Sprut!

E

erotica666 [lämnat in]

Gäst
Någon som kan förklara för mig hur det kan komma sig att killar sprutar sin sats på så olika vis? Viisa sprutar otroligt mycket och vissa mycket lite. Beror det på hur aktiv mannen varit ifråga...... ;)

onanisten

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Sprutet ja. Jag får väl räkna mig till kategorin "äldre o erfaren", och har lite att dela med mig av tror jag i alla fall. Det finns lite olika anledningar till sprutets kraft och mängd. Den främsta anledningen till ett kraftigt sprut är att man inte sprutat på länge. Men väntar man FÖR länge blir sprutet svagt i en del fall ändå. Personligen ligger en normal vänteperiod på cirka 3 dagar, då sprutar jag som mest.
Svaga sprut får jag om jag sprutar ofta, t.ex. 3 ggr/dag. Orgasmen är fortfarande lika kraftig, men sprutet mindre, för att ibland utebli helt.
Ibland är även sperman tjockare, nästan klumpig. DÅ har jag hållt uppe i ca 5 dagar. Efter den tiden smakar sperman INTE gott (enligt sambon), bäst är smaken efter 2 dagar.
Så kontentan bör bli att man sprutar mer ju längre man håller upp, men man får inte hålla upp för länge. I alla fall för egen del.

JustMe

Ny medlem
Kön
Man
Generellt så har jag inte erfarenheten av att det skulle bero på hur länge man hållit upp, snarare har det kopplingar till hur upphetsad jag är och hur länge jag hållit på.

En utlösning efter fem minuter brukar inte vara så stor eller kraftig. Ett ordentligt förspel med mycket sug och smek däremot. Gärna ett ordentligt upphetsande förspel med avbrott då man är nära att komma. Upprepande av detta brukar leda till ett kraftfullt sprut då man väl tillåts komma. :)

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
51
Kön
Man
Det här gäller för mig:

Normalt så onanerar jag en gång per dag och då får jag 1-2 sprut och resten rinner längs skaftet, när jag sitter i fåtöljen.

Det har hänt att jag runkat 3 ggr på en dag och då är den tredje utlösningen ganska tam, kommer ganska lite då.

Om jag däremot:
gör ett uppehåll på tre dagar,
drar ut på runkandet länge,
samtidigt som jag ser på porrfilm,
gör korta avbrott när jag är nära att komma.

Sen när jag väl låter det komma, blir det lätt 4-5 långa sprut, och man bara skakar i benen efteråt. Man sprutar längre och mer helt enkelt. Har flera gånger träffat ansiktet när jag suttit ner.

N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
om man ska gå på mängden satts så beror det på hur lång tid det gått emellan sattserna.
Hur kraftfullt sprutet är brukar påverkas hur upphetsad jag är ,
så upplever jag sprutandet.

84lulekille

Ny medlem
Kön
Man
För mig beror det som flera har sagt på hur länge det gått sedan senast. Det beror också på hur länge jag har varit kåt och hård. Har jag kollat på bilder/filmer/noveller i flera timmar så blir det betydligt mer i mängd och känsla.
Generellt varierar det väldigt mycket, jag tror det har med kosten att göra en del. Ibland är det mycket och tunt, ibland lite och tjockt.

sprutkillen

Medlem
Kön
Man
för mig kan det även vara så att man är extra upphettsad av nåt, tex som när jag första gångne videofilmade när jag o mitt ex hade sex så kändes det så spännande o förbjudet på nåt sätt, trots att hon var med på det,när jag väl kom tog jag hene bakifrån o hann precis dra ur kuken för att spruta o första strålen for förbi hela henne o landade i soffan framför henne. det var den bästa utlösningen nånsinn.

Toppen