vad tycker du?

S

smuttan

Gäst
Jag och min pojkvän är i ett läge där d känns så pissigt.
Vi har arit tillsammans länge nu, från och till men den här gången är det seriöst till 100%, båda älskar varann och vill ha enbra framtid. MEN
För måånga år sen orkade jag inte med honom för att han var så svartsjuk och kunde bli våldsam så ja vill göra slut, men det gick inte men lyckades få honom till att tro att det bara var en paus. Unden den pausen var jag me en annan kille, det är inte enligt mig otrohet, men det gör ju likt förbannat näst intill lika ont för det. Han vet i dagsläget att det var slut jag ville göra då... men kallar detr fortfarande för otrohet, men under den här tiden så hade han en ny tjej själv, men enligt honom blev han tillsammans me henne för att han visste att ja höll på me en annan. Han hade aldrig sex me den nya tjejen.

Vad tycker ni om det, var det otrohet, har han rätt att ta upp detta i grälen vi har idag, när det hände för fyra år sen.

Å idag säger han också att han tror att ja komemr vara otrogen igen, att han inte litar på mig fullt ut. Men jag var aldrig tillsammans me honom när jag var me den andra killen, hur ska ja få honom att förstå det här, varför vill han inte förstå?

Alla synpunkter ni har är jag tacksam för.

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Jag tycker .....
Om ni bägge har beslutat att gå vidare men varandra, skapa en famtid, ja då är det hög tid att ni slutar att älta i det förflutna nu.
Då var då, nu är nu.

Har du bestämt att lita på honom i fortsättningen, låt inte gamla flammor få dig att tveka.
Han han beslutat att vara med dig, då får han ta gamla misstag och sluta upp med att dra upp dem när ni grälar.

Hoppas det löser sig och att ni får ha det fint tillsammans,

Kram:)

S

smuttan

Gäst
Tack!
Jo det är det jag sägert till honom men han är så envis när det gäller just det här.
Han vägrar erkänna att det inte är riktig otrohet, han vägrar att förstå att vi itne var tillsammans och jag skulle aldrig vara tillsammans me nhonom å knulla nån annan bakom hans rygg.

stånd

Aktiv medlem
Kön
Man
Tack!
Jo det är det jag sägert till honom men han är så envis när det gäller just det här.
Han vägrar erkänna att det inte är riktig otrohet, han vägrar att förstå att vi itne var tillsammans och jag skulle aldrig vara tillsammans me nhonom å knulla nån annan bakom hans rygg.
Tyvärr känns det som han har svårt att acceptera och att det kommer att komma om om igen så tänk dig för:)

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Passa dig för att binda dig vid den här mannen innan du har e helt klart för dig varför det inte gick att göra slut utan, du var tvungen att lura honom och säga att det bara vara en paus.

Det ringer en stooor varningsklocka i mig när du skriver det.

Jag har levt i ett misshandelsförhållande med en kille. Jag är glad att jag kom därifrån med livet i behåll.

Han betedde sig ganska ekakt som din kille gör mot dig.

S

smuttan

Gäst
Passa dig för att binda dig vid den här mannen innan du har e helt klart för dig varför det inte gick att göra slut utan, du var tvungen att lura honom och säga att det bara vara en paus.

Jag har levt i ett misshandelsförhållande med en kille. Jag är glad att jag kom därifrån med livet i behåll.

Han var våldsam förut. Men d va som sagt fyra år sen å vi gjorde faktiskt slut under nio månader sen efter, å blev tillsammans igen i sex månader å gjorde slut i sex månader... å nu har vi varit tillsammans sen i frebruari. men du har rätt, d va därför d inte gick å göra slut, för att han va sån förut, men han skaffade ju hjälp och kom över det. Så våldsam är han inte idag.

D jag tror är att han bara vill ha nåt slags övertag på mig eftersom ja har d på honom för allt han gjorde mot mig. Så ja har tänkt lite att d e kanske därför han säger att d va otrohet, bara för att kunna känna att vi är på samma nivvå. Ja vet inte... han e lite klurig idag, förut kunde ja läsa honom utan och innan, idag e han inte lika lätt å förstå sig på.

sambokille

Välbekant medlem
Kön
Man
Bryt upp!!!
Ni/dui har ju redan bevisat att ni inte passar helt ihop genom att pausa o göra slut lite då o då.
Det är mitt råd!

