Har ni några "måsten" för att julstämningen skall infinna sig?

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Varje år bakar jag julvörtbröd till jul - annars blir det ju ingen jul[:0]

Börjar tro att det egentligen handlar om dofter för min del? Julen är förknippad med doften av vörtbröd...

Skinka kan man ju äta till påsk, och snaps och sill slinker gärna ner under midsommar - också:cool:

Men vörtbröd är bara förknippat med jul, och ett måste på mitt julbord för att rätt stämning skall infinna sig.

Har ni några liknande "måsten" för att julstämningen skall infinna sig på riktigt:)
 
D

Deleted member 51940

Gäst
Varje år bakar jag julvörtbröd till jul - annars blir det ju ingen jul[:0]

Börjar tro att det egentligen handlar om dofter för min del? Julen är förknippad med doften av vörtbröd...

Skinka kan man ju äta till påsk, och snaps och sill slinker gärna ner under midsommar - också:cool:

Men vörtbröd är bara förknippat med jul, och ett måste på mitt julbord för att rätt stämning skall infinna sig.

Har ni några liknande "måsten" för att julstämningen skall infinna sig på riktigt:)
-------------------
En stor senapsgriljerad julskinka blir det varje jul,inlagd sill , ett par varianter på lax och sillsallad är ett måste här i huset. Det andra kan ju köpas färdigt. Jäklar, glömde knäcken... den görs bara till jul,den med.:p
 
Toppen