34 år och aldrig vart sambo, normalt eller ej?

OnanNord

Aktiv medlem
Kanske fånigt men...finns en gammal dansbandslåt där en en del av texten går ungefär:
"Den som älskat aldrig glömmer, den som glömt ej älskat har, den som älskat och som glömt visste ej vad kärlek var."

Ingen tröst måhända för ett brustet hjärta...men det finns även de som lever eller levt ihop med någon och ändå aldrig har fått uppleva kärleken...fantastisk, smärtsam, otäck o underbar.

Mmmysan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Kanske fånigt men...finns en gammal dansbandslåt där en en del av texten går ungefär:
"Den som älskat aldrig glömmer, den som glömt ej älskat har, den som älskat och som glömt visste ej vad kärlek var."

Ingen tröst måhända för ett brustet hjärta...men det finns även de som lever eller levt ihop med någon och ändå aldrig har fått uppleva kärleken...fantastisk, smärtsam, otäck o underbar.
Hittade inte låten, men jag hittade texten - oj så sann <3 Platsar här...

Varför skall man älska den man ändå aldrig får
Varför tändes i mitt hjärta kärlek vid så unga år
Varför skulle vi väl mötas
Varför korsar du min stig
ödet förde oss tillsammans
Säg mig varför träffade jag dig

Jag har kämpat jag har lidit smärtans bistra kval för dig
Men du kan väl inte hjälpa att du inte älskar mig
Jag skall älska dig för evigt
Dig för evigt hålla kär
älska blott och tåligt lida
Fast jag nu förskjuten är

Trots att hjärtat skall förblöda, inget hindra kan dess kval
Endast döden kan oss lösa ifrån denna jämmerns dal
Den som älskat aldrig glömmer
Den som glömt ej älskat har
Den som älskade och glömde
Visste ej vad kärlek var

OnanNord

Aktiv medlem
Jo...låten som heter "VARFÖR" och bland annat finns inspelad av Flamingokvintetten är ovanligt mitt i prick på att kärlek också kan göra ont.

Men "varför" är inte ett bra svar om det är normalt att inte ha varit sambo vid 34, som den här tråden egentligen undrar, utan bara min reflektion på att sårade känslor kanske behöver sitt utrymme...att man måste få vara ledsen...känna sig sviken...tycka att man inte duger...och allt det smärtsamma...innan det går över och man kan komma vidare.

Å så en dag...när det inte gör lika ont...kanske man inte vill glömma att man ändå älskat...fast det ingenting blev...kanske t o m upptäcker att man är glad att man slapp undan:). Eller?...

Purj0

Välbekant medlem
Kön
Man
Måste kännas för jävligt att bli av med bilen ;)
Exakt :)
Men nog fan gör det ondare att bli av me tjejen. Nu förstår jag hennes situation, och har varit i en snarlik situation för ett par år sedan, men då hade jag en sambo tillbaka sedan 10 år.

Giza, oavsett så är det ingen människa du ska lägga energi på och försöka förstå varför det blev som det blev. Blicka framåt istället. Finns massa män för dig där ute, och någon kommer vara HAN, var så säker :)

Mmmysan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jo...låten som heter "VARFÖR" och bland annat finns inspelad av Flamingokvintetten är ovanligt mitt i prick på att kärlek också kan göra ont.

Men "varför" är inte ett bra svar om det är normalt att inte ha varit sambo vid 34, som den här tråden egentligen undrar, utan bara min reflektion på att sårade känslor kanske behöver sitt utrymme...att man måste få vara ledsen...känna sig sviken...tycka att man inte duger...och allt det smärtsamma...innan det går över och man kan komma vidare.

Å så en dag...när det inte gör lika ont...kanske man inte vill glömma att man ändå älskat...fast det ingenting blev...kanske t o m upptäcker att man är glad att man slapp undan:). Eller?...
Du verkar vara en fin kille OnanNord <3
Hittade låten och texten passar ...

OnanNord

Aktiv medlem
Önskar dig verkligen, "Himlen runt hörnet...en egen ängel i din säng"....vet också att han, hon, hen finns även för dig någonstans där ute...o tills dess finns han, hon, hen även här inne som tycker om dig!

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
51
Kön
Kvinna
Min sambo, 40 år, hade aldrig tidigare haft ens ett längre förhållande, ännu mindre varit sambo. Hans längsta förhållande tidigare var ca 6 månader, som sedan visade sig från tjejen sida bara ha varit några få dejter. Orsaken till att han aldrig varit sambo var dels att han inte träffat rätt tjej, men han hade heller inget sug efter att bli det. Trivdes alltid ensam. När han sen träffade mig såg han ingen vits med att vi skulle sova ensamma längre utan vi blev snabbt sambos inofficiellt, kanske efter 4 månader, alltså vi hade båda kvar våra lägenheter, men vi sov alltid tillsammans. Nu i början av april blev vi sambos "på riktigt" då jag sade upp min lägenhet och jag, sonen och hunden flyttade in hos honom.

Jag tror att bli sambo är inget man kan sträva eller leta efter, utan det kommer när det känns rätt. Precis som kärleken. Lycka till

astryer

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Har varit gift två gånger och nu bor jag ensam sedan 5 år och trivs fantastiskt bra med det, men om rätt kvinna dyker upp som vill bo med mig så kan hon väl få göra det...

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Svårt med känslor

Jag har haft fördelen här i livet att få älska och bli älskad fler än en gång i mitt liv
Varit sambo och är gift

Mina båda syskon är frånskilda och singlar

En hög andel av hushållen är singelhushåll

Så vart jag vill komma är
Sätt igång och börja träffa andra människor på ställen du inte provat innan

Singelsajter, forum, gym, kurser, utbildningar, fackförbund...

Lycka till!
Om du vill snacka så hör av dig
Min MSN finns nog inte längre

Fragolina

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Åh, dessa destruktiva tankar! Jag vet, det är väldigt lätt att hamna i den där snurrande spiralen där man fåfängt försöker förstå och jämför sig med tidigare el nuvarande flickvänner. Undrar vad det är för fel på en själv, vad det är som gör el gjorde att man själv inte duger till något liknande. Det hjälper inte och för en inte framåt och förbi (lätt att säga och dessutom självklara floskler men ändå...). Önskar dig friare och stoltare tankar. Det är bara att konstatera: en del förstår inte vilken tur de har el hade.

Toppen