Gillar ni kåta blickar och uppskattande visslingar?

G

Grottan

Gäst
Är inte säker på om detta tillhör just "Kvinnlig Onani" men jag ställer ju frågan till kvinnor av förekommen anledning!
Jag älskar att få kåta blickar och visslingar när jag går förbi ett gäng av killar!
Men jag hatar att samma killar börjar tafsa på mig!

Var går gränsen tycker ni?
Får jag skylla mig själv som klär mig och beter mig lite utmanande eller har jag själv rätten till min egen kropp oavsett mitt beteende eller min klädsel?

PS! @Kenny601 Det är du och det skriver som har fått mig att börja fundera över detta ...

D

Deleted member 70601

Gäst
Alla har alltid rätt till sin egen kropp oavsett klädsel eller beteende. Det är liksom inget att diskutera.

Är inte säker på om detta tillhör just "Kvinnlig Onani" men jag ställer ju frågan till kvinnor av förekommen anledning!
Jag älskar att få kåta blickar och visslingar när jag går förbi ett gäng av killar!

Får jag skylla mig själv som klär mig och beter mig lite utmanande eller har jag själv rätten till min egen kropp oavsett mitt beteende eller min klädsel?

PS! @Kenny601 Det är du och det skriver som har fått mig att börja fundera över detta ...
Visst tittar man, man undviker långvariga blickar samt skulle aldrig vissla.
Onekligen gillar vissa det men tror det är lika många som ogillar det å då väljer jag det senare.
Men visst tittar man, med stil då, om man ser nått vackert... det ligger väl typ i generna.
Sen kanske ett snabbt leende bara eller en komplimang till tjejen i kassan eller var hon nu är, bara det är naturligt å inte påträngande liksom... svårt att förklara.

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man

Jag såg finalen i 'Masked singer' ikväll där Nour El Refai sitter i panelen. Hon var klädd i en ganska urringad klädsel där hon exponerar stor del av de vackert formade brösten. Jag tittar gärna! Skulle även gärna känna på dem, men samtidigt slår mig tanken: Varför och vad är syftet med att klä sig så här?
Självklart ska kvinnor få klä sig som de vill och ska inte bli antastade eller tafsade på. Det är jag den förste att skriva under på. Men... frågan maler ändå i huvudet. Tidigare i historien var utmanande klädsel för att locka männen. För 50 år sedan gick de prostituerade kvinnorna på Malmskillnadsgatan i Sthlm i minimala kort-korta kjolar som knappast täckte rumpan. Syftet med den klädseln var uppenbar...

KilleOstergötland

Aktiv medlem
Ålder
42
Kön
Man
Personligen anser jag att det aldrig någonsin kan ursäktas att fysiskt 'tafsa' på en främmande tjej/kvinna oavsett hur utmanande klädd hon är eller hur hon beter sig. Det närmaste jag själv kommit en situation där det kändes på gränsen var för flera år sedan på dansgolvet på en lokal klubb där två yngre relativt attraktiva kvinnor inte osannolikt som del av något slags vad retades lite med mig och några andra killar med lätt utmanade moves där en av dem avslutade med en s k jersey turnpike framför mig (googla om ni är nyfikna på vad det är).

Däremot känner jag att det är tveksamt om man ska kunna begära att slippa blickar och då även mer klumpiga sådana om man går ut i 'utmanande' klädsel.

G

Grottan

Gäst
Alla har alltid rätt till sin egen kropp oavsett klädsel eller beteende. Det är liksom inget att diskutera.
Det borde inte vara något att diskutera!

Men (det finns alltid ett men;)) jag har sett och läst olika delar i detta forum som inbjuder till diskussion ...

G

Grottan

Gäst
Jag såg finalen i 'Masked singer' ikväll där Nour El Refai sitter i panelen. Hon var klädd i en ganska urringad klädsel där hon exponerar stor del av de vackert formade brösten. Jag tittar gärna! Skulle även gärna känna på dem, men samtidigt slår mig tanken: Varför och vad är syftet med att klä sig så här?
Självklart ska kvinnor få klä sig som de vill och ska inte bli antastade eller tafsade på. Det är jag den förste att skriva under på. Men... frågan maler ändå i huvudet. Tidigare i historien var utmanande klädsel för att locka männen. För 50 år sedan gick de prostituerade kvinnorna på Malmskillnadsgatan i Sthlm i minimala kort-korta kjolar som knappast täckte rumpan. Syftet med den klädseln var uppenbar...
Syftet kanske är att få dig uppkåtad och tänd? Vad vet jag?
Om du blir uppkåtad och tänd är ju syftet uppnått ;)

Är det det som retar dig? Att hon gör dig kåt? Eller?

