På pungen och kukskaftet har jag aldrig haft problem. Däremot när/om jag rakar ovanpå så är det mycket känsligt. Får lätt knottror och irritation, så mycket glid i duschen är det som gäller och mycket mycket lätt på handen när man rakar. Måste också vara en helt ny och supervass hyvel.Får ni 8nte prolem med utslag/finnar när ni rakar med hyvel? Det får jag så därför gick jag över till elektrisk rakapparat. En Braun som inte har de runda skären. Känns som den rakar skonsammare, men med hyvel växer det inte ut lika fort...
Jo, jag har sett din fina fitta och den är verkligen vacker. Detta skriver jag trots att jag föredrar välansade fittor med en tofs…Jag nopprar mig flitigt, ett strå i taget sen smörj smörj smörj smörj smörj smörj med miljarder olika salvor och oljor....får grishud ändå ibland men ni har ju sett bild på min fitta...lite ok ändå....
Jag nopprar mig flitigt, ett strå i taget sen smörj smörj smörj smörj smörj smörj med miljarder olika salvor och oljor....får grishud ändå ibland men ni har ju sett bild på min fitta...lite ok ändå....
Jag nopprar mig flitigt, ett strå i taget sen smörj smörj smörj smörj smörj smörj med miljarder olika salvor och oljor....får grishud ändå ibland men ni har ju sett bild på min fitta...lite ok ändå....
@Satscha din fitta är vacker och ser kyssvänlig ut
Provat vaxa?
Eller provat epilering?
Har några väninnor som kör den varianten
Två saker: 1. Ser ingenstans här att de som rakar upplever obehag när stubben vuxit ut ett stycke, vilket jag alltid känner. Genomlider tills den blivit längre men det tar ju ett tag, om man nu inte vill raka sig för jämnan.
2. Har någon provat och har erfarenhet av Philips "lilla gula", den som görs reklam för på betal-TV kanalerna nu sen en tid tillbaka?
(Duscha innan, vilket ger en renare yta samt gör håret upp till 3x så elastiskt, vilket betyder att ni får mer hår, längre tid till nästa rakning)
kör en ansiktspieling dagen efter
Lycka till
WTF, Doktorn? Det är motsatt verkan mot hur jag tänker när jag rakar. Jag vill ha mindre hår och inte mer hår.
På vilket sätt blir rakningen av könet bättre av att köra peeling i ansiktet? Du kanske tänker att du får mer nytta av det rakade könet om du är len och fin i ansiktet?
Jag rakar mig aldrig, utan bara trimmar ner ganska kort, för jag hatar kliet och raspet när stubben växer fram.
Det finns ju hårborttagningskrämer. Har inte prövat, men blir inte stubben mjukare då?
Jag fattade faktiskt, men ville gärna ta chansen att skoja med forumets åldermanAnsiktespeling på det rakade området kring könet, slipper plitter
Syftningsfel, eller missat "mer"...
Om håret är mer flexbilet så kan man få med upp mer, "djupare" rakning
Jag fattade faktiskt, men ville gärna ta chansen att skoja med forumets ålderman