Full fräs, fusk fräs?

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag är en man som anser att jag har en hyfsad kondition, jag är hyfsat vältränad. Inte för att jag springer några maraton eller ens kvartsmaror. För de är just det: Maror, mardrömmar, fast i vaket tillstånd.

Men en sak vet jag, mitt hjärta fungerar bra, i varje fall om man går efter den principen att mannen bästa vän, inte hunden eller frugan, utan lille vännen i mittfickan(snoppen, dasen.....OK?).
Fungerar som han ska, det sägs nämligen att om han inte hård så kan det vara ett tecken på hjärt- coh kärlproblem.

Jag tror mig veta att det är bättre bevänt med hjärtat nu än när jag var tjugo för drygt tjugo år sedan. Jag röka, snusade och konsumera en hel del brända och destillerade drycker på den tiden. Samt att jag jobbade skift. Ingen lysande kombination.

Sen jag sluta röka och snusa, samt drog ner på starkvarorna så känner jag mig mycket bättre. Mår betydligt bättre. Mitt stånd blev både hårdare och mer uthålligt när jag tog bort de lasterna.

När man börjar läsa mer om kost och hälsa så blir man intresserad av vad man kan åstakomma...

Så jag tog helt enkelt och gjorde ett experiment, helt ovetenskapligt, en testperson ger inga hållbara svar!
Jag tog och mätte kompisen. Det när längd och tjocklek normal.

Testade följande saker:
Spikmatta Shakti variant,
avsluta alltid duschen med iskallt för blodomloppet,
mycket bönor varje dag,
L-arginin för män, fem piller om dagen.

Dessa saker provade jag separat under en vecka var, sen lite kombinationer under några veckor.

Det funkar, alla sakerna funkar!
Spikmattan gör ont den första minuten eller två. Men ger en ökning på cirka två tre procent
Duschen är marginel, men det blev lite mer fart på resten av kroppen.
Bönorna, kikärtor speciellt är lustigt effektiva, cirka fyra till fem procent.
L-arginin, de gav bäst resultat om man dela upp dem på två, två, en över dagen, men ca åtta till tio procent. Det skojar man inte bort.

Sen prova jag att kombinera de olika, inte svårt att gissa att L-arginin tillsammans med en kikärtsrik kost gav bäst resultat: Drygt tio till tolv procent.

Numera har jag skippat L-argininen, körde bara den omgången. Det räcker med kikärts- och bönrikkost tillsammans med kalla duschar och en stund spikmattan för att gör mig lagom hård.

Så för att förbättra hjärta och stånd eller bara att må bättre: Sluta röka och snusa, drick måttligt, ät lite kikärts- och bönrik kost, motionera och avsluta med en kall dusch.

En annan sak i sammanhanget är att min kära pappa förklarade att jordgubbar är blodförtunnande, de som äter det som medicin får lite problem med potensen.
Så jag får väl ha det som nästa års forskning.
Jag har märkt av en liten förlust av fräs av mitt frossande i jordgubbar, ca knappt ½ per dag.
Mattan finns att köpa på nätet,Stadium, Klas Olsson(?) eller i hälsokostaffärer. Lycka till!

Bluesman

Medlem
Ålder
58
Kön
Man
:)
Du Doc, du är vekligen intressant.
Föjer dina trådar med spänning, lär mig alltid något nytt!
Det där med jordgubbar var helt nytt för mig, har alltid trott de var bra, mycket järn och så, men i och för sig är det ju en kort tid man kan äta svenska jordgubbar, så fortsätter väl att att äta dem i alla fall, men får väl se upp, väga upp med mer bönor och leta upp L-argininen.
Ser fram mot nästa ventenskapliga undersökning!

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
:)
Du Doc, du är vekligen intressant.
Föjer dina trådar med spänning, lär mig alltid något nytt!
Det där med jordgubbar var helt nytt för mig, har alltid trott de var bra, mycket järn och så, men i och för sig är det ju en kort tid man kan äta svenska jordgubbar, så fortsätter väl att att äta dem i alla fall, men får väl se upp, väga upp med mer bönor och leta upp L-argininen.
Ser fram mot nästa ventenskapliga undersökning!

heehe... Undvik inte jordgubbarna för den saken skull!

köp hellre spikmattan än L-arginin! bättre nytta!
Men träning är ändå bäst!

Bluesman

Medlem
Ålder
58
Kön
Man
:D
mmm, träning nu när det är sommar är lätt, gillar cykel och långa promenader, spikmatta till hösten kanske, hört att det ska vara bra för stela och ömma ryggar, länge sedan jag hade det, men det brukar dyka upp då och då.
Ha en bra sommar doktorn!

