Är jag en dålig människa?

Skutt

Medlem
Kön
Man
Jag träffade en gammal tjejkompis i helgen. Vi har alltid haft rätt bra kontakt och det har nog funnits en viss ömsesidig förtjusning mellan oss, men det har inte hänt någonting förut.

Denna gången gjorde det dock det. Vi kramade om varandra på ett sätt som kan ses som lite mer än "vänligt" och sen kysstes vi - flera gånger.

Problemet är att hon har kille. De har varit i hop i typ 10 år och är förlovade - har till och med bestämt datum...

Jag kan inte säga att jag ångrar vad vi gjorde. Men jag undrar om jag har ställt till med problem för hennes del. Jag tycker inte man behöver se det som mer än en kyss. Frågan är om hon gör detsamma. Det sista jag vill är att hon ska må dåligt utav vad som hände.

Jag vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg - kanske bara skriva av mig lite.
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Ja, du är en dålig människa - en usling!! Fängelse på livstid för detta brott!! :D:D

Haha, skojar.. Nej, men du verkar ha för mycket samvete för er båda - det krävs väl två för att kyssas? Och det är väl hon som är förlovad?? Jag tror du gjorde henne en tjänst, ska gifta sig och står och kysser en annan? Då är man nog inte redo att gifta sig, enligt mig.........

Upp med hakan nu!
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
hon är vuxen och får stå för sina handlingar själv.Visst är det bra att du har ett samvete,men det är HON som är otrogen inte du.

kram
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
51
Kön
Man
Jag tycker inte kyssar räknas som otrohet. För otrohet måste det vara någon form av sexuell handling.
 

kille71

Medlem
Kön
Man
Jag tycker inte kyssar räknas som otrohet. För otrohet måste det vara någon form av sexuell handling.
jag har varit med om kyssning som var riktig sexuellt... :potrohet börja inte i brallorna utan i huvudet ...
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Huruvida hon har varit otrogen eller inte tycker jag spelar mindre roll. Fast om jag bidrar till att hon får dåligt samvete och mår dåligt är den en taskig grej att göra. Saken är att hon har någon att ta hänsyn till, men det har inte jag - förutom henne, vill säga. Hon är en tjej som jag tycker mycket om (no shit!), så det sista jag vill göra är att få henne att må dåligt och börja tvivla på saker...
 

FridaA

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Hahahaha att kyssar inte skulle vara otrohet?? :oops: :oops: :oops: :love:

Hmm...hur kysser du egentligen Dockan?? ;) ;) ;)
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Håller med...en kyss - ja till och med en tanke kan betraktas som otrohet i min värld....

Men jag ska inte moralisera - ni har gjort det ni har gjort skutt, det går inte att ändra på men det går att gå vidare? Det var ett misstag, inget som ska upprepas (utgår jag ifrån). Att fortsätta må dåligt över en engångsföreteelse är att förstora och förvärra saken känner jag och om du har gjort helt klart för henne att du inte vill spoliera något mellan henne och hennes fästman så är det ju upp till henne att fundera på om/när hon ska berätta för honom?
 
Toppen