Drömdajt

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
alla har väl idé om en drömdate, även om ni inte r singlar så r det fullt tillåtet att dajta sin partner... för att liva upp förhållandet

Men hur ser er drömdate ut?
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
alla har väl idé om en drömdate, även om ni inte r singlar så r det fullt tillåtet att dajta sin partner... för att liva upp förhållandet

Men hur ser er drömdate ut?

Men doc det vet du ju redan..
En fika med dig..på ett mysigt café..sedan...;):pja du vet
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
alla har väl idé om en drömdate, även om ni inte r singlar så r det fullt tillåtet att dajta sin partner... för att liva upp förhållandet

Men hur ser er drömdate ut?

Jag utgår ifrån att du inte menar att man skall beskriva utseendet på sin drömdate:);)


Det finns ju många varianter beroende på årstid men en utflykt/picknick till badstranden/badhuset eller svampskogen under dagen. Sedan hem och duscha för att sedan äta en god middag hemma eller ute. Därefter gärna en danskväll med många bugglåtar:)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
alla har väl idé om en drömdate, även om ni inte r singlar så r det fullt tillåtet att dajta sin partner... för att liva upp förhållandet

Men hur ser er drömdate ut?
Men doc det vet du ju redan..
En fika med dig..på ett mysigt café..sedan...;):pja du vet

mmm, det r bara att säga när, jag har sett ut fiket ;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
alla har väl idé om en drömdate, även om ni inte r singlar så r det fullt tillåtet att dajta sin partner... för att liva upp förhållandet

Men hur ser er drömdate ut?
Jag utgår ifrån att du inte menar att man skall beskriva utseendet på sin drömdate:);)
Det finns ju många varianter beroende på årstid men en utflykt/picknick till badstranden/badhuset eller svampskogen under dagen. Sedan hem och duscha för att sedan äta en god middag hemma eller ute. Därefter gärna en danskväll med många bugglåtar:)

lysande! det låter som ett bra sätt att lära känna varandra & känna på varandra utan att vara blyg
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Jag ska vara lite tråkig och säga att det inte beror så mycket på vad man hittar på utan snarare hur bra man kommer överens med den man dejtar. Om personkemin är rätt kan nästan vadsomhelst vara bra. En heldag ihop med en person man funkar bra med, en kombination av mys, skoj, skratt och gosande skulle vara en alldeles alldeles underbar dejt.

Nån som är sugen? ;)
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag ska vara lite tråkig och säga att det inte beror så mycket på vad man hittar på utan snarare hur bra man kommer överens med den man dejtar. Om personkemin är rätt kan nästan vadsomhelst vara bra. En heldag ihop med en person man funkar bra med, en kombination av mys, skoj, skratt och gosande skulle vara en alldeles alldeles underbar dejt.

Nån som är sugen? ;)

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Aktiviteten spelar inte så stor roll så länge personligheten stämmer- då kan man sitta i en hiss som fastnat o ha trevligt typ! :)
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Jag ska vara lite tråkig och säga att det inte beror så mycket på vad man hittar på utan snarare hur bra man kommer överens med den man dejtar. Om personkemin är rätt kan nästan vadsomhelst vara bra. En heldag ihop med en person man funkar bra med, en kombination av mys, skoj, skratt och gosande skulle vara en alldeles alldeles underbar dejt.

Nån som är sugen? ;)

det vet du:love:
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag ska vara lite tråkig och säga att det inte beror så mycket på vad man hittar på utan snarare hur bra man kommer överens med den man dejtar. Om personkemin är rätt kan nästan vadsomhelst vara bra. En heldag ihop med en person man funkar bra med, en kombination av mys, skoj, skratt och gosande skulle vara en alldeles alldeles underbar dejt.

Nån som är sugen? ;)

Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Aktiviteten spelar inte så stor roll så länge personligheten stämmer- då kan man sitta i en hiss som fastnat o ha trevligt typ! :)


:D Det är ju helt sant, även om det kanske inte är min tanke om en drömdate:cool:;)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag ska vara lite tråkig och säga att det inte beror så mycket på vad man hittar på utan snarare hur bra man kommer överens med den man dejtar. Om personkemin är rätt kan nästan vadsomhelst vara bra. En heldag ihop med en person man funkar bra med, en kombination av mys, skoj, skratt och gosande skulle vara en alldeles alldeles underbar dejt.
Nån som är sugen? ;)
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Aktiviteten spelar inte så stor roll så länge personligheten stämmer- då kan man sitta i en hiss som fastnat o ha trevligt typ! :)

men det var inte det som tråden startades för;)
klart att det underlättar om det finns personkemi

men det underlättar oxå om man har nåt socialtglidmedel, vilket jag tycker att alkohol ska så långt så möjligt undvikas.

