Mellan 22-31år jobbade jag som elevassiatent på många skolor i distriktet. De flesta eleverna jag hade hand om gick på i låg- och mellantatadiet. Mellanstadieeleverna har sin första sexualundervisning i 5e klass. Givetvis var eleverna redan helt o hållet på det klara med vad det handlar om. Som ung kille i på en arbetsplats som domineras av äldre kvinnor, fick man utstå en hel del närgågna frågor och skämt från kidsen. Minns en gång när pojkgänget frågade om jag brukar ”slicka fitta”. Vafan svarar man på det liksom? ”Det har ni inte med att göra”... givetvis.... vilket ledde till högljutt gapskratt eftersom ett sånt svar är lika med en bekräftelse. (Nu suger jag ju hellre kuk, visserligen, men lyckligtvis fick jag aldrig den frågan åtminstone.)
De elever jag hade hand om är nu 25-30-årsåldern, dvs sexuellt högaktiva.
Till saken hör att ...det har hänt ett par gånger att jag sett gamla elevers ansikten (eller deras klass-/skolkamrater) komma upp på några av bög-apparna jag använder. Måste säga att det är ganska obehagligt. Jag är inte blygsam av mig, och i min presentation bjuder jag mycket på migsjälv inkl sexvanor o liknande. Jag bryr mig inte nämnvärt vem som läser eller mot förmodan känner igen mig.
Men när man får upp killar man haft hand om som barn, i en position av vuxen auktoritet, då är det svårt att inte ta bort sin facepic, tillika dickpics. Lyckligtvis har jag lyckats blockera de enstaka fall jag sett innan nån skada skett.