Första gången...

hurfen

Ny medlem
Kön
Man
Gokväll kära smygonanerare ^^
Jag ska försöka fatta mig kort. Jag och min flickvän har varit ihop sedan i början av sommaren men aldrig haft sex. Vi har dock försökt vid två tillfällen på sistone men jag har helt enkelt inte kunnat tränga in i henne då hon varit alldeles för nervös och spänt sig. Så vitt jag vet har det inte alls att göra med att hon inte vill utan att hon helt enkelt har för höga förväntningar på sig och tycker det är hennes fel att det inte funkar.
Jag tycker absolut inte att det är hennes "fel" (vilket jag givetvis sagt till henne) att det inte funkar; vi är båda oskulder och jag tycker inte det är så konstigt om det inte blir perfekt med en gång.
Så, har ni några förslag på vad jag/vi kan göra åt detta? Ge jättegärna förslag på vad jag/vi kan göra/prata om för att få det att funka. Jag är jättetacksam för ALLA (seriösa) förslag! Tack på förhand :)

Stockholmarn

Medlem
Ålder
36
Kön
Man
jag var i exakt samma sits som du hurfen för två månader sen.
Mina förslag är att börja med ett ordentligt förspel där du får din flickvän att känna sig bekväm i sig själv och situationen, förklara att du inte har några förväntningar av henne och att ni tar det i eran takt. det finns ingen anledning att jäkta på, ni har ju fortfarande varandra och glöm för sjutton inte att vara öppna mot varandra och prata om det!!
Förklara det för henne att det inte är hennes fel för det är inte det och att hon inte ska känna skuld för att det inte går, det är något ni tillsammans får jobba bort.
Ert "problem" sitter inte mellan benen utan mellan öronen, prata helt öppet om det och jag lovar att det löser sig snart :)

några frågor? :)

FridaA

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Gokväll kära smygonanerare ^^
Jag ska försöka fatta mig kort. Jag och min flickvän har varit ihop sedan i början av sommaren men aldrig haft sex. Vi har dock försökt vid två tillfällen på sistone men jag har helt enkelt inte kunnat tränga in i henne då hon varit alldeles för nervös och spänt sig. Så vitt jag vet har det inte alls att göra med att hon inte vill utan att hon helt enkelt har för höga förväntningar på sig och tycker det är hennes fel att det inte funkar.
Jag tycker absolut inte att det är hennes "fel" (vilket jag givetvis sagt till henne) att det inte funkar; vi är båda oskulder och jag tycker inte det är så konstigt om det inte blir perfekt med en gång.
Så, har ni några förslag på vad jag/vi kan göra åt detta? Ge jättegärna förslag på vad jag/vi kan göra/prata om för att få det att funka. Jag är jättetacksam för ALLA (seriösa) förslag! Tack på förhand :)

Jamen prata om de mer, låt inte det bli så "stort", gör det som ett långt förspel och avdramatisera själva penetreringen! ;)

G

Guest

Gäst
Låååååångt förspel..... Pussas å kramas och ta på varandra hela dagen. Till slut är ni så kåta att allt går av sig själv! :D
Bestäm inte bara att nu ska det ske, för då blir det bara fel...:(

Toppen