Förhud & onani

Isdx

Medlem
Kön
Man
Tjaba, ni med förhud som täcker ollonet, brukar ni onanera så att förhuden rör sig upp o ner över ollonet?
Själv brukar jag hålla förhuden tillbaka dragen så att jag bara masserar ollonet med handflatan, naturligvis använder jag då glidmedel. Tycker det känns mycket mer intensivt och skönare än att dra förhuden upp o ner. Orgasmen blir också betydligt starkare.

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
51
Kön
Man
När jag runkar drar jag förhuden fram och tillbaka över ollonet.

När jag använder min FleshLight drar jag förhuden bakåt så att ollonet blottas helt och penetrerar FL. Då använder jag glidmedel (och saliv).

With proper care, the FleshLight will last a lifetime.

Kön
Man
Jag drar förhuden fram och tillbaka. Men efter en stunds runkande brukar jag ofta spruta ut ganska rejält med sperma (utan att få orgasm) som jag använder som glidmedel. Sperma är utmärkt glidmedel om man liksom "tvålar in" det på kuken med handen en lång stund. Till slut blir det som ett vitt "skum" som nästan ser ut som hudlotion. När det torkar och blir för strävt/klibbigt så tar man bara lite saliv för att det ska glida bättre och runka vidare.

När jag använder sperma som glidmedel så gör jag som du "Isdx", d v s masserar ollonet och en bit ner på kukskaftet med hela handen (handgrepp) utan att röra förhuden. När jag är riktigt nära att komma och vill dra ut på det så kan jag (fortfarande med sperma som glidmedel) smeka ollonet med några fingrar eller handflatan. När jag kan fortsätta med mer stimulering så kör jag med handgreppet igen över ollonet och övre delen av kukskaftet.

Det är också skönt att bara smeka kukskaftet ett tag när ollonet måste vila en stund för att kunna runka vidare.

[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]

Mikke74

Medlem
Kön
Man
Jag drar den upp och ner men brukar spänna den i ner draget läge precis när det ska till att gå för mig , tycker däremot att förhuden ska vara nerdragen ordentligt( gärna att tjejen ifråga håller runt kukroten och spänner ner huden när hon suger ) när man blir avsugen

PHYZ

Medlem
Ålder
37
Kön
Man
Originally posted by runkaärskönt

Jag drar förhuden fram och tillbaka. Men efter en stunds runkande brukar jag ofta spruta ut ganska rejält med sperma (utan att få orgasm) som jag använder som glidmedel. Sperma är utmärkt glidmedel om man liksom "tvålar in" det på kuken med handen en lång stund. Till slut blir det som ett vitt "skum" som nästan ser ut som hudlotion. När det torkar och blir för strävt/klibbigt så tar man bara lite saliv för att det ska glida bättre och runka vidare.

När jag använder sperma som glidmedel så gör jag som du "Isdx", d v s masserar ollonet och en bit ner på kukskaftet med hela handen (handgrepp) utan att röra förhuden. När jag är riktigt nära att komma och vill dra ut på det så kan jag (fortfarande med sperma som glidmedel) smeka ollonet med några fingrar eller handflatan. När jag kan fortsätta med mer stimulering så kör jag med handgreppet igen över ollonet och övre delen av kukskaftet.

Det är också skönt att bara smeka kukskaftet ett tag när ollonet måste vila en stund för att kunna runka vidare.

[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]

Vadå utan att få orgasm? Nu fattar jag inte, är inte sperma och orgasm samma sak?

När jag runkar och får utlösning det vitt och geggigt.

PHYZ

Medlem
Ålder
37
Kön
Man
Vadå, är inte utlösning och orgasm samma sak?

Kan ni förklara lite sådär halvt utförligt?

Orgasm = Det sköna
Utlösningen = Geggan
- Rätt?

När kommer sperman då?

Isdx

Medlem
Kön
Man
Jag fattade inte heller riktigt vad herr runkaärskönt menade med att han sprutar rejält med sperma utan orgasm som han använder som glidmedel. Fattar inte heller ett skvatt, det är ju omöjligt! Sprut och orgasm är alltid sammankopplade.
Däremot så rinner det ju ut den klara försats vätskan hela tiden då man har stånd, men det ä ju inte sperma som sådant. Försatsen i och för sig så är ju också ett hyffsat glidmedel då man onanerar.

Kön
Man
Jag inser att det som jag gör inte är allmänt utbrett bland män/killar som runkar. Det är nog ganska ovanligt. Jag har tränat upp mig så att jag kan ligga precis på gränsen för att få orgasm men kan låta utlösningen komma. Oftast rinner bara sperman ut, det blir inget jättesprut.