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Intressant läsning Doc. Då vet man vilken kost man skall mata karlarna med;):)

När det gäller jordgubbarna så kanske de skulle kunna ersätta blodförtunnande medicin?

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man

När det gäller jordgubbarna så kanske de skulle kunna ersätta blodförtunnande medicin?

tror inte dina män har nåra problem att få upp den & hålla den hård med en kvinna som dig, snäckan...
men om det mot förmodan skulle bli lite mindre hårda så...
mata dem med kikärtor & bönor. Se upp för bieffekten bara ;)

man skulle kunna... men det är som med mycket inom sjukvården..
hehe, jag tror det blir svårt att dosera rätt, men tanken är god(!)

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna

tror inte dina män har nåra problem att få upp den & hålla den hård med en kvinna som dig, snäckan...
men om det mot förmodan skulle bli lite mindre hårda så...
mata dem med kikärtor & bönor. Se upp för bieffekten bara ;)

man skulle kunna... men det är som med mycket inom sjukvården..
hehe, jag tror det blir svårt att dosera rätt, men tanken är god(!)

Hittills har det inte varit några problem med potensen hos de karlar jag har träffat. Men det kan ju vara bra att mata dem med kikärter i förebyggande syfte:cool:;)

_snippan-

Medlem
Kön
Kvinna
Tack för din undersökning.
Den var mkt spännande att läsa.
Mitt tillägg kan väl vara att jag förra sommaren köpte en massagefåtölj & när karln min började prova den skrek han rakt ut -vafan har du köpt för tortyrredskap, men det intressanta var att han noterade att hans urin vart grumlig till en början, samma effekt som när han fått zonterapi av mig & jag kan tänka mig att en spikmatta har liknande effekt.
Fast den har jag inte lyckats få honom att ligga på.
Summa=? massage, olika former av behandligar rensar ut slagg & skräp ur kroppen & alla vätskor kan flöda fritt.
Nu ska jag bara försöka få honom att äta kikärtor..

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Tack för din undersökning.
Den var mkt spännande att läsa.
Mitt tillägg kan väl vara att jag förra sommaren köpte en massagefåtölj & när karln min började prova den skrek han rakt ut -vafan har du köpt för tortyrredskap, men det intressanta var att han noterade att hans urin vart grumlig till en början, samma effekt som när han fått zonterapi av mig & jag kan tänka mig att en spikmatta har liknande effekt.
Fast den har jag inte lyckats få honom att ligga på.
Summa=? massage, olika former av behandligar rensar ut slagg & skräp ur kroppen & alla vätskor kan flöda fritt.
Nu ska jag bara försöka få honom att äta kikärtor..

det är nog rätt tänkt
allt som får igång blodcirkulationen ökar nog slaguttömningen med
jag har provat d-tox, men mitt urin är alltid genomskinligt som tunt äpplejuice.
dessutom fick jag inga förbättrade resultat, verken i sängen lr idrottsligt...

har du honom att röra på sig? promenader, motion är i saken det bästa för att få igång blodcirkulationen!

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Hoppas att det är OK att skriva om kvinnans kropp i den här tråden också?

Annars får du säga till Doc, så startar jag en ny tråd:)

Jag har läst att soyabönor är bra för just kvinnor som närmar sig medelåldern. Soyabönor sägs innehålla ett naturligt östrogen. Det kvinnliga könshormonets produktion har ju en tendens att minska med åren. Då skall soya bönor vara bra.

Det är dessutom billigt och lätt att köpa ett paket soyabönor som får ligga i blöt över natten. Sedan kan man göra ett storkok och frysa in i småportioner.

Jag är inte så intresserad av att laga mat. Det skall gå fort och lätt att få i sig maten.

En soyabönssallad är god sommarmat. Lätt att göra i ordning och smakar inte sämre om den får stå i kylskåpet ett dygn extra.

Har inga vetenskapliga rön att bidra med, mer än att det är gott och man mår bra...

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
bra tips Snäckan!

jag hörde idag att mörka bär som blåbär & björnbär osv är bra för potensen

ska även vara bra för kvinnor & deras sexlust, får prova det!

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag provar mörka bär för tillfället

ingen spikmatta, inga bönor osv...

bara positivt resultat!!!!

har eget svartvinbärsbuske... ;)

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
jag provar mörka bär för tillfället

ingen spikmatta, inga bönor osv...

bara positivt resultat!!!!

har eget svartvinbärsbuske... ;)

Håller på!

inga andra saker än mörka bär & frukter, det verkar vara bra grejor det med....

Toppen