gå hemma innan de får plats på ett hem. Att du skulle ha fått en plats verkar högst osannolik (VARFÖR bor du på ett demenshem???)
2. Bli duschad av en kvinnlig personal med bar överkropp?? För det första strider det mot arbetssättet, man riskerar, i värsta fall, avsked om man agerar på det sättet. Men framför allt; att ha plastförklädet direkt mot huden är bland det mest obehagliga man kan utsätta sig för!! Klibbigt och svettigt. Arbetskläderna skyddar en aning men man blir svettig ändå efter att ha duschat en boende.
Jag kan inte säga att du ljuger, jag ifrågasätter bara sannolikheten att det du skriver stämmer utifrån min mångåriga erfarenhet av arbete inom äldreomsorg/demensvård.
Jag har en muskelsjukdom som är relativ ovanlig kunde inte klara mig själv hemma.
Kommunen skickade ut en ansökan skulle få ett SOL boende detta ställe svarade. Är ju inte kvar där eftersom jag inte själv är dement var det inte rätt ställe för mig.

Xerton

Välbekant medlem
Kön
Man
Det gör du rätt i, för han borde nog göra sina inlägg i fiktion-/sago-/önskedrömmar- berättelser, vilket konstaterats otaliga gånger. Det märkliga är han fortsätter gång efter gång fastän flera påtalat detta.
Länge sedan jag slutade lösa inlägg av den personen. Så fort jag ser namnet hoppar jag till nästa inlägg. Det är bara avtändande och tråkigt att läsa om hans fantasier.

Xerton

Välbekant medlem
Kön
Man
Tips: Klicka på användaren och sedan på Ignorera, så slipper du se inläggen överhuvudtaget. Det har jag gjort sedan länge med den här användaren.
Känner till den funktionen. Har gjort det tidigare och det är nog hög tid att denne man får den behandlingen

Martin svensson

Välbekant medlem
Kön
Man
Ofta är det någon kvinna som hjälper mig inte precis med duschen de brukar bytta sängkläder. Det får se mig naken men är väl inget och stånd har jag inte och det är nog vanna att se nakna män. Sedan finns det väl några som någon gång hjälpt lite mer, men att någon lyfter på kjolen och grenslar någon man händer nog bara i en porrfilm.
Varför är du naken när dom byter sängkläder?

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Jag duschar samtidigt de byter sängkläder, badrummet precis bredvid där sängen står, därför är jag naken.
Får inte duscha ensam kan halka, tycker själv att de är lite att ta i, men de har väl regler att följa antar jag.
Om jag sover över hos någon annan oftast min lillasyster så har hon koll på mig.
Okey hon tittat ju inte på mig när jag är naken eller duschar, men har lite koll iallafall .

Martin svensson

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag duschar samtidigt de byter sängkläder, badrummet precis bredvid där sängen står, därför är jag naken.
Får inte duscha ensam kan halka, tycker själv att de är lite att ta i, men de har väl regler att följa antar jag.
Om jag sover över hos någon annan oftast min lillasyster så har hon koll på mig.
Okey hon tittat ju inte på mig när jag är naken eller duschar, men har lite koll iallafall .
Snäll lillasyster du har.

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Har upptäckt att när jag byter om från duschen är det några som tittar på mln penis. Inte så att de stirrar, men kan nog vara bra så att den är okey, den skänker ju mig njutning.

Toppen