En fråga om etikett

mysman

Medlem
Kön
Man
Sist jag var på badhuset så började jag fundera kring huruvida det vore okej att raka könshåren i duschen där. Alltså jag antar att det rätta svaret är att "nej det är klart att man inte kan" men ja... Varför inte egentligen?

Nu har jag visserligen aldrig sett någon raka sig i ansiktet på badhuset heller, men, ja. Det var bara en tanke. Vad tycker ni andra?

malacai

Ny medlem
Kön
Man
vilket igentligen inte vore något fel.. jag rakar mitt ansikte i duschen på jobbet.. vet inte varför det e mera tabu för killar en va det är för tjejer.. är väll nått i att det ska vara manligt att ha hår.. vilket jag inte begriper.

heimat

Medlem
Kön
Man
Ansiktet ser man titt som tätt folk som gör på gymmet/badhuset men att raka könet i duschen passar sej nog inte så bra. Tänk på att det ofta finns småttingar där....

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
jag har sett det på damernas en enda gång. I en storstad. Undrar just om rakning av könet offentligt är en jättebra idé... jag hade inte velat göra det.
Hon kanske inte tyckte det var något konstigt, eller så var det något som hon ville prova offentligt?

Ålder
43
Kön
Kvinna
antagligen det senare, att hon ville prova. Jag kan tycka att man rakar sig hemma, mest för att håren gärna blir kvar överallt... Det känns lite ohygieniskt, i alla fall för mig personligen.

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
För om jag var i ett omklädningsrum och någon kille började raka sitt kön så skulle det vara ganska otrevigt.

P

plasticfantasticlover

Gäst
antagligen det senare, att hon ville prova. Jag kan tycka att man rakar sig hemma, mest för att håren gärna blir kvar överallt... Det känns lite ohygieniskt, i alla fall för mig personligen.

Jag tror mer på det sista där. det är faktiskt ohygieniskt!
dessutom är det väl en ganska intim grej? eller...?

gör man det offentligt är det ju nästan bara för att provocera...

Weightless

Medlem
Kön
Kvinna
Håller helt med! Blä jag skulle tycka det var skit äckligt om någon rakade sitt kön i en offentlig dush. Jag vill inte ha andra okända människors pubishår drällande omkring mig. :eek:

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Får väl också hålla med att det kanske är en smula provocerande att stå och raka sitt kön på ett badhus, allra helst när de flesta som är på ett badhus inte har rakade kön. Det är väl bara vi på onanera.se eller många av oss som kör med rakat och vi kanske inte är det stora flertalet och därmed representativ.

Det är väl ganska få av oss manfolk som rakar sig på ett badhus har bara sett det någon enstaka gång och då reagerar man lite, varför det vet jag inte.

Att raka kuken/fittan på ett badhus skulle va mer sällsynt och det är väl bara några få av oss som skulle våga gör det, tror jag. Det kanske fortsatt upplevs som något slags tabu/orginalt att vara rakad av det stora flertalet vem vet??!!

:):p:)

Benster112

Medlem
Kön
Man
Fattar inte riktigt varför man måste raka sig i en offentig dusch. Har du ingen dusch hemma?

Kanske inte är samma sak om det är en fantasi du har. Jag skulle råda att låta det förbli en fantasi. ;)

Toppen