Snabb utlösning

Orfeous

Ny medlem
Kön
Man
Hej, jag har ett problem.
Då jag onanerar kommer jag efter några minuter..
men då jag har sex så kommer jag efter kanske 1min.
Vad kan jag göra för att få ha sex lite längre?

Kön
Man
Det enklaste är att stanna och slappna av när du känner utlösningen närma sig. När du har lugnat ner dig kan du köra på igen tills det händer igen. Du kommer att märka att orgasmen blir kraftigare när du drar ut på det. Andningen är också väldigt viktig, andas djupt och lugnt och rytmiskt, många gör felet i att hålla andan eller andas fort och ytligt, men det påskyndar ejakulation. En annan sak som kräver lite mer träning är att slappna av muskulaturen i bäckenbotten. I regel är den så kallade PC-muskeln lite spänd under samlaget och tenderar att spännas mer när orgasmen närmar sig. Ta kommandot och slappna av istället för att spänna den så bör du kunna hålla på. Om utlösningen skulle närma sig fort kan du alltid stanna och knipa så mycket du kan med ovan nämnda muskel, så förhindras ejakulation. Efter ett tag kan du börja om igen.

Men, en annan viktig aspekt är det du har i sinnet... om du kan hålla huvudet kallt (som när du runkar), kan det göra hela skillnaden...

Hoppas detta kan vara till någon hjälp.

Nizz_82

Ny medlem
Kön
Man
Hoj!
Har samma problem. Jag köte fördröjnings-spray....funkar bra faktiskt men tyvärr så började det att klia på musen på tjejen, så jag ska tänkte testa gel istället snart, få se om det är nån skillnad.
köpte på sexliv.com finns väl många andra ställen oxå.

Good Luck!!!

Kön
Man
Originally posted by Nizz_82

Hoj!
Har samma problem. Jag köte fördröjnings-spray....funkar bra faktiskt men tyvärr så började det att klia på musen på tjejen, så jag ska tänkte testa gel istället snart, få se om det är nån skillnad.
köpte på sexliv.com finns väl många andra ställen oxå.

Good Luck!!!

Bedövningsmedel på penis är ingen effektiv lösning, eftersom den dels har ringa effekt, dels bedövar partnern och dessutom gör den ingenting åt den verkliga orsaken som sitter i huvudet...

Orfeous

Ny medlem
Kön
Man
Okej, tack för alla tips!
Jag har också testat en såndär penisring.. men efter att jag använt den blev jag alldeles blå på penisen.. och jag var väldigt öm på en blå fläck på ovansidan i flera dagar så att säga. kanske var det flera veckor. inte skönt :D men hård blev den :)
sen har jag testat en såndär bedövningskräm.. men jag tycker inte det känns som att jag blir lite bedövad.. skräpartiklar :D

Jag har läst mig till att man ska stanna o klämma åt med fingarna runt penisroten när man börjar närma sig att komma.. räkna typ 20sek sen fortsätta igen.. o igen.. o igen.. sen kommer man...
Verkar finnas olika metoder för detta.

När jag har samlag så brukar jag alltid stanna upp då jag närmar mig.. passar då på under pausen att kyssa tjejen o smeka henne osv... efter liten stund försöker jag fortsätta igen.. o göra samma procedur igen.. o igen.. nästa gången brukar jag vara ganska okänslig där nere o kan hålla på ganska länge faktiskt men det är inte speciellt skönt så att säga eftersom det inte känns så mycket.
Kan det bero på vilka ställningar man har också? Hur pass öppen hon är.. våt osv...? JAg tror att det mesta är psykiskt.
Jag har alltid drömt om att kunna föra in den i henne och sen ha samlag utan att behöva stanna upp i ett par minuter..
men jag vet inte hur jag skall göra för att ha det så. Fick ett tips av en kompis att slappna av i PC-muskeln då jag är på väg att komma.. men då jag gör det så blir det bara lättare att komma :D om jag spänner mig så stryper jag ju ner lite på det.
Trots att jag brukar använda kondom vid samlag så kan jag inte hålla på så länge som jag önskar. Blir oftast bara någon minut.
Jag hinner ju knappt få smaka på det sköna innan det är över. Tjejen hinner ju knappt få ha skönt. Meningen är ju att de ska va skönt för båda liksom.

Aja.. vet inte vad jag ska ta mig till

Kön
Man
Det här är en mycket vanligt problem, men du är på rätt spår. Till att börja med måste man inse att sådana här saker tar rid och kräver tålamod, och övning ger färdighet... Du har rätt i att ställningen är viktig, dels för att penisen stimuleras på olika sätt, men det som är viktigare är hur upphetsande du upplever ställningen i fråga. Det är som du säger i huvudet som det händer. Allt handlar om de mekanismer som kontrollerar ejakulationsreflexen, varav den psykologiska är den starkaste. Glöm inte heller att andas djupt och lugnt. Allt handlar om en balans mellan det sympatiska och parasympatiska nervsystemet, där den ena påskyndar orgasm och den andra fördröjer den. Knepet ligger i att medvetet vinna kontroll över denna balans och du är som sagt helt klart på rätt spår. Koncentrera dig i första hand på andningen, försök slappna av bäckenbottens muskler ska du se att det går bättre och bättre... Och kom ihåg: tålamod, tålamod, tålamod... så kommer framstegen. ;)

Toppen