Den enorma tråden om nakenbad

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Varit på stranden två dagar på raden

M y c k e t trevligt att titta på

Men knappast nån action på den stranden
Mest chill och sol
 

Emalenude

Ny medlem
Som jag förstod det, så är det första officiella naturistbadet med camping på Öland. Säkert finns flera frekvent besökta nakenbadplatser. Böda vet jag har område som "anses" vara för nakenbad, men det var ju inte det det gällde.
Nejdå - kanske det första KOMMERCIELLA nakenbadet. Ett ideellt fanns LÅNGT innan, nämligen i Ekerum söder om Ölandsbron. Det tillkom på initiativ av Sveriges Naturistförbunds dåvarande sekreterare Bertil Sefbom. Sedan det las ned, har det bara varit spontant nakenbad vid Böda sand.
 

Emalenude

Ny medlem
Jag är lite nyfiken på vad ni tjejer tycker om nakenbad, och hur många som brukar sola och bad nakna. Vad tycker ni om killar som får stånd när de solar och så? Tycker ni det är jobbigt eller bli ni upphetsade?
Nån som vet något bra nakenbad runt Stockholm där det är hyfsat jämn könsfördelning?
(många frågor på en gång, sorry :D)
Första frågan överlämnar jag till tjejerna att svara på. Nästa gäller nakenbad i Stockholm. Trots att vi är landets huvudstad, så hör och häpna: Vi har bara ETT officiellt, kommunalt nakenbad. Det ligger i sjön Magelungen strax söder om Farsta strand. Det öppnade 1989, så det har blivit väletablerat bland alla kön - kvinnor, män, barn, familjer och har ett hundratal besökare en solig dag. Sjön är en insjö, så vattentempen brukar vara behagligt skön. Välkommen!
 

Emalenude

Ny medlem
Nu får du nog förklara dig, för Ekerum finns på två ställen. Dels NORR om ölandsbron på Öland, dels på fastlandet i norra Kalmar. Antar du menar det söder om Borgholm? Detta är numera inte naturistinriktat Kommersiellt eller ideellt, det verkar inte som det inte ens har klassats "naturistbad" längre. Däremot finns det ner mot södra udden som förefaller vara affärsinriktade - i vilken grad är osagt.
Ja du. Att det inte gällde det Ekerum, som ligger vid Kalmar kan tyckas som en självklarhet. Det var ju naturistbad på ÖLAND vi tidigare talade om. Huruvida sedan det naturistbad som låg vid Ekerum på Öland var på norra eller södra sidan om Ölandsbron kanske inte har så stor betydelse, eftersom det inte finns kvar längre. Nu önskar vi i alla fall tillkomsten av ett nytt naturistbad på Öland VÄLKOMMET. PS Vilken fin kuk du har förresten med ett fint markerat ollon. Grattis! DS
 
Last edited:

male62

Medlem
Skrev detta inlägg i ett annat ämne, men det passar här också: Efter att ha besökt några nakenbad i slutet av denna sommar, så kan jag konstatera att "min" grej är jag får visa upp mig naken. Både med slak kuk och stå kuk. Självklart också när jag runkar och sprutar. Däremot när jag kollade på en man som blev avsugen av en annan man på nakenbadet, så var det spännande i en halv minut. Försökte runka till det(jag frågade dem om det var ok att kolla osv) men jag gick inte loss på det. Var framme till en annan man som jag tog på kuken som han ville och smårunkade den lite, men även där så kände jag att det inte var min grej. Däremot runkade jag framför honom och sprutade en rejäl sats, så det gillade jag som sagt. Att jag även fick se ett antal kvinnor nakna, där faktiskt alla hade rakade fittor vilket jag också föredrar framför en hårig fitta(jag vet att smaken är olika). Älskar verkligen när de inre blygdläpparna hänger ut. Det fick mig att bli ytterligare kåt. En av kvinnorna blev smekt både på brösten samt på fittan av sin gubbe, men han slutade när jag kom förbi. Visserligen var jag på väg hem då, annars hade jag nog sagt åt honom att fortsätta. Summan är att jag inser att jag framförallt är helt straight, och att jag gillar att titta på när det gäller kvinnor och framförallt att visa upp mig både för män och kvinnor. Även fast jag inte har den största kuken, så står den, är hård och den sprutar.
 
Toppen