Jag kan dela med mig av några av mina raggningsförsök:
Tjej 1: Var hemma hos henne, vi satt och pratade och såg på TV. Frågade senare om hon ville följa med och äta ute någon dag. Först tvekade hon, men efter lite "tjat" sa hon ja. Sen när dagen kom, ringde hon på mobilen och sa att hon inte kunde komma.
Tjej 2: Har chattat och mailat i över ett år med henne. Sen skrev jag: "Kan du inte komma och hälsa på nån gång?". Inget svar.
Tjej 3: Bjöd hem henne på filmkväll, men hon avböjde.
Jag vet inte vad jag gör för fel.
Ok, här kommer mitt försök till att 'analys' av de tre exempletjejerna:
Tjej 1: Om det bara var ni två som var hemma hos henne och snackade/såg på tv utan att ni först 'träffats' i något offentligt sammanhang så tror jag hon placerat dig i kompisfacket och dessutom sannolikt visste/vet att du är ute efter något mer än hon själv. Därför fattade hon det ur hennes perspektiv korrekta beslutet att inte 'uppmuntra' dig när det endå inte kunde bli vad du ville.
Tjej 2: Att chatta/maila i över ett år utan att ha snackat i telefon är för lång tid och i o m att hon ju faktiskt inte vet vem du är så blir hennes svar eller snarare brist på svar en naturlig reaktion.
Tjej 3: Svårt att analysera då informationen om vilket 'läge' ni befann er i är knapphändig men om jag utgår ifrån att det skulle bli er första 'dejt' så hade det med största sannolikhet varit bättre att föreslå en 'offentlig' miljö, varför inte bio om det nu var film du hade i tankarna.
För att sammanfatta så menar jag att du måste försöka tänka hur tjejernas synvinkel för att förstå varför Tjej 1 & 2 (och även Tjej 3 om mitt antagande var korrekt) helt enkelt inte kunde säga ja fast av olika anledningar.
Slutligen när det gäller mejlkontakt: Se det som en 'förhoppningsvis' övergående fas där det sedan så snabbt som möjligt ska gå vidare till telefon (nu finns ju möjlighet med t ex Skype eller MSN med mikrofon och/eller webkamera) för att göra kontakten mer 'personlig'.
Så länge det handlar om mejl är du en bland, utifall inte tjejen ser för jävlig ut, väldigt många killar och därför funkar det inte att 'fastna' där om man vill det ska bli nåt.