Förhuden...för trång.

looney

Ny medlem
Kön
Man
Min förhud var ganska trång men inte längre... Tycker därimot att det är lite läskigt att dra den över ollonkanten då jag har fått för mig att den inte går tillbaka :p är ganska känslig på ollonet och vill därför inte ha den dinglande varje dag i kallsongerna :p

G

G-mannen [adjö]

Gäst
Det behöver inte alls vara pinsamt. Det har inte "bara" med sex att göra. Du måste ju kunna hålla dig ren också.

masugn

Ny medlem
Kön
Man
Det lönar sig inte att vänta, lika bra att få det gjort med en gång. Själv ringde jag först till anonym hälsovårdsupplysning. Anonymt brukar det alltid gå lättare att säga rent ut. När deras råd inte hjälpte fick jag så lov att uppsöka läkare. Jag tyckte inte det var något fel på att få ta fram och visa för en kvinnlig läkare (vilket säkert hon också tyckte), även om jag skämdes lite över storleken just då. Min tjej hämtade mig från kliniken, men jag vågade inte berätta vilket ingrepp som gjorts på mig. Jag tänkte att hon säkert lär märka det senare i något skede. Dagarna efteråt gör det lite ont i såret :unsure:, framför allt morgonstånden är jobbiga, men det går lyckligtvis över. Ollonet skaver inte alls mot kläderna som jag hade befarat.

bbboy

Medlem
Kön
Man
Originally posted by looney

Min förhud var ganska trång men inte längre... Tycker därimot att det är lite läskigt att dra den över ollonkanten då jag har fått för mig att den inte går tillbaka :p är ganska känslig på ollonet och vill därför inte ha den dinglande varje dag i kallsongerna :p

Den känsligheten går över på några dagar, jag tror till och med att en del av den känsligheten sitter i huvudet, dvs. du tror att du är känslig på ollonet, så därför blir du det.
När du blir omskuren "tvingas" du bli okänslig på ollonet och blir det.

oscarboy

Medlem
Kön
Man
Hej!

Jag var en gång där du är nu, helt plötsligt började förhuden bli för trång och det blev bara jobbigare och jobbigare. Ville absolut inte gå till ungdomsmotagningen. Runkade på det här sättet ganska länge med förhuden över ollonet men det blev en massa infektioner av all skit som inte gick att tvätta bort.

En gång söp jag mig full och skulle ta till kniven själv men fega ur som tur var. Till sist gick jag till en privat klinik och fick två tredjedelar borttaget. De var superproffsiga och det var inte alls särskilt jobbigt och nästan smärtfritt. De la några stygn som försvann av sig själva efter några veckor.

Detta var det bästa jag gjort för en enorm sten lyftes av mina axlar. Sen ändrades hela mitt liv, själförtroendet kom tillbaks. Innan satt jag ofta och grät för det var så jobbigt och jag hade ingen att prata med.

Mitt råd är såklart att få det fixat men också att tar reda på så mycket som möjligt om detta på internet.

Jag lovar dig du är inte ensam!

Lycka till!

Oscarboy

Foreskin

Ny medlem
Kön
Man
Att gå till en mottagning skadar ju aldrig. Men jag är lite rädd för kniven och att ta bort förhuden (men om man ändå inte kan använda den..).

Jag var själv trång när jag var i din ålder, men har runkat den större. Jag runkade ganska hårt ibland.

Förutom att runka har jag här läst att man kan lägga sig i ett varmt bad och att huden blir mjukare då så att man lättare kan dra i den. Och att man kan smörja in kuken/förhuden med glidmedel eller hudkräm så att den blir lättare att dra över. Man få ju hålla på varje dag en stund för den töjer sig ju inte så snabbt. Men jag har fått en bra förhud efter allt mitt "arbete". Jag är glad att jag inte skar bort den.

Toppen