Bovärdar

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Jag är en person som lätt stör mig på saker och ting. Eller inte vad som helst, utan sånt som jag faktiskt anser är fel. Så då jag upptäcker att något är fel, så klagar jag. Men nu har jag problem, för jag har lyckats ryka ihop med "nya" bovärden från första tillfället och därmed är jag lite tillbakadragen när det kommer till att klaga. Jag vågar knappt göra en felanmälan som jag bör göra, bara för att jag inte tror han kommer tro att det var något som fanns under inflytten för det har tagit så pass lång tid, då jag verkligen har velat om jag ens ska ta upp det.

Det jag inte förstår är hur en totalt oservice inriktad människa kan få ett serviceyrke. En bovärd ska ju finnas till alla hyresgästerna för att vi ska kunna trivas där vi bor, och kunna gå till nån som kan fixa saker om något hänt.

Så vad händer, jag lyckas få en som inte anser att något är fel som man klagar på. Jag blev så illa tvungen att ringa och klaga en dag tillslut över att tvättstuge lampan som styrs av en censor inte fungerade. Och att även dörren till tvättstugen knappt gick att öppna, ens innifrån. Jag känner faktiskt inte för att bli inlåst i en liten tvättstuga med ett fönster som inte går att öppna.

Så jag ringde såklart, det med lampan var inga problem, men då jag klagade på dörren fick jag veta att jag gjorde fel då jag försökte låsa upp den. Dra på trissor, jag gjorde fel då jag stack in nyckeln och försökte öppna dörren, men det gick knappt. Så han förklarade för mig hur jag med all säkerhet gjorde och att det var så fel. Jag var faktiskt tvungen att avbryta honom i sin monolog och berätta att jag provat öppna dörren på alla möjliga sätt och den går knappt att öppna. Och jag är inte ensam med att ha problem med saken. Ja, då gav han med sig efter lite knotande. Och problemet fixades efter, tjaaa, en månad typ.

Efter det känner jag inte för att klaga nå mer för honom. Men så stötte jag på honom i köket en dag, (jag bor i korridor) och han frågade vems bildäck det var som stod i gemensamhetsutrymmet. jag svarade att jag visste det och trodde att han snart skulle flytta på dem. Bovärden blir tvärsur och förklarar för mig (?) att så får det inte vara för de förstör golvet osv osv osv. Han skällde på mig som om att det var mina däck. Då totalignorerade jag honom och gick ut från köket utan att ens titta på honom.

Hur kan en person som saknar helt och hållet servicekänsla få vara bovärd?
Nån som varit med om liknande bovärdar, eller är denna den enda i Sverige?

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Pengar, kära Issa, pengar och inställsamhet. Han är förmodligen ett slött svin som snålar och surar mot hyresgästerna men är inställsam mot sina chefer. Som i sin tur skiter i honom, men tycker han är bra eftersom han inte kostar på någonting, kanske dom kan fiffla undan lite i egna fickor istället? Chefer som i sin tur är mellanchefer i en ändlös hierarki tykna mellanchefs-nollor som inte skulle klara sig på egen hand, dom håller varann om ryggen. Så e de...

Det är precis samma typ av sorgliga människor som lämnar lappar i tvättstugan, folk med en påle i röven som inte kan låta bli att lägga sig i, som inte kan koppla av.

Vet knappt vad en bovärd är.. men de e väl nån slags vaktmästare?

Men så kan vi ju inte ha det - för mycket tvättstugedörrar o för lite snusk i dina tankar kära Issa, vi vill ju ha dig kååååååååååååååt o snuskig.... ;):p

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Ja, kanske det. Men han är inte riktigt en vaktmästare heller. För han kunde inte fixa dörren, utan skulle bli tvungen att ringa någon om det. Han kunde inte heller fixa lampan, även det skulle han ringa någon om. Han är mer...han har hand om nycklar, visa lägenheter om folk hunnit flytta innan nån annan ska flytta in. Och har hand om felanmälningar och att kolla lägenheter då man flyttar.

Ja, visst har jag för mycket sånt i mitt huvud. Men känns inget bra att ha en sån där typ som man ska kunna klaga för. Men han är så dum att det går inte.

Jag såg förresten att jag formulerat mig fel ovan, han frågade om jag visste vems bildäck det var. Inte bara vems, utan om jag visste vems. Och då jag svara att jag visste det blev han sur på mig som om att det var mina däck.

Och grejen är den att det är bara en principsak, för i mattan i det rummet finns ett stort hål redan, så om de inte bryr sig om att laga en sån sak så spelar det ingen roll tycker jag om det står bildäck i rummet. Jag och en annan tjej i korridoren skulle nästan vilja ha ett korridorsmöte och skriva upp några punkter som vi vill klaga på i korridoren. Och då är just det där hålet i mattan en av grejerna som vi skulle klaga på. Även frysutrymme. Vi är sex stycken i korridoren, har två stycken kombinerade kyl/frysskåp. I frysen finns två lådor, en hel låda och en halv låda av den, ovanför det finns en liten hylla. Hur ska sex personer kunna rymma all sin mat i det lilla utrymmet?

Jaja, jag ska börja tänka på sånna saker som gör mig kåt och glad. Är bara lite svårt att när man kommer ut från sitt rum kan man stöta på en surkart till gubbe ute i köket och hela ens humör dras ner till botten.

Toppen