"Frågan om sexualitet"

Arctor

Medlem
Kön
Man
Jag har under de senaste två åren haft djupa funderingar kring min läggning. Då jag har mognat och blivit en bildad och mer vuxen individ har jag också börjat få en annan och mycket mer liberal inställning till sex och sexualitet än jag hade i tonåren.

Precis som för de flesta pojkar dök tjejer upp i bilden i de tidiga tonåren, och på den vägen har det varit. Jag attraheras djupt av de kvinnliga formerna och attributen och har nog långt inom mig en väldigt submissiv sida som vill dyrka kvinnor. När jag har sex kan jag spendera nästan löjlig tid med att bara titta och känna och smaka mig fram genom den sinnliga uppskattningen av henne och hennes kropp. Varje aspekt, den erotiska, den kulturella och den personliga synen och uppskattningen jag har för relationen och föreningen mellan kvinna och man går ihop i en enda stor klump som man bara kan kalla en ytterst hetrosexuell sida hos mig. Jag är dessutom fotfetishist och finner inte bara erotik utan behov utav att få ta på och kyssa en kvinnas fot. Det finns kanske inte någon handling så submissiv genom hela historien som att vilja kyssa någons fötter, så det står ganska klart att jag sätter kvinnan i fokus och på pedistal.

Däremot har jag, som jag tidigare sagt, börjat fundera mer och mer på sex och sexualitet. Allt började med att jag ganska förskräckt insåg att jag faktiskt tyckte att en penis är något väldigt erotiskt. Jag är utbildad humanist och ser ganska ofta allting i en historisk och kulturell kontext. Alla vet den urkraft som befinner sig i penisen som en symbol; det har varit med oss längre än historien kan minnas. Jag tror faktiskt att detta är ganska mycket bidragande till den erotiska känslan jag numera känner inför en stor erigerad kuk. Det finns inget annat förrutom kanske en kvinnas inbjudande och särade ben som innebär sex så mycket.

Förrutom en historisk och kulturell förståelse så har jag också blivit mer liberalt inställd till sex och sexualitet och även kön. Transfrågor och queerteori är mycket intressanta avkommor utav genusämnet. Jag har mer och mer börjat se sex i sig som bara ett stort mänskligt fält av njutning där egentligen allting är okej när det handlar om två vuxna individer som båda är med på noterna. Njutningen och lekfullheten står i centrum. Fantasi och läggning ska få levas ut. Dessa är oerhört viktiga bitar i att vara en människa.

Så min ideologiska inställning rättfärdigar nästan precis all sexualitet, vilket jag också tror sipprar in på det personliga planet. Jag har mer och mer börjat acceptera att jag faktiskt skulle vilja känna på och suga på en ordentlig kuk. Det är liksom en fantasi jag har som alltid gör mig sexuellt upphetsad.

Här är dock det stora problemet. Sex och orgasm och fantasiutlevnad är helt okej, men jag finner personligen idén av emotionell eller sensuell närhet med en annan man väldigt jobbig. Jag vill ge och skulle kunna tänka mig att få oralsex av en kille, men såfort det handlar om någont sorts emotionellt möte så ryggar jag instinktivt tillbaka.

Jag drömde om detta inte för så länge sedan. Jag drömde att jag sökt mig till en av mina vänner för att få leva ut den här drömmen. Det blev något slags missförstånd och vi hamnade i säng, och han ville... gosa. Hans håriga stickiga bringa och armar tröck sig mot mig i hans närmanden, och jag kunde bara känna stort obehag, precis som jag gör när jag tänker på det när jag är vaken.

Så är det detta som kanske kan sätta en slags stämpel på min sexualitet? Nu tycker jag ju stämplar är onödigt, men det är defakto ett mänskligt behov att kategorisera. Jag kan tänka mig sexuella handlingar och lekar med killar, men när det handlar om något annat så vill jag uteslutande ha med kvinnor att göra. Gos, smek, pussar osv är fullkomligt otänkbart mot en kille. Ofta så funderar jag på om jag ens skulle vilja se killens ansikte när jag lever ut fantasin då fokusen är så stor på just det manliga organet.

