Otroligt uppkåtande. Splendid!
Dessutom tror jag den är sann. Och jag tänker inte snurra in mig i resonemang kring text, fantasi, berättarteknik eller nåt sånt.
Jag har nämligen själv legat på ett tomt militärsjukhus. Just dagen före jag kom dit hade det varit muck på förläggningen och hamnade alltså där i tre dagar och nätter med tre sysslolösa sköterskor.
Lägg nu märke till att redan detta är i princip löjeväckande otroligt - eller hur? Det riktigt hörs hur jag vill sätta scenen för en typisk sexnovell. Ingenting jag skriver efter detta kommer att tros av någon.
Ingenting hände dock. MEN - den sexuella spänningen mellan mig och sköterskorna var helt enorm. Och jag är förståndig och närvarande nog att avgöra varifrån signaler kommer. Det kunde lika gärna ha hänt, ungefär som killen här skrivit.
Sköterskor, och kvinnliga läkare, vet alltför väl vilken sexuellt laddad situation det är att "leka doktor". åtminstone är det min erfarenhet. tyvärr har det aldrig hänt något annat än väldigt långa blickar i skrevet och sådant - den bästa var en kvinnlig läkare som undersökte mitt knä när jag hade en besvärlig muskelinflammation. Hon pratade inte med mig under hela undersökningen, hon pratade med min kuk, med kalsongbulan. Stirrade konstant. Och jag är ingen john holmes. Sånt är uppfriskande.