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man
Syftet kanske är att få dig uppkåtad och tänd? Vad vet jag?
Om du blir uppkåtad och tänd är ju syftet uppnått ;)

Är det det som retar dig? Att hon gör dig kåt? Eller?
Nej, nej... Jag är inte retad på det. Som jag skrev tittar jag gärna....
Men eftersom det blir ett himla hallå om någon inte kan hålla tassarna borta, och det vet vi att sådana människor finns, så kanske det är bättre att inte utmana ödet...? Tillfället gör tjuven, heter det. Lägger du något värdefullt på en obevakad plats försvinner det ganska snart.

G

Grottan

Gäst
Nej, nej... Jag är inte retad på det. Som jag skrev tittar jag gärna....
Men eftersom det blir ett himla hallå om någon inte kan hålla tassarna borta, och det vet vi att sådana människor finns, så kanske det är bättre att inte utmana ödet...? Tillfället gör tjuven, heter det. Lägger du något värdefullt på en obevakad plats försvinner det ganska snart.
Ja det vet vi! Det finns ju till och med vissa som anser att de har rätt att tafsa på mig eftersom jag har klätt mig utmanande!

Varför ska jag inte utmana mitt öde?

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Man får tänka på att i andra delar av välden har men en annan kvinnosyn delvis beroende på religionen. Det var även så i Sverige förr inte allt förra många år sedan.
Det är klart att kvinnor skall få klä sig som de vill utan att bli tafsade på, de flesta håller sig men finns allt för ofta någon som går över gränsen. Vet inte om jag skulle skriva detta här, jag är ju man och detta med Kvinnlig onani kanske inte är rätt forum.

G

Grottan

Gäst
Man får tänka på att i andra delar av välden har men en annan kvinnosyn delvis beroende på religionen. Det var även så i Sverige förr inte allt förra många år sedan.
Det är klart att kvinnor skall få klä sig som de vill utan att bli tafsade på, de flesta håller sig men finns allt för ofta någon som går över gränsen. Vet inte om jag skulle skriva detta här, jag är ju man och detta med Kvinnlig onani kanske inte är rätt forum.
Jag ger dig tillåtelse att skriva i min tråd :giggle:
Dina tankar är mina ...

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man
Ja det vet vi! Det finns ju till och med vissa som anser att de har rätt att tafsa på mig eftersom jag har klätt mig utmanande!

Varför ska jag inte utmana mitt öde?
Om jag tar en jämförelse för att göra mina tankar klarare för alla andra:
Idag är det inte många kvinnor som vill gå ensamma genom en skog mitt i natten. Varför? Jo, därför att det har skett och sker många överfall med tragiska följder. Går man ändå där, då har man utmanat ödet och lite av att "skylla sig själva" när vi vet att riskerna finns där.
Då är det samma sak med utmanande klädsel. Man lockar svagsinta till att begå handlingar som annars inte skulle ske. (Med få undantag).

Nu är det så som jag tidigare skrivit att jag tar fullständigt avstånd från allt vad övergrepp eller tafsande på kvinnor (och män) utan deras medgivande heter.
Men, tyvärr är verkligheten inte alltid som vi önskar den ska vara...

Hoppas mina tankar också kan vara dina!

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Att män som jag själv kan tittar på en vacker kvinna med utmanade klädsel tycket jag är okey kanske lite det de vill.
Man därifrån börja tafsa och i värsta fall våldföra sig på kvinnan är en helt annan sak. De flesta män har väl en spärr att slå och våldföra sig gör man inte vare sig på en kvinna, man och absolut inte på barn.
För mig är det svårt att förstå hur någon kan göra något sådant. Det finns ju också några kvinnor även om det inte alls är så många som männen som också har en förvirrad syn vad på som är rätt och fel.

Dedde

Välbekant medlem
Kön
Man
Män i cykelbyxor. Hur skulle detta upplevas för kvinnor?

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man
Män i cykelbyxor. Hur skulle detta upplevas för kvinnor?
Ja, hur upplever de det?
Där är en stor skillnad. Det tafsas inte på långa vägar i samma utsträckning på män. Man går sällan klädd i cykelbyxor på stan eller på puben.