All sperma kommer inte på en gång utan lite finns kvar och då kan jag tömma flera gånger under ett långrunk. Det är inte lätt att hålla sig och styra utlösningen men det går om man tränar (runkar) mycket. Tänk på att jag är 37 år och började runka när jag var ca 10 år. Jag har runkar MYCKET hittills under mitt liv. Att jag oftast kan styra utlösningen gör runkandet mycket skönt och givande för mig och det är väl därför jag lägger ner tid och runkar så pass mycket som en till två gånger per dag.

Jag håller inte på och låter sperma komma ut utan orgasm varje gång jag runkar. Ibland vill jag bara runka som vanligt och spruta ut allt på slutet i en orgasm. Och andra gånger är jag så kåt (eller bara vill komma snabbt) att jag inte kan hålla mig och sprutar när jag helst vill hålla på längre. Det finns också tillfällen då jag bara nöjer mig med försatsen som glidmedel. Allt beror på humör, tid och kåthet.

Nackdelen med att hålla på och spruta ut sperma innan man får orgasm är ju att man knappt får något sprut när man kommer/får orgasm.

Jag kan förstå om det här låter otroligt och omöjligt.

Tillägg:

PHYZ, ja du har rätt i att utlösningen är då sperman (kallas också för sats) sprutar ut. Det är det som du kallar för "geggan". Orgasmen är då du "kommer" och det känns extra skönt. Det är rätt att i de allra flesta fall kommer sperman/utlösningen ut samtidigt som orgasmen.

Wankie

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag drar förhuden upp och ner när jag runkar men när det skall gå för mig drar jag ned förhuden det tycker jag är skönt:p:):p

Runkare

klonkan

Ny medlem
Kön
Man
Jag drar oftast förhuden upp och ner men det är väldigt skönt att dra ner förhuden, det blir ,som någon skrev tidigare, mer intensivare på något sätt.

Isdx

Medlem
Kön
Man
runkaärskönt förlåt men jag fattar inte riktigt vad som är meningen med att inte låta all sperma komma ut under orgasmen? Själv tycker jag det är underbart skönt att spruta ut min sperma under orgasmen, för mig är det en viktig del i hela allt. I själva verket vet jag ju inte hur det skulle kännas att få orgasm utan ejakulation, men jag ser ingen direkt fördel med det. Fast jag sprutar ut min sperma under orgasmen så kan jag ändå få orgam på nyt efer en sådär en halv timma, och spruta igen. Naturligtvis minskar spermans mängd efter fler orgasmer.

-------------------
[green]Runkar varje dag[/green]

Kön
Man
Isdx:

För mig finns det flera fördelar med att hålla inne orgasmen men ändå spruta.

För det första använder jag alltså sperman som glidmedel. Jag kunde ju lika gärna använda glidmedel på tub. Men själva grejen med sperma är att jag tycker det är upphetsande att det kommer från min kuk. Dessutom är det helt gratis och fungerar mycket bra som glidmedel.

Tycker också att det är skönt att kupa handen och låta ett rejält sprut hamna där och sen smörja in hela ollonet, ner längst resten av kuken och runka vidare.

Jag gillar också att smaka och ibland svälja min egen sperma. Men jag gillar det sällan när jag fått orgasm utan det ska vara under själva runkandet då man är riktigt kåt. Visst, försatsen kan man smaka på men det brukar ju inte vara några större mängder och dessutom är det en klar vätska till skillnad från den riktiga satsen.

Jag tycker att orgasmen blir snäppet skönare om jag har sprutat ut sperma innan. Det byggs upp mera eftersom jag ligger på gränsen till orgasm när jag låter sperma komma ut. Sen när jag inte kan hålla mig är det djävulskt skönt att få komma!! Senast idag när jag lät sperman komma ut innan fick jag en långdragen orgasm som i alla fall jag har svårt att få när jag får orgasm och sprutar på slutet på traditionellt vis.

Att kunna ligga på gränsen att få orgasm är bra träning och kan ge fördelar när man har sex med en partner. Men visst kan man träna upp det utan att spruta ut sperma.

Isdx, du har rätt i att det är otroligt skönt och upphetsande att se rejäla sprut på slutet när orgasmen kommer! Och så har jag runkat tidigare innan jag upptäckte att jag kunde spruta innan orgasmen. Jag har mer och mer börjat gå över till traditionellt sprut vid orgasm sen jag blev medlem på onanera.se. Men jag varvar med min metod att låta sperman komma ut innan orgasmen och det är underbart skönt.

Toppen