FAN!

Skoj

Ny medlem
Kön
Man
Ja satt å kollade porr på nånsida nu precis och så skulel ja kolla på en filmsnutt och så satte jag på mina hhörlurar för mina förälrdrar är hemma, men ja satte inte i hörlurarna ordentligt så de hördes i både hörlurarna och högtalarna! och jag såg på filmen 3gånger! va fan ska ja göra?!

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Hur lyckades du kolla på filmen hela 3 gånger och märkte inte att du inte hade kopplat i hörlurarna ordentligt?

S

SonPari -LÅST-

Gäst
Det går inte att få ljudet i både hörlurar och högtalare samtidigt genom att bara inte koppla in dom tillräckligt. Förstår inte va det finns för mening med att ljuga om en sån sak dock

Anti-spamfilter

S

SonPari -LÅST-

Gäst
beskriv hur det tekniskt sett skulle gå till. Om kontakten inte helt sitter i får ju lurarna ingen ström, var skulle då ljudet komma från

Anti-spamfilter

Avslagen_cola

Aktiv medlem
Kön
Man
en sån "teleplugg" är ju faktiskt i stereo, ska försöka rita upp det hela.
En vanlig plugg ser ungefär ut så här där det första strecket är "left" och det andra "right"

===|===|==>

Ponera att en plugg sitter som den ska så ser det ut så här.
#----|----|---|
#===|===|==>|
#----|----|---|

Kontakt på båda. sticker man inte in hela så ser det isätllet ut å här.
#####---|---|----|
#===|===|==> |
#####---|---|----|

Således kommer "left" ha kontakt med stereons "right" och därmed resultera i att "right"-ljudet kommer i hörlurarna medan "left"-ljudet fortfarande hörs från stereon.

Klart nog???

Masturbation for Salvation

mr_niceman

Medlem
Kön
Man
Man kan ha högtalare med utgång för hörlurar och då du sätter i hörlurarna så ska det inte höras i Högtalarna

Skoj

Ny medlem
Kön
Man
A jag har hörlurar som sluter om ordentligt! och, varför skulle ja ljuga som sagt:S det kom ljud i både hörlurarna och högtalarna samtidigt.

sep

Medlem
Kön
Man
Det har hänt mig med för sjutton, det med ljudet asså.
Sjukt pinsamt. Jag hade mac och där kunde man välja hur ljudet skulle komma ut, både lurar och högtalar eller inte.. bodde ihop med min polare då, sjukt pinigt faktiskt....

...
don't bust that nut just yet

S

SonPari -LÅST-

Gäst
Originally posted by Avslagen_cola

en sån "teleplugg" är ju faktiskt i stereo, ska försöka rita upp det hela.
En vanlig plugg ser ungefär ut så här där det första strecket är "left" och det andra "right"

===|===|==>

Ponera att en plugg sitter som den ska så ser det ut så här.
#----|----|---|
#===|===|==>|
#----|----|---|

Kontakt på båda. sticker man inte in hela så ser det isätllet ut å här.
#####---|---|----|
#===|===|==> |
#####---|---|----|

Således kommer "left" ha kontakt med stereons "right" och därmed resultera i att "right"-ljudet kommer i hörlurarna medan "left"-ljudet fortfarande hörs från stereon.

Klart nog???

Aah men rent teoretiskt sett så e det ju inte samma ljud då :)

Anti-spamfilter

Avslagen_cola

Aktiv medlem
Kön
Man
haha Sonpari,

Försöker rädda ditt skinn nu va? :D

Nej självfallet inte samma ljud. Men det kommer iaf från samma ljudkälla, så det så :p

Toppen