Det här var intressant information. Har ätit blodtrycksmedicin (amlodipin) i 5 år nu och har upplevt problem med ståndet sedan ett halvår tillbaks nu.
Ska på hälsokontroll om en månad och jag har tidigare fått frågan om biverkningar av blodtrycksmedicinen vid tidigare hälsokontroller. Men då har jag bara sagt att allt är bra, visste ju inte vad man skulle känna av. Svullna fötter t.ex. är ju en känd biverkan som jag aldrig upplevt. Ska jag ta upp det här med att kuken slaknar ibland under knull (med lite andra ordval än här på forumet naturligtvis)?
Hmm, det var intressant information. Upplever också erektionsproblem sedan jag började med medicinering för några år sedan.
Läkaren är inte supertydlig med att peka ut skyldiga mediciner, men hon var rätt så bekymrad att jag skulle droppa medicineringen pga erektionsproblemen. Låter helt bisarrt men tydligen är det inte ovanligt bland oss medelålders män.
Jag är bl.a ordinerad Amlodipin (blodtryck) och även Bisoprolol (förmaksflimmer) som jag först trodde var den skyldige.
Min kvinnliga husläkare skrev utan vidare ut 100mg Sildenafil. Jag tar enligt hennes ordination en halv 30 min före sex och effekten håller i sej 3-4 timmar, men kräver sexuell stimulans och kåthet för att fungera. Lätt huvudvärk och nästäppa förekommer som bieffekter. Min erektion har tyvärr tappat i omfång (längd och omkrets) sedan yngre år, men blir redigt hård. Men, jag saknar min ståkuk från 30-40 årsåldern - där skaftet var köttigare och ådrigt. Får väl försöka kompensera det med yngre lekkamrater - dom som vill leka kuklekar med mej som tydligen fått gubbkuk. Jo, pungen hänger längre ner än ollonet när kuken är slak.
Sagda läkare diskuterar problematiken i detalj och var lite överraskad att jag så obekymrat tog upp frågan och att jag uppenbarligen läst på. Jag svarade då att det finns digitala forum där vi män anonymt kan stötta varandra och ge varandra råd.