trekant +/-

flickan

Ny medlem
Kön
Man
ok jag vet trekant handlar kanske mer om sex än onani.. men jag skulle så gärna vilja höra någons åsikt.

Min pojkvän har länge talat om att han vill ha en trekant med mig och en annan tjej. Jag vet att det är något som han verkligen vill på riktigt och inte bara någon fantasi. Grejen är den att jag vet inte om jag tycker det verkar så hett.

Min fråga (frågor) är, kan det verkligen vara bra för ett förhållande att dra in en tredjepart? finns det någon som varit med om det som kan delge mig några för och nackdelar med det?

jag vore så tacksam om någon ville svara mig :)
Man vill ju göra mannen lycklig.

Kön
Man
Men snälla du... inte kan du göra honom lycklig med något som är fel för dig. Tycker ni olika så byt pojkvän. Eller föreslå att du vill ha med en kille istället för en tjej och se hur han reagerar på det. Skulle inte förvåna mig om han blev tyst.

flickan

Ny medlem
Kön
Man
Nej det var absolut inte så jag menade! självklart tycker han att det är helt ok om jag inte vill, jag vet att han älskar mig ändå Jag vet inte om jag vill, jag tror inte det men innan jag helt lägger det åtsidan så vill jag veta mer. Mest nyfiken är jag på om det kan vara bra eller dåligt för ett förhållande.. om det finns någon som har någon åsikt

suss

Ny medlem
Kön
Man
Jag tror det kan sabba ett förhållande ganska så lätt. Vill man ha trekant så är det bättre om man inte är tillsammans med någon av personerna. Men fråga han vad han tycker om att det är ni 2 och en kille till bara för att se vad han säger. Skulle han säga nej så dumpa honom då vill han bara sätta på en annan tjej utan att tänka på dig alls.

G

G-mannen [adjö]

Gäst
Det hör till min och min kvinnas fantasier, men framförallt hon vet inte om hon vill förverkliga det. Då har vi ändå ett bra och stabilt förhållande. Om den ena parten är det minsta tveksam är det nog bäst att låta bli eller lägga det åt sidan till dess båda säkert vill. (Jag hoppas, men kommer inte att pressa på)

flickan

Ny medlem
Kön
Man
mm jag undrar lite vad det är i tanken som tänder honom så. För han vill så klart inte ha en annan man med. det kan nog/är nog tanken på två tjejer och det kan jag förstå att det är upphetsande. Fast vill jag vara med en annan tjej? nä jag tror inte det.

Det är nog sant att det lätt kan sabba ett förhållande.. Jag skulle nog lätt kunna bli avundsjuk även om jag inte är det just nu. Jag vet att han bara älskar mig. jag har inget emot att han vill prova nya saker.. men nu tror jag att jag har bestämt mig; trekant får han prova med någon annan.

(tänk om vi gifter oss och lever lyckliga i alla våra dar.. då får han aldrig sin dröm uppfylld... fast å andra sidan jag har drömt om att bli cirkusprinsessa men det kommer heller alldri att gå i uppfyllelse.. vissa drömmar får väl förbli drömmar.)

Kön
Kvinna
När det gäller trekanter skall man vara väldigt säker på varandra och sig själva. Även om man är det så måste man tänka noga igenom det och vara totalt säker på att man vill genomföra det. Det är inget fel med att ha fantasier, men vissa fantasier kanske är bäst att stanna just fantasier. När det gäller sex så kan man inom rimmliga ramar "offra" sig för sin partner. Med detta menar jag då att låt oss säga tex. att jag inte är så jätte fascinerad av oralsex så kan jag endå ibland ge min kille det för att jag vet att han älskar det. Trekanter skall nog båda verkligen vilja och inte ens den minsta osäkerhet finnas innan man provar. Tror att om så är fallet kan det orsaka förödande problem för förhållandet.

Barkillen

Ny medlem
Kön
Man
Har provat trekant flera gånger och alla inblandade varje gång var polare med varandra. Att göra det tillsammans med någon man är tillsammans med kräver sina samtal innan tror jag. Båda måste vara med på det och man måste vara beredd på ev.efterföljder. Men det behöver inte bli fel, för många jag käner så har det varit underbart och en extra kick för både killen och tjejen. Stressa inte och gå bara så långt man själv vill. Sen är ju frågan för ett par, (kille/tjej): ska det vara en extra tjej eller en extra kille? Med en extra tjej så kan killen känna sig extra manlig och eftertraktad. Med en extra kille så kan tjejen känna extra uppmärksammad och omhändertagen.

shack

Aktiv medlem
Kön
Man
Dr Phil säger att han aldrig träffat ett par där det blivit bättre av trekant. OK, detta är i familjeshow i USA, men ändå.

Själv har jag bara haft trekant på fyllan när jag var singel. Två killar och en tjej och hon njöt förvisso, men det vart ju inget förhållande vare sig före eller efter...

