Kenny601
Välbekant medlem
- Ålder
- 67
- Kön
- Man
Oj då! Det trodde jag att man som moderator visste. Knepigt att ägaren kan vara anonym...Nej, eftersom jag inte vet vem hen är och har ingen kontakt med hen. Har aldrig haft.
Oj då! Det trodde jag att man som moderator visste. Knepigt att ägaren kan vara anonym...Nej, eftersom jag inte vet vem hen är och har ingen kontakt med hen. Har aldrig haft.
Nu bevisade du hur mycket du vet… xenforo är programvaran, inte plattformen, ej heller serviceprovidern heller.Låter väldigt konstigt att inte veta vem som betalar för detta forum, går ju se vilken plattform det ligger på och dom måste ju veta vem som är moderator.
Antar att du läst deras regler. https://xenforo.com/docs/xf2/groups-permissions/
Eller så vet du inte skillnaden mellan en programvaruplattform som är ett paket programvara som kan anpassas och byggas om och till efter behov och önskemål och en värddatorplattform som är den plattform där webbplatsen är driftsatt. Ditt inlägg syftade tydligt på det senare och texten nedan på det första.Då har jag väl läst fel längst ner på sidan då.
Håll en god ton, plllllease!Eller så vet du inte skillnaden mellan en programvaruplattform som är ett paket programvara som kan anpassas och byggas om och till efter behov och önskemål och en värddatorplattform som är den plattform där webbplatsen är driftsatt. Ditt inlägg syftade tydligt på det senare och texten nedan på det första.
Det är inte lätt när man jobbar som fan för att hålla något slags ordning och så blir påhoppad av någon som tror sig ha svaret på allt. Man får gärna ta ton när man vet vad man snackar om, men att spela kunnig och försöka misstänkliggöra eller idiotförklara...Håll en god ton, plllllease!
Jag förstår dig, men det är det som är kruxet med att vara moderator. Att behålla lugnet och bemöta alla med vänlighet.Det är inte lätt när man jobbar som fan för att hålla något slags ordning och så blir påhoppad av någon som tror sig ha svaret på allt. Man får gärna ta ton när man vet vad man snackar om, men att spela kunnig och försöka misstänkliggöra eller idiotförklara...
Ja då får man ta att jag blir förbannad!
Jag skulle tro att problemet ligger i detta att användarna inte riktigt har klart för sig hur en internetsite av detta slaget faktiskt fungerar administrativt. De flesta jobbar någonstans där man kanske inte vet exakt vem eller vilka som äger företaget men väl vem som de facto sköter verksamheten och tar de relevanta besluten. I fallet med onanera.se - och förmodligen andra siter - kan ägaren vara helt inkognito och anonym även för de få som är satta att sköta basal administration. Är ägaren också verkställande beslutsfattare så underlättar det inte för övriga inom företaget (jag antar att en internetsite är ett sorts företag) verksamma. Ett exempel på hur internet fungerar i ett nötskal; när det digitala samhället fick sitt genombrott fick detta mer långtgående effekter i attityder och praktik än nog många insett...Det är inte lätt när man jobbar som fan för att hålla något slags ordning och så blir påhoppad av någon som tror sig ha svaret på allt. Man får gärna ta ton när man vet vad man snackar om, men att spela kunnig och försöka misstänkliggöra eller idiotförklara...
Ja då får man ta att jag blir förbannad!
Spot on!Jag skulle tro att problemet ligger i detta att användarna inte riktigt har klart för sig hur en internetsite av detta slaget faktiskt fungerar administrativt. De flesta jobbar någonstans där man kanske inte vet exakt vem eller vilka som äger företaget men väl vem som de facto sköter verksamheten och tar de relevanta besluten. I fallet med onanera.se - och förmodligen andra siter - kan ägaren vara helt inkognito och anonym även för de få som är satta att sköta basal administration. Är ägaren också verkställande beslutsfattare så underlättar det inte för övriga inom företaget (jag antar att en internetsite är ett sorts företag) verksamma. Ett exempel på hur internet fungerar i ett nötskal; när det digitala samhället fick sitt genombrott fick detta mer långtgående effekter i attityder och praktik än nog många insett...
Jag vet inte vad detta betyder! Men det står i alla fall 2010-2022 och på deras egen sida står det 2023.
Vad handlar detta om för varningar?Jag vet inte vad detta betyder! Men det står i alla fall 2010-2022 och på deras egen sida står det 2023.
Det fattas ett år av uppdatering eller?
Är det därför jag får en massa varningar òm den här sidan?
Vad handlar detta om för varningar?
Jag får upp ett meddelande om att sidan in är säker! och då kan jag inte logga in! >Händer var och varannan gång jag försöker logga inVad handlar detta om för varningar?
Det låter mer som info från internetleverantören.Jag får upp ett meddelande om att sidan in är säker! och då kan jag inte logga in! >Händer var och varannan gång jag försöker logga in
OM jag vore admin för den här sidan så skulle jag kontakta digJobbar med it och har hand om runt 150 sidor, oftast när den klagar på osäker sida är det certifikatet som strular eller gott ut, flesta sidor förnyar det automatiskt men inte alla och inte alltid de blir rätt ändå. Kan vara att klockan går fel på datorn eller annat med, kan den inte verifiera tiden med servern som den kör på blir de pannkaka med. Men oftast är de cert, om sånt dyker upp när man testa öppna sidan inkognito och se om de hjälper,