Ett problem är att forumet fått slagsida åt homo/bi killar. Är hetro själv och vill läsa och snacka med tjejer. Killkompisar fixar jag IRL.
Vet inte om jag håller med.
Visst håller jag med att det är mer killar som är (iaf delvis) intresserad av killar som skapar inlägg eller trådar.
Jag tycker att det skulle vara trevligt med någon ändring angående hur forumet är strukturerat.
Under 2014 skapade jag en tråd om att möjligen skapa ett hetero forum och ett homo forum. Bisexuella kan ju då gå till heter-forumet om de vill snacka tjejer och homo-forumet om de vill snacka killar.
Eller ett forum för hetero snack, och en för homo(män med män) och en homo (kvinnor med kvinnor)?
Ja nån exakt lösning har jag ju inte i denna stund men tycker att något borde göras.
För problemet jag ser är följande... (jag kommer fokusera på besökare som är män)
* Män som bara är intresserade av män (inklusive mig) kommer till forumet och majoriteten av trådar är om kvinnor.
Länkar till hetero/lesbisk porr. Snack om kvinliga kändisar och dyl man vill sätta på osv. De vill då inte börja länka bögporr eller snacka killsex i en tråd där det endast hittills pratats om kvinnor; känns lite som en grupp med människor står och pratar om ett ämne, så kommer man in och försöker byta ämne. Alltså vissa vill inte "störa" de heterosexuella som inte har lust och se sådana trådar och inlägg, eller så känns det som om ingen vore intresserad eller att det inte finns ett lämpligt forum att skriva i. De avstår då från att skapa trådar eller inlägg. Och så fortsätter det.
I tråden jag skapade 2014 (och uppdaterade 2017?) skriver jag om en tråd som hade en titel ungefär "Tråden om fina rumpor (båda könen)" och jag gick igenom 20-30 sidor eller vad det nu var och det var endast bilder på kvinnor.
Nu förstår jag att majoriteten av besökarna är män och att majoriteten av de är hetero eller bi, så det är logiskt att det var 99% bilder på kvinnor. Men som en homosexuell man hade jag inte lust att gå igenom 40 sidor för att hitta 1 bild på en man eller att själv skapa ett inlägg med en bild på en man.
Jag kommer till detta forum då det är det bästa(om inte ända??) svenska forumet om sex och onani.
Det händer att det finns nån tråd eller inlägg med bögporr eller analsex eller analleksaker (inte för att leksaker har med sexuell läggning att göra) som är trevligt att se, men för riktiga diskussioner drar jag till engelsktalande sidor som reddit eller justusboys. På JustUsBoys, en hemsida för män som gillar män, finns det ett forum för hetero och bi män vore motsatsen till vad jag föreslår här? Mestadels homo sida med hetero forum / Mestadels hetero sida med homo forum.
* Män som bara är intresserade av kvinnor. Om det är tillräckligt med trådar och inlägg från den första kategorin (men som ändå kan kännas som för lite för dem) så är det inte jättekul heller. Du skriver själv att "ett problem är att sidan fått slagsida åt homo/bi."
* Sen har vi ju bisexuella eller män som kan njuta av lite killsex eller bögporr osv ibland.
Dessa kan ju kanske ha kul på forumet oavsett vad för sorts bilder och liknande som diskutteras. Men ibland kanske de är sugna på just män och då hamnar de i kategori 1. Eller sugna på just kvinnor och hamnar på kategori 2.
Nu har det här inlägget blivit väldigt långt men i tråden jag skapade i 2014 säger någon att vi bör förenas i vår sexualitet istället för att dela upp oss i massa forum, men jag känner inte att det funkar så (som ni kan se i min wall-of-text ovan.)
Jag håller absolut med att inte allt behöver delas upp. T.ex. Allmänt om onani behöver inte delas upp efter läggning. Vi har kvinnlig och manlig onani - en delning som är logisk då det finns specifika saker man vill diskuttera och läsa om beroende på ens kön. Pinsamheter vid onani behöver inte delas upp.
Jag vill dock säga att nu när bilder har tagits bort helt kanske det inte känns lika viktigt med en uppdelning, men jag har inte mycket att göra här. Delvis pga att det inte är så många personer här men även de trådar med porrlänkar osv är ju 90% hetero/lesbisk porr. Med bilder och porrlänkar blir uppdelning viktigare enligt mig.
Och det känns lite som att de återupplivade hemsidan men gör inget därefter. Det är t.ex. flera som klagat angående Johan94 som spammar med kik/whereby länkar. Sidan känns lite gammal och väldigt inaktiv.
Misstänker att man startat upp sidan igen med baktanken att har man ingen bildpubliceringsmöjlighet så behöver sidan inte modereras för det är tydligt att modererandet upphört eller i vart fall endast förekommer sporadiskt med goda utsikter till att diskussionstrådarna förvandlas till kontakttrådar bland annat.