Jag tycker iaf det här är en våldsamt intressant topic. Visst är jag självmedveten och säker i mig själv, men det skadar aldrig att diskutera frågan om sexualitet.

Vad tror ni om sexualitet kontra kultur och inställning osv? Måste man ha en bisexuell tendens för att kunna tänka som mig, eller tycker ni jag med all rätt kan kalla mig hetrosexuell? Vad i helvete ska vi göra av alla dessa etiketter egentligen?! ;)

Arctor

Medlem
Kön
Man
Kan någon moderator ändra topic/rubrik till: "Frågan om sexualitet: Stor post!" typ. Ursäkta rubriktabben.

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Väldigt intressant frågeställning som jag svarar rent spontant på, för stunden. Men ser fram emot att få göra en vidareutveckling...;)

Jag tror att vi alla brottas mer eller mindre med vår "skam".

Rädslan att göra bort sig inför andra, och hamna utanför gemenskapen, kan få oss att helt och hållet ignorera våra egna känslor och enbart rätta oss efter vad vi tror att andra förväntar sig av oss.

Som barn får man lära sig ganska tidigt vad som är "rätt" och vad som är "fel" och det präglas vi av, oavsett om vi vill det eller inte.

Det krävs ganska mycket av en människa för att orka att bryta mot de normer man är uppfostrad att följa.

Vad som är skamligt, från tid till annan, är både en kulturell och social fråga.

Det var ju inte så länge sedan det ansågs som ett handikapp att vara vänsterhänt. Bara som ett exempel...

Issa

Medlem
Kön
Kvinna
Har sett många dokumentärer om Antikens Grekland, kan säga att det ger en en annan syn på det där. Historiskt så är inte homo- eller bisexualitet helt ovanligt. Iaf inte mellan män.

Men sen anser jag inte man ska stirra sig blind på dessa stämplar, och vad som är rätt och fel. Man ska bara göra det som känns rätt och låta bli att göra det som känns fel. Sen behöver inte fantasier alltid vara något man absolut vill göra, ibland kan det vara bäst att låta det förbli en skön fantasi. :oops:

Dexter

Medlem
Kön
Man
Homosexualitet och bisexuella relationer förekommer ju i nästan alla populationer däggdjur. Vet att det låter klyschigt men tror att de flesta kan utveckla bisexualitet under rätt betingelser.

Det är det med betingelser och vi har en jäkla bit kvar innan vi kan vara nöjda. Heteronormen måste bekämpas med alla medel som jag ser det men det lever massa unkna heteronormerande föreställningar. Hänger man på diverse communities slås man snabbt av många ungas oro att öht våga berätta för sina föräldrar att de tänder på kompisar med samma kön. Då kan man undra vilka signaler vuxenvärlden sänder ut.

Sexualpolitisk har det hänt en del det senaste tiden men det återstår massor. Jättebra att homosexuella får ingå äktenskap nu men hur länge måste vi vänta på en antalsneutral äktenskapslagstiftning tillexempel?

Attitydförändringar kommer ske med generationsskiften. Barn gör som vuxna. Barn måste få se att det okej med två pappor, två mammor och polyförhållanden. Först då kommer det hända grejer

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Spännande att tänka på vad som symboliserar det kvinnliga och vad som symboliserar det manliga;):)

Inom musiken:

Stränginstrument är kvinnliga. Medan blåsinstrument är manliga.

Inom byggnadskonsten:

Dammar, brunnar och fontäner är kvinnliga. Medan höghus och torn är manliga.

Socialt:

Introverta egenskaper är kvinnliga. Medan extroverta egenskaper är manliga.

Kulturellt:

Vem som klär sig i vad, och vem som sminkar sig, skiljer sig från tid till annan.

Månggifte tilllåts inom vissa kulturer. Men jag vet ingen kultur där en kvinna gifter sig med flera män...

Jag skulle gärna gifta mig med flera män. Eftersom alla har olika förmågor, så kan man ju ha användning för flera...;):cool::love:

Toppen