Vi satt på översta laven och Klas öste vatten över aggregatet tills det nästan blev outhärdligt men jag bestämde mig för att det var ett mandomsprov som jag absolut inte tänkte misslyckas med. Sen kom den andra kåtchocken (fånigt ord men det var så det kändes). Klas frågade om jag hade nån tjej, vilket jag inte hade eller hade haft (det sista sa jag inte). Sen började han berätta om sin osäkerhet i tonåren och jag kunde känna igen mig i precis allt. Han fortsatte med, vad han kallade en ”absolut sanning” att killar alltid kollade in killars kukar i duschen och i bastun och att det var något helt naturligt. ”Eller håller du inte med?”, sa han och skrattade. Jag svarade att jag höll med och var glad att vi satt i en bastu vilket kunde förklara mina blossande kinder. I något svepande ordalag fortsatte han en utläggning kring relationer. Ibland stannade han upp och frågade vad jag tänkte och jag försökte säga något vettigt men ville helst bara lyssna. ”Man kan inte äga en annan människa”, sa han bestämt och just där och då lät det som det klokaste jag någonsin hört. Det var ett magiskt samtal och när vi gick ut till duscharna kände jag mig helt ogenerad naken och när han tittade under midjehöjd på mig och log så log jag bara tillbaka.
Påskafton började lugnt med en film i soffan. Sen åt vi köttbullar och Janssons frestelse till lunch och efter fick jag ett stort påskägg av Kajsa, som var noga med att säga att hon visste att jag egentligen var för stor för sånt. Klas låtsasgrät över att han inte fått något ägg och vi skrattade alla tre. De skulle på fest på kvällen och hade hela veckan försökt att övertala mig att följa med men jag hade antagit att de skulle komma sent på natten och exakt klockan 00.00 skulle det visas porrfilm på deras köpkanal vilket skulle innebära en njutning större än vad en vuxenfest någonsin skulle kunna erbjuda. Deras taxi kom samtidigt som solen bröt fram, det var en skön vårdag och jag funderade på om jag skulle tillfredsställa mig själv men bestämde mig för att spara på mig till natten. Jag var helt bestämd på det i en hel halvtimme innan jag hämtade en ny tidning från Klas garderob och tog med till mitt rum. Denna gång, efter vårt öppna samtal, kändes det mer okej. Som något han antagligen skulle gett sitt gillande till.
Jag åt kalla köttbullar när jag blev hungrig och sen intog en enormt långsam väntan. Jag försökte koncentrera mig på en film men den var tråkig och jag somnade till en stund. Läste de spännande reportagen i Aktuell Rapport och till slut närmade det sig tolvslaget och jag satt i soffan i kalsonger med toapapper bredvid mig. Det var en fransk film. Ett par låg på en gräsmatta utanför ett slott och knullade i inledningen. Sen planerades det en fest och ett hembiträde blev så kåt att hon förförde mannen i huset, vilket hans fru upptäckte och blev överlycklig av och sen hade de en trekant som avslutades med att han sprutade ner deras bröst och hembiträdet blev lovad att vara med på festen. Jag drog av kalsongerna och njöt av känslan att sitta helt naken. Skinnsoffan kändes sval och jag smårunkade långsamt med målet att komma i slutet av filmen. Hämtade en läsk i köket när det var en pratscen och kände mig som en kung. En porrkung.
Jag stelnade till. Stängde av teven och reste mig hastigt. Hade jag hört rätt? Det hade låtit som en bildörr som slog igen. Klockan visade 01:12. Jag greppade efter mina jeans, tog på dem, insåg att kalsongerna låg på golvet och tryckte ner dem i fickan samtidigt som ytterdörren öppnades. ”Hallå”, ropade jag som om jag skulle vinna lite mer tid på det. Toapapperet! Jag tryckte ihop den och fick ner den under soffan och satte mig rakt upp. Det var nästan helt mörkt när de kom ut i rummet.
”Tjena grabben”, sa Klas och det gick inte att missa att han var berusad. ”Har du haft det bra?”, frågade Kajsa och det lät som om hon ansträngde sig för att prata tydligt. Klas gick till kylen och kom tillbaka med två öl, sträckte fram en till mig och hyssjade när Kajsa gjorde ett försök att protestera. Hon hämtade ett glas vin och de diskuterade festen. Någon hade varit för full och åkt hem tidigt, killens chef hade varit där och haft åsikter om sin anställdes drickande och det hade blivit en diskussion mellan honom och Klas. Jag lyssnade halvhjärtat och tackade alla högre krafter att jag hade hört dem och inte blivit påkommen i soffan.
Plötsligt sträckte sig Klas efter fjärrkontrollen och satte på teven. Tre kvinnor låg på en gigantisk säng och smekte sig själva. ”Stäng av det där”, sa Kajsa och tog en klunk av vinet.
”Stänga av, när det äntligen är något bra på teven”, sa Klas och skrattade. Det kändes som jag var påkommen med filmen. Åtminstone Klas fattade att jag hade tittat på den, det var jag helt säker på. Kajsa tog fjärrkontrollen och stängde av teven. ”Men! Nu kom det ju en snubbe med också, ville du inte se det?”, sa Klas. Kajsa såg irriterad ut och skakade på huvudet innan hon tittade mot mig. Jag log och plötsligt brast hon ut i skratt.
”Det blir kanske lite på riktigt istället?”, sa Klas och klappade henne på låret. ”Fel vecka för det”, sa Kajsa och drack upp det sista i glaset. ”Inte fel för allt”, sa Klas och drog henne till sig och gjorde ett försök att kyssa henne. ”Sluta, vi har folk här”, sa Kajsa. ”En liten puss kan jag väl få?”, sa Klas och försökte igen. Hon pussade honom på munnen. Sen en gång till och plötsligt satt de och hånglade i soffan bara två meter från mig. Det var den tredje kåtchocken. Min kuk hade inte bara vaknat till liv igen, jag var stenhård och känslan att vara utan kalsonger gjorde mig ännu kåtare. Han kysste henne på halsen och viskade nåt i hennes öra, hon skakade på huvudet. Han fortsatte kyssa hennes hals och Kajsa gled ner från soffan, satte sig på knä framför honom och vände snabbt huvudet mot mig som för att se om det var okej. Sen knäppte hon upp hans byxor och jag fick se och uppleva sex för första gången i mitt liv. När hon tog hans kuk i munnen och Klas stönade till smekte jag mig själv över bulan. Klas tittade på mig, gjorde en runkrörelse i luften och nickade mot mitt skrev med ett flin. Det gick en våg av kyla genom kroppen. Jag hade två år tidigare växt fysiskt och jag hade en storlek jag var nöjd med men hade insett att jag antagligen hade världens fulaste kuk och aldrig skulle få ligga med någon. Den var nedåtböjd en aning, inte uppåtböjd och sexig som i porrfilmerna och förhuden var lite trång vilket innebar att jag oftast behövde olja för att få tillbaka den utan någon smärta. Att visa upp missfostret var det sista jag ville men med synen av Kajsa slickandes på hans ganska grova kuk fick mig att knäppa upp jeansen och ta fram den. Det var trots allt ganska mörkt i rummet och med handen runt den skulle inte Klas se den. Jag runkade sakta, Klas tittade på mig och log och Kajsa fortsatte att suga honom. Hon slickade hans pungkulor och runkade skaftet samtidigt. Det såg så läcker ut. Porrigt, förbjudet men ändå så kärleksfullt.