t ex om jag skulle träffa den underbara personen som Skeda skulle jag välja ett bra & mysigt fik, lagom publik för att båda skulle känna sig säkra
men samtidigt lagom mysigt för att vi skulle lära känna varandra, våga släppa in den andra.

det handlar om att miljön ska ge en jämnställd ställning, ni förstår vad jag menar:
Skulle av någon anledning inte funka kan man tacka för sig på ett enkelt & smidigt sätt & bege sig.

Funkar det i en lagom 'publik' miljö så kan man gå vidare till en mer privat miljö..
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag ska vara lite tråkig och säga att det inte beror så mycket på vad man hittar på utan snarare hur bra man kommer överens med den man dejtar. Om personkemin är rätt kan nästan vadsomhelst vara bra. En heldag ihop med en person man funkar bra med, en kombination av mys, skoj, skratt och gosande skulle vara en alldeles alldeles underbar dejt.
Nån som är sugen? ;)
Jag kunde inte ha sagt det bättre själv! Aktiviteten spelar inte så stor roll så länge personligheten stämmer- då kan man sitta i en hiss som fastnat o ha trevligt typ! :)

men det var inte det som tråden startades för;)
klart att det underlättar om det finns personkemi

men det underlättar oxå om man har nåt socialtglidmedel, vilket jag tycker att alkohol ska så långt så möjligt undvikas.

t ex om jag skulle träffa den underbara personen som Skeda skulle jag välja ett bra & mysigt fik, lagom publik för att båda skulle känna sig säkra
men samtidigt lagom mysigt för att vi skulle lära känna varandra, våga släppa in den andra.

det handlar om att miljön ska ge en jämnställd ställning, ni förstår vad jag menar:
Skulle av någon anledning inte funka kan man tacka för sig på ett enkelt & smidigt sätt & bege sig.

Funkar det i en lagom 'publik' miljö så kan man gå vidare till en mer privat miljö..


Det är väl om det funkar, som man kan ta kontakt med hissmontören så att han fiaxar ett stopp:cool:;)
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Jag tkr bästa dejten är oplanerad, som den kommer. En prommis med vovven o snacka lite om vad som helst, gå och fika nånstans. Viktigast är hennes sällskap.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag körde rätt grej i fel tråd

drömdaten: har fått barnfritt efter ett par hektiska månader, så jag har lärt mig en sak, man ska date sin partner med (o)jämna mellanrum så håller man lågan vid liv

daten ser inte ut enl andra att bli den sexigaste, vi ska shoppa, jag tycker det r kul att shoppa, samt det r dags att köpa jukklappar...
en stilla fika på ett mysigt fik
sen ska vi ta en lugn, lång promenad sen stupar man i soffan en stund & efter det ett het bad/dusch tillsammans

kvällen avslutas med köp lr egenlagad middag
& lite mys

mycket snack, mycket kontakt, många löften man kan ge & sedan infria på kvällen...

Skedas Spa tips i andra "tycker du ska boka in er på varbergs japanska spa..kan garantera en UNDERBAR dag.det är fantastiskt skönt och vackert.
Man kan bo på Hotellet och sedan gå till spa delen som ligger högst upp med utsikt över stan.
Det måste testas!!!!"

aldrig fel som partnergrej
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Ok
så här blev min date:

blev själva, drog på stan på tu man hand, för att shoppa julklappar.
det blev mycket små kramar & pussar, lite sköna flirtkommentarer & dubbelbottnade kommentarer.

Fikade gott & skojade

stack hem när affärena stängde, la oss på sängen för att slappa
hade gett en en hemläxa: att hitta på nåt ekivokt för oss... det hade hon glömt, haha. G l ö m t...
sen duschade vi, blev lite svettiga..

Efter ha provat på fyra fem resturanger fick vi napp
vi åt gott & bestämde oss för en paus tills dessertern
det blev att vi köpte Lyxglass på vägen hem & la oss nakna i soffan & åt den..

vakna på morronen & tog frukost för att sen roa oss en gång till innan friheten var över...

det var ett sköönt break i vardagen!
 
Toppen