Dexterz

Medlem
Kön
Man
Jag håller med Sambokille. Det ser tydligt ut att ni inte passar bra ihop. Du har bättre möjligheter och framtid med någon annan. Du berättade att han övergick till fysisk våld i början? Eller missuppfattade jag dig? Om det var så ska du även anmäla fanskapet.

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna

Han var våldsam förut. Men d va som sagt fyra år sen å vi gjorde faktiskt slut under nio månader sen efter, å blev tillsammans igen i sex månader å gjorde slut i sex månader... å nu har vi varit tillsammans sen i frebruari. men du har rätt, d va därför d inte gick å göra slut, för att han va sån förut, men han skaffade ju hjälp och kom över det. Så våldsam är han inte idag.

D jag tror är att han bara vill ha nåt slags övertag på mig eftersom ja har d på honom för allt han gjorde mot mig. Så ja har tänkt lite att d e kanske därför han säger att d va otrohet, bara för att kunna känna att vi är på samma nivvå. Ja vet inte... han e lite klurig idag, förut kunde ja läsa honom utan och innan, idag e han inte lika lätt å förstå sig på.

Ta kontakt med närmaste kvinnojour. Där kan du få prata med andra. Du får vara helt anonym och du kan få träffa andra som är eller har varit i samma situation som du. Även om du binder dig vid den här killen kan det vara ett stöd under tiden att ha någon att prata med. Jag tycker att det verkar på hans beteende som att han inte har kommit särskilt långt i sin utveckling. Han använder din så kallade otrohet som ett medel att få dig att känna dig skyldig.
Och du vill så gärna tro att han har blivit bättre - annorlunda. Men alla tecken tyder på att det INTE är så. Det är bara du som kan ta beslutet, men mitt råd är att du pratar med någon kvinnojour. Du kan bara ringa och få prata om du inte vill träffa någon.

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag och min pojkvän är i ett läge där d känns så pissigt.
Vi har arit tillsammans länge nu, från och till men den här gången är det seriöst till 100%, båda älskar varann och vill ha enbra framtid. MEN
För måånga år sen orkade jag inte med honom för att han var så svartsjuk och kunde bli våldsam så ja vill göra slut, men det gick inte men lyckades få honom till att tro att det bara var en paus. Unden den pausen var jag me en annan kille, det är inte enligt mig otrohet, men det gör ju likt förbannat näst intill lika ont för det. Han vet i dagsläget att det var slut jag ville göra då... men kallar detr fortfarande för otrohet, men under den här tiden så hade han en ny tjej själv, men enligt honom blev han tillsammans me henne för att han visste att ja höll på me en annan. Han hade aldrig sex me den nya tjejen.

Vad tycker ni om det, var det otrohet, har han rätt att ta upp detta i grälen vi har idag, när det hände för fyra år sen.

Å idag säger han också att han tror att ja komemr vara otrogen igen, att han inte litar på mig fullt ut. Men jag var aldrig tillsammans me honom när jag var me den andra killen, hur ska ja få honom att förstå det här, varför vill han inte förstå?

Alla synpunkter ni har är jag tacksam för.

Hej smuttan!

Något har fått dig att skriva detta - eller hur?
Kan det bero på att du känner dig osäker trots allt?

Kan du prata med killen om dina funderingar?
Skulle du kunna visa honom vad du skrivit här?

När jag läser vad Snacksalig skriver, så håller jag med!

Kan du få kontakt med en kvinnojour, så tror jag att du kan få stöd där. Att du känner dig rådlös på egen hand är fullt förståeligt. Men - och nu upprepar jag tidigare inlägg- du är inte ensam om att känna den här villrådigheten.

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Hej Smuttan!
Ställer mig bakom dem som tycker du ska se dig om efter en annan vän..

Vet att svartsjuka är obotligt.
En svartsjuk kan lova guld och gröna skogar när de ställs inför faktum att bli lämnade men faller man för det så visar det sig ganska snart att när allt blir vardag igen så är samma svartsjuka kvar och ofta har den blivit änu värre!

Nej bryter du inte nu kommer du att få leva med denna svartsjuka för tro mej den försvinner aldrig och kommer troligen att förr eller senare ändå bli orsak till att ni måste separera så ta vara på dina år och lev i harmoni med någon annan (trevliga killar är ingen bristvara) och livet är inte alls så långt som det verkar när man är ung tro mej, så ta vara på det!

Kram och lycka till /TG

Toppen