Hur bli av med oskulden?

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Okej, ni som har läst min presentation nyligen vet att jag är oskuld...
Jag har nästan blivit besatt av detta faktum på senare tid, och prioriterar ofta detta före att inleda mitt första seriösa förhållande (har aldrig haft en flickvän ens)
Det känns lite som att jag måste bli av med oskulden för att kunna gå vidare och ha ett mer djupare förhållande, annars kommer jag bara att fokusera på hur jag ska få tjejen i säng mer än något annat.

Bottom line, hur tycker ni att jag ska gå till väga för att bli av med oskulden?

(btw, är stenpackad då jag skriver detta inlägg, bara så ni vet detta)

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Det märks på en kille om han är "besatt" jag lovar! Och då kan din besatthet bli ditt största hinder, att hitta någon som du gillar!

Jag tror att det bästa är att du funderar över varför du är besatt av att bli av med oskulden?

Ta det lugnt!

Eller om det inte fungerar -
sätt ut en kontaktannons där du berättar varför du vill ha kontakt - eller gå till en prostituerad!

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Det märks på en kille om han är "besatt" jag lovar! Och då kan din besatthet bli ditt största hinder, att hitta någon som du gillar!

Precis min poäng. Sen behöver ju det ju nödvändigtvis bli så att besattheten försvinner bara för att jag förlorar oskulden. Det kanske blir tvärtom, att jag vill ha det ännu mer, vilket leder till att...

Jag tror att det bästa är att du funderar över varför du är besatt av att bli av med oskulden?

...nog verkar vara den bästa lösningen, som du säger. Det finns säkert någon djupare förklaring som jag kanske kan gräva fram hos min psykolog.
Rent spontant så skulle jag nog dock förklara det med att det rör sig om gammal hederlig nyfikenhet. Den enda sexuella erfarenheten som jag har haft har varit med mig själv, så att säga, genom onanerandet. Har väl onanerat sen jag var typ 11-12 år, så det börjar ju närma sig mer än hälften av mitt liv nu.
Man börjar ju seriöst fundera på om det inte finns något som känns skönare, vilket leder till tankarna om att man "måste" ha sex med någon.

Ta det lugnt!

Eller om det inte fungerar -
sätt ut en kontaktannons där du berättar varför du vill ha kontakt

Just nu försöker jag "lösa" problemet genom att gå ut rätt så regelbundet och se mig omkring på krogar och nattklubbar efter eventuella kontakter. Har även lagt reggat mig på olika kontaktannons-sajter, men inget so far...

- eller gå till en prostituerad!
Nu vet jag inte om det här faktiskt var menat på allvar, men jag svarar som om det var det iaf.
Huromhelst, att gå till en prostituerad känns som en väldigt, väldigt avlägsen lösning för mig (inte minst för att det är olagligt i Sverige).

Tror inte att jag skulle palla med att ha sex med någon som bara gör det för att jag har lämnat över lite cash. Skulle förmodligen ständigt oroa mig över att kvinnan jag är med verkligen tycker om det och inte gråter inombords för att hon tvingas göra det. Nej, jag tror inte att min personlighet skulle tillåta mig att gå till en prostituerad...

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Okej, ni som har läst min presentation nyligen vet att jag är oskuld...
Jag har nästan blivit besatt av detta faktum på senare tid, och prioriterar ofta detta före att inleda mitt första seriösa förhållande (har aldrig haft en flickvän ens)
Det känns lite som att jag måste bli av med oskulden för att kunna gå vidare och ha ett mer djupare förhållande, annars kommer jag bara att fokusera på hur jag ska få tjejen i säng mer än något annat.

Bottom line, hur tycker ni att jag ska gå till väga för att bli av med oskulden?

(btw, är stenpackad då jag skriver detta inlägg, bara så ni vet detta)

Du verkar vara en klok och sympatisk kille.

Försök att ta det lugnt!

Vad skulle du ge för råd till din bästa kompis om han var i samma situation som du?

Kram från Snäckan

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Du verkar vara en klok och sympatisk kille.

Försök att ta det lugnt!

Vad skulle du ge för råd till din bästa kompis om han var i samma situation som du?

Kram från Snäckan

För det första, tack för komplimangen! ;)

För det andra så skulle jag nog säga till min kompis att ta saker och ting som de kommer, och inte försöka tvinga fram något. När det rätta tillfället infinner sig så kommer det ske. Om han skulle få kontakt med en tjej så var naturlig bara! Känns det okej att "bara" vara vänner, så låt det vara så, det är inget fel på det! Om båda är med på det och tycker att det är en bra idé att ha sex, så är det inget fel på det heller (om vi antar att det är lagligt). Fortsätt att göra som du gör och träffa nya människor och vårda kontakten med de som du redan har träffat och se vad som händer.

Hmm, nu när jag ser det i skrift framför mig så blev det så mycket tydligare! Jag ska försöka ta ditt råd och ta det lugnt. Har alltid varit en person som vill skynda fram allting, men jag jobbar på det.

Tack Snäckan, du är min gudinna! :love:

zqx

Ny medlem
Kön
Man
Jag var 17 år då jag förlorade min oskuld, och jag blev själv ganska besatt av att förlora den då många av mina vänner hade det redan. Tänkte alltid att det kanske kan hända nån gång på fest, med en tjej som jag aldrig mer ser ändå så det spelar ingen roll om det går dåligt :) FEL! inställning.

Träffade en underbar tjej och vi blev tillsammans. Hon tog min oskuld och det känns jättebra, är fortfarande tillsammans med henne.

Mitt råd som kille till dig är att sluta fokusera på att förlora oskulden. Det är egentligen ganska oviktigt, försök hitta en mjuk söt och förstående tjej istället, då kommer det automatiskt.

asplund

Ny medlem
Kön
Man
Visst kan man vara kåt ibland och bara tänka på sex, men kom ihåg att ett förhållande är så mycket viktigare än bara sex. Att få vakna upp bredvid nån man gillar, att ha nån som tar hand om en när man är sjuk, nån att dela glädje och trösta en när livet är skit, nån att krama, nån som saknar en när man kommer hem, nån att dela livet med helt enkelt:) Sen att sex kan vara en del av det osv är en annan sak, men glöm sex och fokusera på annat så kommer det hända för dig med:)

Toppen