/Shack

smekaren

Medlem
Ålder
41
Kön
Man
tror inte det kan funka så bra inom ett förhållande när man är singel är det nog bäst att göra sånt på. men du kan alltid säga att du kanske går med på det om du först få ha en trekant med en till kille hehe om han gillar dig så tror jag inte att han vill se på när en annan kille knullar dig. 2 tjejer är en dröm för mja typ alla killar iaf och tro mig de flesta av oss har inte samma syn på det som en tjej skulle ha. om jag hade haft en flickvän skulle jag också velat ha en trekant med henne å kanske en till brud men jag skulle inte vilja ha en till kille med i leken. så testa det hehe :p eller fråga vad han skulle tycka om det

flickan

Ny medlem
Kön
Man
Det är ju faktiskt en himla skillnad (tror jag) på att ha en trekant 2 tjejer och en kille eller två killar och en tjej. om det var min fantasi skulle jag nog satsa på 2 killar. Det kanske är just det att man vill känna sig eftertraktad.

G

G-mannen [adjö]

Gäst
Men det är som Maree säger - man skall vara väldigt säker på att det är bra. Och för att anknyta till flickan: Kan det ha att göra med om man känner sig hotad eller inte? Jag menar jag och min kvinna + 1 tjej borde vara mindre hotande för *mig* (och mer hotande för henne) än jag, min partner och 1 kille till där läget skulle kunna vara det omvända.

flickan

Ny medlem
Kön
Man
Du sa innan g-mannen att trekant är en av din och din kvinnas fantasier. är ni oense då vilket kön den tredje parten skulle vara? och har det i så fall med att ni känner er hotade som du sa nu nyss eller är det för att man ser det på sexet olika.. jag menar (som jag också nämnt tidigare)att trekanten borde ju se annorlunda ut beroende på vilket kön som är det dominerande. (2st)

jag vet inte men man blir ju nyfiken.. vad är det med den tredje parten som lockar?

G

G-mannen [adjö]

Gäst
För min del blir jag definitivt hotad om hon smyger och är otrogen. Om hon däremot kommer med en ny sexpartner som present (eller jag gör det) ser vi det nog båda som en krydda. Det har säkert med uppmärksamhet, uppskattning och nyfikenhet att göra. Sedan om vi tar steget är en annan sak, men jag är lockad om det sker fullt öppet och med att alla verkligen vill.

Toppentjej

Medlem
Ålder
38
Kön
Kvinna
Jag och min kille har haft trekant med en av hans kompisar. Det har inte på något vis stört vårat förhållande så det är inget som varken han eller jag ångrar. Däremot så kan vi inte direkt umgås med hans kompis längre eftersom han inte vill annat än att få ha sex med mig igen. [B)]

Vi har även pratat om att ha sex med en till tjej men även om det absolut är något som jag skulle vilja uppleva så vet jag inte om det är något jag klarar av att göra i ett förhållande. Jag är ändå rätt svartsjuk och att se min kille med en annan skulle inte direkt vara enkelt. Skulle jag dessutom känna mig utanför på något vis så skulle jag kunna deppa ihop totalt och få för mig massa saker. Av den anledningen så är det nog mer aktuellt för oss att ha sex med ett par först och främst.

Gör inte något bara för din killes skull, det kommer du att ångra.

hanna82

Medlem
Kön
Kvinna
Om inte du är lika tänd på det som han är det bättre att låta bli, dessutom kan det ju vara bra om man är överens om vad man vill få ut av det.. Ett ex till mig blev rätt besviken när jag och tjejen vi hade med ägnade oss för mycket åt varann, enligt honom.

Chan

Medlem
Kön
Man
...man ska aldrig glömma bort, att en fantasi...kanske bara ska vara en fantasi...
...och om det nu dessutom kanske inte är ens egna fantasi...
...så ibland kan det vara bättre att tänka efter före...

...lycka till alla ni som inte vet...men vill...

Det gäller att ha MOD
att vara den man är,
och inte tappa modet,
för att man
är den man är..!

M

magistern (Slutar på egen begäran)

Gäst
EN trekant funkar bäst om det är med folk som man inte är kär i. Personligen skulle jag nog inte fixa att en annan kille knullade min flickvän. Det samma vet jag gäller för henne. Med ett par kompisar eller okända sexpartners, däremot... Då slipper man drabbas av hela den där svartsjukeprylen. I alla fall om det rör sig om en engångshändelse.

-Nej, det är ingen tavelsudd jag har i fickan.

pooh.bear

Medlem
Kön
Man
Originally posted by magistern

EN trekant funkar bäst om det är med folk som man inte är kär i. Personligen skulle jag nog inte fixa att en annan kille knullade min flickvän. Det samma vet jag gäller för henne. Med ett par kompisar eller okända sexpartners, däremot... Då slipper man drabbas av hela den där svartsjukeprylen. I alla fall om det rör sig om en engångshändelse.

Instämmer. Tror inte det är många som pallar att se sin partner ha sex med nån annan

M

magistern (Slutar på egen begäran)

Gäst
Nej, det är just det som är grejen, eller hur? Inte för att man skulle ha något emot ett par kåta tjejer som ville ha med en eller ens ett par, men man vill nog knappast se sin flickvän bli pålad av en annan eller sin pojkvän dunka på en annan tjej.
Singellivet har sina fördelar, det med...

-Nej, det är ingen tavelsudd jag har i fickan.

Toppen