Efter omskärelsen...

newbadboy

Medlem
Kön
Man
På måndag bär det av till kirurgen! Ska låta omskära mig av medicinska skäl (har länge haft problem med förhuden och strängen, hoppas de kapar båda!). Tiden efter lär bli ett helvete, så jag undrar om någon har några tips på hur man ska döva smärtan? Fanns det inte någon salva eller nåt?

Krister

Medlem
Kön
Man
Varför inte fråga de experter som utför ingreppet??
Du är långt ifrån den första att genomgå en omskärelse.
Men kan tänka mig att kalsonger som håller den på plats borde kännas bäst,
Det finns xylocainsalva av olika slag som bedövar.

Faktum är att jag är lite nyfiken på att se hur en sån där operation går till.
Chansen att du bor i Stockholm och vill ah någon där som ser på lär väl inte vara så stora. Med kamera kunde man ju alltid ha dokumenterat.

JustMe

Ny medlem
Kön
Man
Helvete vet jag väl inte om det är. Själv hade jag ett bandage runt om i någon vecka. Det jobbiga var nog att vid läkningsprocessen så fastnade en del av gasbindan i stygnen, vilket inte var så skönt när man bytte binda. Men jag kan inte minnas att jag kände någon direkt smärta i övrigt efteråt.

I övrigt så var det mest jobbiga att det kliade lite när huden växer ihop och att man inte kan ha sex på ett par dagar :) Blev ju lite jobbigt när tjejen ville titta hur det såg ut titt som tätt....

Skulle jag ha få göra om det hela så hade jag nog bytt binda och bandage lite oftare för att det inte skall fastna :)

oscarboy

Medlem
Kön
Man
Jag minns inte att det var några andra problem är att jag inte kunde runka på 10 dagar, det var verkligen ett helvete. Sen när det blev dags blev det en av de fetaste spruten nånsin :p:p:p

JustMe

Ny medlem
Kön
Man
Nä, några månader var det inte tal om. 2-3 veckor tror jag att jag behövde vänta :) Är man lite försiktig kan man leka med sig själv ganska snabbt. Men det kommer du att märka.

newbadboy

Medlem
Kön
Man
Har just kommit hem från kirurgen, och det är inte kul att vara i mina skor just nu. Stygnen känns som en stor jävla klämskada i undre kanten av ollonet... För er som var omskurna efter eller under puberteten, är det så det ska kännas? Nu är jag mest orolig över om obehaget verkligen kommer att försvinna med tiden, för det är jävligt ömt därnere nu. Hur som helst så lär jag sitta framför datorn i några veckor framöver för att glömma tiden, så har ni frågor så är det bara att skjuta!

oscarboy

Medlem
Kön
Man
Har just kommit hem från kirurgen, och det är inte kul att vara i mina skor just nu. Stygnen känns som en stor jävla klämskada i undre kanten av ollonet... För er som var omskurna efter eller under puberteten, är det så det ska kännas? Nu är jag mest orolig över om obehaget verkligen kommer att försvinna med tiden, för det är jävligt ömt därnere nu. Hur som helst så lär jag sitta framför datorn i några veckor framöver för att glömma tiden, så har ni frågor så är det bara att skjuta!

Det kommer gå över, det är helt i sin ordning att det är ömt, stramar å kliar. Håll ut för det blir bättre sen och du får en helt ny upplevelse [^]

newbadboy

Medlem
Kön
Man
Det kommer gå över, det är helt i sin ordning att det är ömt, stramar å kliar. Håll ut för det blir bättre sen och du får en helt ny upplevelse [^]

En helt ny upplevelse är precis vad jag behöver... Har inte knullat ordentligt sedan...well, never!

FlipFlops

Medlem
Kön
Man
Tja!!

Tycker du kan va helt lugn.. min såg ut som en falukorv de första dagarna, röd, blå o svullen.. men ont gjorde de aldrig..stramade lite när man fick bånge men annars helt oki.. E grymt stolt o nöjd med min omskärelse, kolla gärna resultatet,, he, he:D

Lycka till o kom gärna med frågor om du undrar nåt..

newbadboy

Medlem
Kön
Man
Shit! Det var först inatt som jag insåg vilket helvete jag hamnat i. Jag fick inte duscha den första dagen som sagt, så innan jag lade mig fick jag pissa genom delar av bandaget som satt fast vid ollonet så de åkte av. Det värsta var sedan att lägga på nytt bandage. Till min stora fasa upptäckte jag att ollonet är känsligare än jag trodde, det gör ju ont bara att röra vid det! Hur blir det då när bandgaet helt åker av efter några dagar när stygnen ser bättre ut. Allt detta får mig att undra om man härifrån verkligen kommer att någonsin ha ett normalt sexliv? Stygnen läker ju, men känsligheten på ollonet är bokstavligen som en törn i ögat...bokstavligen! Ska posta en bild på massakern så fort jag får tag i en digitalkamera.

newbadboy

Medlem
Kön
Man
Förresten, är det verkligen okej att duscha så här en dag efter operationen? Har väl gått över 24 timmar snart, och det verkar rätt tidigt om man tittar hur det ser ut därenere...

oscarboy

Medlem
Kön
Man
Förresten, är det verkligen okej att duscha så här en dag efter operationen? Har väl gått över 24 timmar snart, och det verkar rätt tidigt om man tittar hur det ser ut därenere...

Måste ju tvätta dig på nått sätt? Har du inte fått några instruktioner med dig?
Se till att sköta det rätt så att du inte får obehaliga är under huden bara!

Lycka till ! :):)

<---- Här är en välskött omskuren kuk!

newbadboy

Medlem
Kön
Man
Måste ju tvätta dig på nått sätt? Har du inte fått några instruktioner med dig?

Alltså, kirurgen sa att jag skulle duscha imorgon (idag alltså), men om man läser mer på nätet så bör man duscha först efter 2-3 dagar. Så jag vet inte vem jag ska lyssna på.

oscarboy

Medlem
Kön
Man
Jo ta det lungt och använd sunt förnuft, gör inget att det blir lite skit, det dör du inte av. Ärr skulle jag skriva förut. Jag fick några för att ett par stygn gick upp.

newbadboy

Medlem
Kön
Man
Nu är det väl ändå dags att börja smårunka igen annars kan jag lika gärna vänta i sex månader. Tänkte använda barnolja, då jag inte har glidmedel hemma. Är det nåt ni skulle rekommendera som substitut?

Toppen