Krögare50sthlm

Välbekant medlem
Kön
Man
Jätteintressant diskussion!
Som gubbe och kåtbock tänker jag att jag mer än gärna skulle få lite visslingar efter mig, och att bli tafsad på låter ju mest bara trevligt, eller hur?
Men om det sen blir ett vedertaget beteende hos kvinnorna i min omgivning som bara fortgår och sedan begränsar mitt liv, då misstänker jag att det vore mindre skoj. Om jag fick sluta använda de där lågt skurna jeansen som sitter så bra över rumpan pga att damerna på tunnelbanan tappar det helt och klämmer o känner överallt när jag står i trängsel.
Clitpics ramlar in, jag svarar Greta 63 att jag personligen inte går igång på fittor med hår ner till knäna men att det säkert finns andra som gör det. Hon blir asförbannad och frågar mig vem jag tror att jag är.
Ett gäng 17-åriga brudar ber att få turas om att rida min kuk och sedan spänna på mig med varierande stora dildos. De sitter och kommenterar högljutt och fnittrar på tunnelbanan hela vägen hem.
När min fru ber mig att ligga med hennes kompis Stina blir jag däremot glad, härligt att se henne sitta med brett särade ben och smeka fittan samtidigt som Stina rider mig. ;)

Många tankar och scenarion som for förbi här på morgonkvisten , nu ska jag upp o fixa frukost åt frun här hemma. Idag ska alla mödrar hyllas extra, ni är jordens salt och utan er skulle det gå käpprätt åt helvete med jorden.
Fred och kärlek

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man
Som gubbe och kåtbock tänker jag att jag mer än gärna skulle få lite visslingar efter mig, och att bli tafsad på låter ju mest bara trevligt, eller hur?
Men om det sen blir ett vedertaget beteende hos kvinnorna i min omgivning som bara fortgår och sedan begränsar mitt liv, då misstänker jag att det vore mindre skoj. Om jag fick sluta använda de där lågt skurna jeansen som sitter så bra över rumpan pga att damerna på tunnelbanan tappar det helt och klämmer o känner överallt när jag står i trängsel.
Clitpics ramlar in, jag svarar Greta 63 att jag personligen inte går igång på fittor med hår ner till knäna men att det säkert finns andra som gör det. Hon blir asförbannad och frågar mig vem jag tror att jag är.
Ett gäng 17-åriga brudar ber att få turas om att rida min kuk och sedan spänna på mig med varierande stora dildos. De sitter och kommenterar högljutt och fnittrar på tunnelbanan hela vägen hem.
När min fru ber mig att ligga med hennes kompis Stina blir jag däremot glad, härligt att se henne sitta med brett särade ben och smeka fittan samtidigt som Stina rider mig. ;)

Många tankar och scenarion som for förbi här på morgonkvisten , nu ska jag upp o fixa frukost åt frun här hemma. Idag ska alla mödrar hyllas extra, ni är jordens salt och utan er skulle det gå käpprätt åt helvete med jorden.
Fred och kärlek
Mycket bra skrivet. Man behöver se problemen från olika sidor och i olika ljus ibland.
Jag har också fixat frukost åt frun idag och snart kommer dottern med familj hem. Mors dag ska firas!

G

Grottan

Gäst
Om jag tar en jämförelse för att göra mina tankar klarare för alla andra:
Idag är det inte många kvinnor som vill gå ensamma genom en skog mitt i natten. Varför? Jo, därför att det har skett och sker många överfall med tragiska följder. Går man ändå där, då har man utmanat ödet och lite av att "skylla sig själva" när vi vet att riskerna finns där.
Då är det samma sak med utmanande klädsel. Man lockar svagsinta till att begå handlingar som annars inte skulle ske. (Med få undantag).

Nu är det så som jag tidigare skrivit att jag tar fullständigt avstånd från allt vad övergrepp eller tafsande på kvinnor (och män) utan deras medgivande heter.
Men, tyvärr är verkligheten inte alltid som vi önskar den ska vara...

Hoppas mina tankar också kan vara dina!
NEJ och åter NEJ!

Dina tankar är på INTET sätt mina!
Jag bli bara upprörd av alla tankar om någon enda ska behöva känna känslan av att få skylla sig själv!
Det är ju för jävligt rent ut sagt att det finns människor som inte vågar röra sig fritt i vårt samhälle och när de är tillräckligt modiga så får de skylla sig själva?

Det är ju så dumt att man häpnar!

Ingen och jag menar INGEN som blir utsatt för övergrepp ska behöva känna att de ska skylla sig själva!
Inte kvinnor som blir våldtagna, inte killar som blir rånade och inte gamla som blir lurade ...

Jag blir bara upprörd av denna korkade inställning! Det är INTE mina tankar

G

Grottan

Gäst

Fred och kärlek
Är du mannen som har övertagit min hjärna ? :love:

Toppen