Gillar ni kåta blickar och uppskattande visslingar?

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man
NEJ och åter NEJ!

Dina tankar är på INTET sätt mina!
Jag bli bara upprörd av alla tankar om någon enda ska behöva känna känslan av att få skylla sig själv!
Det är ju för jävligt rent ut sagt att det finns människor som inte vågar röra sig fritt i vårt samhälle och när de är tillräckligt modiga så får de skylla sig själva?

Det är ju så dumt att man häpnar!

Ingen och jag menar INGEN som blir utsatt för övergrepp ska behöva känna att de ska skylla sig själva!
Inte kvinnor som blir våldtagna, inte killar som blir rånade och inte gamla som blir lurade ...

Jag blir bara upprörd av denna korkade inställning! Det är INTE mina tankar
Jag är ledsen Grottan över att du missförstår mig. Om jag uttryckt att "de får skylla sig själva" så har jag inte menat så. Jag håller fullständigt med dig om att ALLA ska kunna röra sig fritt i vårt land. Jag bara vill peka på det faktum som finns i samhället.
Det har hänt genom åren att det härjat serievåldtäktsmen på olika platser. När media har intervjuat framför allt kvinnor, så säger de att de inte vågar gå ensamma hem genom stan en sen kväll/natt utan att ha sällskap med någon. Helt förståeligt, men varför? Jo, därför att man känner att risken för att själv bli överfallen är så stor. Om man då ändå går ensam och blir överfallen, då är det nära till hands att säga som ett uttryck, att de fick skylla sig själva. Självklart önskar vi att samhället och världen runt om oss inte var sådan... Men man ska inte utmana ödet, utan man måste se verkligheten som den är, tyvärr... Inte stoppa fingrarna i elden för då bränner man sig, men gör man det ändå, ja...
Hoppas du bättre förstår mig nu hur jag menar

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man
@Grottan Hur vill du själv beskriva det då?
Jag förstår att du inte vill förstå hur jag menar, men vill du förklara dina tankar då?

G

Grottan

Gäst
Jag är ledsen Grottan över att du missförstår mig. Om jag uttryckt att "de får skylla sig själva" så har jag inte menat så. Jag håller fullständigt med dig om att ALLA ska kunna röra sig fritt i vårt land. Jag bara vill peka på det faktum som finns i samhället.
Det har hänt genom åren att det härjat serievåldtäktsmen på olika platser. När media har intervjuat framför allt kvinnor, så säger de att de inte vågar gå ensamma hem genom stan en sen kväll/natt utan att ha sällskap med någon. Helt förståeligt, men varför? Jo, därför att man känner att risken för att själv bli överfallen är så stor. Om man då ändå går ensam och blir överfallen, då är det nära till hands att säga som ett uttryck, att de fick skylla sig själva. Självklart önskar vi att samhället och världen runt om oss inte var sådan... Men man ska inte utmana ödet, utan man måste se verkligheten som den är, tyvärr... Inte stoppa fingrarna i elden för då bränner man sig, men gör man det ändå, ja...
Hoppas du bättre förstår mig nu hur jag menar
Nä sorry jag förstår dig inte alls!
Och jag önskar verkligen att du slipper bli lurad eller överfallen eller våldtagen ...
Men du går kanske aldrig ut ? Eller sätter dig i en bil? Eller befinner dig på ett torg ? Eller ...
Du kan inte uttrycka dig klarare!

G

Grottan

Gäst
@Grottan Hur vill du själv beskriva det då?
Jag förstår att du inte vill förstå hur jag menar, men vill du förklara dina tankar då?
Jag vill leva i ett samhälle där mina mänskliga rättigheter är likvärdiga!
Där lagar och regler följs och om någon våldför sig på en annan människa så är det ett brott och den som utsätts för ett brott ska ALDRIG behöva känna vare sig skam eller skuld!

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man
Nä sorry jag förstår dig inte alls!
Och jag önskar verkligen att du slipper bli lurad eller överfallen eller våldtagen ...
Men du går kanske aldrig ut ? Eller sätter dig i en bil? Eller befinner dig på ett torg ? Eller ...
Du kan inte uttrycka dig klarare!
Jodå, jag går ut ibland, sätter mig ofta i bilen, befinner mig ibland på ett torg men sällan mitt i natten...
Så bra att jag uttryckte mig klart. Då förstår du trots allt vad jag menar.

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man
Jag vill leva i ett samhälle där mina mänskliga rättigheter är likvärdiga!
Där lagar och regler följs och om någon våldför sig på en annan människa så är det ett brott och den som utsätts för ett brott ska ALDRIG behöva känna vare sig skam eller skuld!
Exakt så!
Då tycker vi precis lika du och jag, när allt kommer omkring.
Men vi kan ändå inte blunda för verkligheten...
Jag tycker vi avslutar den här diskussionen när vi nu är överens och återgår till att skriva inlägg och kommentarer om vårt gemensamma intresse: onani!
Ha en trevlig kväll. Nu ska jag in i duschen!

G

Grottan

Gäst
Exakt så!
Då tycker vi precis lika du och jag, när allt kommer omkring.
Men vi kan ändå inte blunda för verkligheten...
Jag tycker vi avslutar den här diskussionen när vi nu är överens och återgår till att skriva inlägg och kommentarer om vårt gemensamma intresse: onani!
Ha en trevlig kväll. Nu ska jag in i duschen!
Du mästrar mig! Du har beskrivit att vi inte tycker samma! Jag blundar inte för verkligheten alltså min verklighet! Du blundar inte för DIN verklighet!

Vi kommer troligen aldrig att mötas!

Krögare50sthlm

Välbekant medlem
Kön
Man
och här står jag i duschen ensam och bara längtar ...
Oj så många vi är som mer än gärna varit en fluga på väggen där, eller ännu hellre en inbjuden åskådare för dig att reta med din nakna kropp. Det okynniga lilla léendet på dina läppar när du ser hur det rycker i kuken inför scenen där du står och tvålar in dig njutningsfullt.
”Är det så att lilla farbror är lika sugen på fitta som jag på kuk?” När du hest och liksom i förbigående ställer frågan rister det till i hela min kropp, överenskommelsen är att jag får sitta på stolen och se på. Se men inte röra kan vara fruktansvärt upphetsande, och din intvålade kropp i duschen…åhh

Toppen