Big Bear
Men det är lite skevt, om du bara har fantasier men aldrig tar steget att testa så vet du ju ändå inte din riktiga läggning.
Om jag nu skulle gör det så vet jag ju för alltid om jag är bi eller hetro.
Men jag kanske är bi, fast jag kan aldrig tänka mig att va med en kille som partner. Där finns inget som slår min mjuka söta tjej
Fast det är som sagt skillnad på
begär och på
fantasier. Fantasier är just fantasier, de är lekar i huvudet där man hittar på saker som är mer eller mindre omöjliga eller osannolika att ske (under det aktuella tillfället eller över huvud taget). Det är just där som fantasierna är speciella, spännande och kanske även upphetsande. De är påhittade och tillåter en göra saker som man kanske inte vill göra i verkligheten när allt kommer omkring.
T.ex. så kanske man fantiserar om att köpa sig ett maskingevär och sedan gå ut och skjuta vilt omkring sig; spränga bilar och mörsa DIF:are (
). Eller varför inte fantisera om att kroppsmåla sig och där efter streaka igenom Riksdagshuset under pågående tv-sänd debatt. De är alla fantasier... men vill man verkligen göra dem i verkligheten? Skulle man ens göra dem om man fick/får tillfället dukat på silverfat? Är det något man verkligen vill göra?
Samma gäller här. Att ha fantasier om att ha sex med män när man själv är kille och anser sig vara hetero är inget jag ser som ett "problem" (inte för att det är något problem med att vara bi eller homo). Det känns väl lite förbjudet och kinky för vissa, vilket gör det upphetsande som fantasi. Men skulle man VERKLIGEN suga av en kille på riktigt? SKulle man (om man är hetero)verkligen vilja föra in en annan killes könsorgan i sin mun, höra honom stöna medan ens enda utsikt är hans könshår samt manssvett? Skulle man verkligen vilja känna mansfingrar och händer smeka en osv?
Nej tack. Inte jag iaf.
Begär där emot, där snackar vi andra grejor. Begär är något starkt som måste tillfredställas eller förtryckas för att man ska kunna betee sig "normalt" i vardagslivet. Förtrycks begären så är det en kortsiktig lösning som tär på psyket och samlivet. Tillfredställer man sina begär så mår man bra.
Alltså att ha begär att ha sex med män när man själv är man är enligt mig ett tämligen starkt bevis för att man är bisexuell eller kanske t.o.m. homosexuell. Att kalla sig heterosexuell här är som att anse sig vara vegetarian fast man käkar kyckling och fisk.
Här är alltså skillnaden. Att ha homosexuella
fantasier har ingen större inverkan på en heterosexuell människa medan homosexuella
begär gör det (enligt mig) omöjligt att vara heterosexuell.
Men sedan har du rätt i att man inte kan vara helt säker på sin läggning förrän man testat. Man kanske får smak för det (dvs. "homosexuellt sex") när man testat det och där efter får begäret. Dvs. det man inte smakat på är man inte beroende av. Bara att kolla mobiltelefon-boomen. Frågar man någon idag om de skulle klara sig utan sin mobil så skulle en hel del säga NEJ.
Hur som helst så tror jag att det är väldigt många människor som antar sig vara heterosexuella (och även vissa som kallar sig homosexuella) är egentligen mer eller mindre bisexuella. I så fall är det kanske bra att testa sina fantasier om man känner sig osäker eller väldigt nyfiken.
Hur som helst borde man sudda bort skammen kring bi- och homosexualitet mera. Det verkar fortf. som folk (killar/män) speciellt ser homosexualitet eller bisexualitet som omanligt och kanske även som en svaghet. Jag förstår inte. Enligt mig borde det väl inte finnas något manligare än två män som har sex med varandra, mer testosteron får man leta efter
Sedan hurvida manlighet osv. är så viktigt är en annan diskussion, så jag stoppar här.